Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka osaatte lopettaa tapailun?

Vierailija
28.12.2024 |

Täällä on aina ketjuja karmeista treffeistä ja treffikumppaneista, ja suhteista jotka tyssäsivät melkein alkuunsa. Kateudella luen, kun olette osanneet jättää suhteen sikseen, kun miehellä on ollut esim. puutteita hygieniassa tai käytöstavoissa.

Minä en osaa, vaan koetan aina selitellä noita puutteita jotenkin, ja kuvittelen että asia kyllä korjaantuu. Vaikka kokemusta jo on että ei korjaannu, vaan muuttuu pahemmaksi. 

Miten te olette niin päättäväisiä ja itsevarmoja, että osaatte vain sanoa että tämä mies ei nyt ole mua varten?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanotaan että viestillä ei pitäisi koskaan jättää ja herrasmiehet ei varsinkaan tee niin. Mutta olen nyt miettinyt, että ehkä mun on kuitenkin alettava tekemään niin. Ihan hemmetin vaikea paikka kohdata se ihminen ja sanoa, että hän ei nyt vain sytytä riittävästi ja tämän pitää loppua."

Minusta on jopa parempi tulla jätetyksi viestillä kuin kasvokkain. Se on vain vähemmän hirveä tilanne niin. Jos viesti on tunteellinen, kylmän asiallinen, loukkaava, niin jokaisessa tapauksessa parempi viestinä kuin tavatessa. Puhelinsoittokin on parempi kuin sopia tapaaminen tai tulla ovelle. Ymmärrän, että tavallaan pidetään kunnioittavana tulla itse paikalle, mutta kyllä sen kunnioituksenkin voi tunkea siihen viestiin. Jos on yhtään mitään tunteita, niin ei ole hyvä olla fyysisesti samassa tilassa.

Veemäinen puhelu toiselta on myös minusta ollut hyvä tapa lopettaa suhde. Ei jää niin ikävä. Joskus ehdotin yhdelle, että jos vain fyysinen suhde. Pidin siitä ihmisestä, mutta sen kanssa ei ollut kerrassaan mitään yhteistä, ei yhtään mitään puhuttavaa, ja se myös suuttui kaikesta mitä sanoin. Se sitten puhelimessa antoi tulla aika paljon termistöä, mielestäni se oli reipashenkinen lopetus. Eikä ottanut koville, koska en edes tunnistanut itseäni kuvauksesta. 

Pahin vaihtoehto on tällaisessa rakkaussuhteen tyyppisessä, että ei sano mitään eikä laita viestiä eikä soita, lakkaa vain vastaamasta puhelimeen. Kyllä nyt semmoisen viestin saa jokainen aikaan tuossa tilanteessa , että sori, en halua enää nähdä. Koska sitten toinen pääsee siitä eteenpäin. 

Minut on jätetty aika monta kertaa, tietysti yleensä ei ole ollut niin vakavista jutuista kyse, ja olisin varmaan itsekin useimmiten niistä lähtenyt ennen pitkää. Pari-kolme vähän vakavampaa, joista kirpaisi kunnolla. Yhdestä tavallaan lähdin itse yhtenä yönä, mutta toinen oli jo sitä ennen 3-4 kertaa jättänyt ja perunut. Se on myös tyyli, jota en suosittele.

Minä olen aina yleensä 1-3 treffien jälkeen sanonut suoraan tai laittanut viestiä, jos ei kiinnosta. Jos siitä jatkaa, niin minulla alkaa olla korkea kynnys lähteä, vaikka olisi syytäkin.

Aina jälkeen päin ajatellen kuitenkin on ollut hyvä, että niistä suhteista on päässyt.

Pääasia, että nyt jotenkin kertoo mitä tahtoo. 

Vierailija
42/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi monta kertaa kun hukkaa elämästään vuosia jonkun tomppelin seurassa, hitaampikin oppii. Ehkä sinulta puuttuu vielä tarpeellinen määrä kauhukokemuksia.

Kiitos lohduttavista sanoista! Edellisessä suhteessa en itse osannut lähteä, mutta päätin olla alusta saakka suora itseäni häiritsevistä seikoista. Niistä huomauttelu tuntui miehestä niin pahalta, että hän jätti minut jo muutaman kuukauden jälkeen.

Lopputulema oli siis kai ihan oikea, mutta harmittaa että loukkasin häntä. Ehkä seuraavalla kerralla pitäisi sitten vain lähteä heti ja olla edes antamatta miehelle mahdollisuutta muuttua? Mutta kun aina haluaisin uskoa parasta. 

Jos hänessä oli aivan selkeitä puutteita niin ehkä mietti niitä tykönään ja koittaa olla parempi seuraavalle naiselle. Älä turhaan harmittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi monta kertaa kun hukkaa elämästään vuosia jonkun tomppelin seurassa, hitaampikin oppii. Ehkä sinulta puuttuu vielä tarpeellinen määrä kauhukokemuksia.

Kiitos lohduttavista sanoista! Edellisessä suhteessa en itse osannut lähteä, mutta päätin olla alusta saakka suora itseäni häiritsevistä seikoista. Niistä huomauttelu tuntui miehestä niin pahalta, että hän jätti minut jo muutaman kuukauden jälkeen.

Lopputulema oli siis kai ihan oikea, mutta harmittaa että loukkasin häntä. Ehkä seuraavalla kerralla pitäisi sitten vain lähteä heti ja olla edes antamatta miehelle mahdollisuutta muuttua? Mutta kun aina haluaisin uskoa parasta. 

Ei miehet muutu. Se on ehkä se pahin kusetus, mikä meille opetetaan pienestä pitäen: että nainen rakkaus muuttaa miehen. Se on satua. Mies ei muutu. Tai

Sekä minä että mieheni olemme muuttuneet aika paljon suhteessa.

Vierailija
44/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jopa parempi tulla jätetyksi viestillä kuin kasvokkain. Se on vain vähemmän hirveä tilanne niin. Jos viesti on tunteellinen, kylmän asiallinen, loukkaava, niin jokaisessa tapauksessa parempi viestinä kuin tavatessa. Puhelinsoittokin on parempi kuin sopia tapaaminen tai tulla ovelle. Ymmärrän, että tavallaan pidetään kunnioittavana tulla itse paikalle, mutta kyllä sen kunnioituksenkin voi tunkea siihen viestiin. Jos on yhtään mitään tunteita, niin ei ole hyvä olla fyysisesti samassa tilassa.

Tiedän joitakin tilanteita, joissa mies on sopinut tapaamisen, harrastanut naisen kanssa seksiä kuin kaikki olisi kunnossa ja seksin jälkeen vain ilmoittanut päättävänsä tapailun. Se on varmasti yksi julmimpia tapoja. Eri asia jos päätetään suhde yhdessä ja sen jälkeen harrastetaan seksiä niin, että molemmat ovat tilanteen tasalla. 

Vierailija
45/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs treffikumppanini, Sanna nimeltään, teki sen niin, että siirsi aina tapaamisia eteenpäin ja keksi erilaisia tekosyitä. Oli kivan tuntuinen aikuinen nainen, mutta valitettavan pelkuri ja lapsellinen tuossa suhteessa. No, ymmärsinhän minä lopulta yskän. Toivottavasti hän on löytänyt jonkun rinnalleen, eikä elämä ole pelkkää teatteria.

Voisin nimetä jokusen muunkin nimen tähän. Tämä on todella yleistä. Itse tajuan jo ensimmäisestä tekosyystä, mutta pelaan mukana ja jatkan "ymmärtämättömyyttäni" niin kauan, kunnes nainen sanoo suoraan. Pisimmillään kestänyt toista kuukautta ennen kuin naiselta on tullut viesti, "sanon nyt ihan suoraan..."

-eri

Respect! Minä jaksan maksimissaan pari viikkoa ja sitten lopetan ylläpitoviestien laittamisen ja siihen loppuu toisenkin viestiminen. Nainen saa mihin pyrkikin, mutta joutui edes sen pari viikkoa näkemään hieman vaivaa.

Vierailija
46/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Mulla on ihan sama ongelma. Olen siis mies, todettakoot se tähän alkuun. Eli se on ns. helppoa kun ekojen treffien jälkeen jutellaan, että nähdäänkö uudestaan. Siinä kohtaa on mun mielestä helppo sanoa, että ei taideta olla match ja jatketaan eri teitä..."

Tähän pitkään kommenttiin pakko todeta, että jos useinkin olet saanut naisilta epäilyksiä siitä, että olet ollut pelkän seksin perässä, olisi ehkä aiheellista katsoa peiliin. Omassa käytöksessäsi ja siinä millä perusteella valikoit sänkykumppanisi on todennäköisesti ollut paljonkin kyseenalaista. Kommentissasikin oli jo pieni ristiriita, kun totesit että koskaan ei ole ollut kyse siitä että olisit ollut pelkän seksin perässä mutta lopussa kuitenkin sanoit että on vaikea sanoa naiselle ettei hän sytytä riittävästi. Tästä voisi suoraan lukea että olet hyppinyt sänkyyn naisten kanssa, jotka eivät ole alun alkaenkaan olleet

Lakatkaa naiset tarjoamasta näitä koeajoja. Jos mies etsii seksikemiaa niin etsikööt maksullisista. Tuollainen mies jättää perheen viimeistään siinä vaiheessa, kun tulee lapset ja naisen halut loppuvat. Seksiaddikti ei sovi tavallisen naisen kumppaniksi

Näitä usein ateistisia piirejä, joissa normalisoitu parisuhteen ja avion merkitys hedonistisena panoleikkinä elämänkumppanuuden sijaan kannattaa välttää kaikin keinoin muutenkin myös kaveri-asteella. Niin naisvihamielistä, välinpitämätöntä, hyväksikäyttävää ja alhaista settiä, että näiden kannattaa antaa seurustella vain toisten miesten kanssa

Vierailija
47/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanotaan että viestillä ei pitäisi koskaan jättää ja herrasmiehet ei varsinkaan tee niin. Mutta olen nyt miettinyt, että ehkä mun on kuitenkin alettava tekemään niin. Ihan hemmetin vaikea paikka kohdata se ihminen ja sanoa, että hän ei nyt vain sytytä riittävästi ja tämän pitää loppua."

Veemäinen puhelu toiselta on myös minusta ollut hyvä tapa lopettaa suhde. Ei jää niin ikävä. Joskus ehdotin yhdelle, ett

Sarjadeittailija ei ole millään tavalla verrannollinen tai kelvollinen oikeaan suhteeseen. Tuo on polygamiaa, järjestäytymätöntä sellaista. Sillä onko kumppanien välillä viikko, 5min vai ovatko ne samanaikaisesti kaksoiselämän tuotoksia, on lopputuloksen kannalta hyvin vähän eroa. Pysytelkää kaikki erossa näistä, antaa heidän kuolla kuppaansa

Vierailija
48/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä homma niin, että surkean hygienian omaava henkilö on itsekäs eikä välitä siitä miten muut kärsivät hänen hajustaan. Itsekäs ihminen on helppo jättää.

Mutta kun selittelen itselleni, että hän ei vain ymmärrä epäsiisteyttään ja varmasti haluaa siistiytyä, kunhan vain ymmärtää haisevansa. Täysin mahdotonta käsittää, että joku oikeasti haluaisi haista.

Haisevat miehet mitä tiedän on oikein ihania ihmisiä. Jos olisi ainoa häiritsevä seikka, niin ehkä tuo olisi se asia mitä toisessa yrittäisi muuttaa. En tiedä, olisiko se mahdollista.

Miehille on ihan normaalia käyttää samoja vaatteita viikon, pari, jopa kuukauden. Alkkareitakin. Kaikilla vain ei hiki haise niin pahalta.

Vierailija
49/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hänessä oli aivan selkeitä puutteita niin ehkä mietti niitä tykönään ja koittaa olla parempi seuraavalle naiselle. Älä turhaan harmittele.

Näiden reppanoiden takana on usein äiti, joka "rakastaa ehdoitta". Eivät he mieti sitä, kelpaavatko jollekin, kun ovat tottuneet siihen, että äiti hoivaa ja rakastaa kaikesta riippumatta. Äitiään eivät tietysti ehkä yritä käyttää seksuaalisesti hyväkseen, mutta älykkyys ei ehkä riitä laskemaan äidin ja kumppanin eroja, vaan kumppanin ajatellaan olevan vain äiti+ seksipalveluksilla

Eräs peräkammarin poika joskus haastattelussa luetteli mitä odotti vaimolta ja se oli kotiäitipalvelusten lisäksi työssäkäynti ja romantiikka. Eli käytännössä halusi äitinsä plus elättäjän eli aviomiehen plus h uoran :D varmaan nuo kaikki pitäisi suorittaa vielä samanaikaisesti tämän lastenkin kasvatuksen ja imetyksen kanssa

Romantiikannälässä sitä saattaa kuvitella kaikista kaikenlaista, mutta naisen olisi hyvä katsoa miestä myös objektiivisesti hieman kauempaa ja arvioida, onko hän "asset" vai "liability" niin sanotusti

Vierailija
50/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä homma niin, että surkean hygienian omaava henkilö on itsekäs eikä välitä siitä miten muut kärsivät hänen hajustaan. Itsekäs ihminen on helppo jättää.

Mutta kun selittelen itselleni, että hän ei vain ymmärrä epäsiisteyttään ja varmasti haluaa siistiytyä, kunhan vain ymmärtää haisevansa. Täysin mahdotonta käsittää, että joku oikeasti haluaisi haista.

Haisevat miehet mitä tiedän on oikein ihania ihmisiä. Jos olisi ainoa häiritsevä seikka, niin ehkä tuo olisi se asia mitä toisessa yrittäisi muuttaa. En tiedä, olisiko se mahdollista.

Miehille on ihan normaalia käyttää samoja vaatteita viikon, pari, jopa kuukauden. Alkkareitakin. Kaikilla vain ei hiki haise niin pahalta.

Kertaakaan en ole onnistunut muuttamaan. Edellinenkin selitteli, että kun ei ole kukaan koskaan asiasta maininnut niin ei hän usko että hän haisee. Yritin vedota siihenkin, että joku päivä voi palaute tulla työpaikalla pomolta. Ei muutosta. Hävisi se vetovoimakin sitten siinä, kun joutui toista painostamaan suihkuun, käyttämään saippuaa ja vaihtamaan vaatteita. 

Vierailija
51/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sarjadeittailija ei ole millään tavalla verrannollinen tai kelvollinen oikeaan suhteeseen. Tuo on polygamiaa, järjestäytymätöntä sellaista. Sillä onko kumppanien välillä viikko, 5min vai ovatko ne samanaikaisesti kaksoiselämän tuotoksia, on lopputuloksen kannalta hyvin vähän eroa. Pysytelkää kaikki erossa näistä, antaa heidän kuolla kuppaansa"

Mitä helvettiä sä sönkötät? :D Onko pää hiukan pipi?

Vierailija
52/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohtinut. Yksi yli 10 vuoden suhde takana ja tapailusta ei juuri kokemuksia. Niissäkin parissa tapailusuhteessa toinen osapuoli pisti tapailun poikki. Eikä siinä tapailun lopettamisessa tarvi olla edes hygienia ongelma vaan voi tulla tunne, ettei juttu luista tarpeeksi tai toinen ei herätä toisessa tunteita. Miten tuonkin sitten osaa ottaa esille...Oon aivan toivottoman kokematon deittailija sitten kun sen aloitan. 

Minun ongelmani on ollut se, että juttu luistaa ja tunteita on, mutta sitten on niitä häiritseviä seikkoja, jotka mielestäni olisivat korjattavissa jos mies vain itse haluaisi. Silloin on vaikeaa lähteä, kun ihmisinä meillä tuntuu synkkaavan ja on vetovoimaa. 

Mitä nämä häiritsevät seikat ovat olleet? 

Vierailija
53/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohtinut. Yksi yli 10 vuoden suhde takana ja tapailusta ei juuri kokemuksia. Niissäkin parissa tapailusuhteessa toinen osapuoli pisti tapailun poikki. Eikä siinä tapailun lopettamisessa tarvi olla edes hygienia ongelma vaan voi tulla tunne, ettei juttu luista tarpeeksi tai toinen ei herätä toisessa tunteita. Miten tuonkin sitten osaa ottaa esille...Oon aivan toivottoman kokematon deittailija sitten kun sen aloitan. 

Minun ongelmani on ollut se, että juttu luistaa ja tunteita on, mutta sitten on niitä häiritseviä seikkoja, jotka mielestäni olisivat korjattavissa jos mies vain itse haluaisi. Silloin on vaikeaa lähteä, kun ihmisinä meillä tuntuu synkkaavan ja on vetovoimaa. 

Varmaan minun olisi kannattanut allekirjoittaa viestini, mutta Ap on tuo joka on kertonut useassa viestissä miesten puutteellisesta hygieniasta.

Vierailija
54/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei helvetissä ole. Kalsarit vaihtoon joka päivä, T-paitaa voi pitää parina kolmena päivänä jos vaan on siististi sisähommissa, eikä hikoile. Suihkuun aina ennen nukkumaanmenoa ja pyjama päälle, etteivät lakanat ole heti viikon jälkeen aivan likaiset.

Vierailija
55/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki muu synkkaa, mutta mies haisee hirveältä, eikä suostu suihkuun? No on kyllä turhauttava tilanne. 

Vierailija
56/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Eli kaikki muu synkkaa, mutta mies haisee hirveältä, eikä suostu suihkuun? No on kyllä turhauttava tilanne. 

Ja kun sinne suihkuun pitää suostutella ja likaiset vaatteet varastaa äkkiä pesukoneeseen. Sitten mies on vihainen, kun pitää puhtaita vaatteita pestä koko ajan. Eikä siitä suihkussa käymisestä tule miehelle tapaa, vaan mieskin käy kuvion toistuessa aina vain turhautuneemmaksi. Hän kokee, ettei kelpaa omana itsenään. Kai jotkut meistä sitten vain ovat haisuleita. 

Vierailija
57/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei helvetissä ole. Kalsari

Ja mulle ainakin ihan itsestäänselvyys, että PERSE PESTÄÄN AINA kakkoshädän jälkeen, ei vain pyyhitä isompia kokkareita persvaosta. Vessapaperia tarvitaan vain pepun taputteluun kuivaksi.

T. Hyväntuoksuinen ja hygieninen 50+ mies

Vierailija
58/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet muutu. Se on ehkä se pahin kusetus, mikä meille opetetaan pienestä pitäen: että nainen rakk

No ei kuitenkaan kannata mennä suhteeseen sillä toiveella, että toinen muuttuu pikaisesti ihan erilaiseksi ja vielä siihen suuntaan mihin itse toivoisi. 

Tuossa alkuperäisessä viestissä taisi olla kuitenkin kyse lähinnä siitä, että mies kävisi useammin suihkussa. 

Vierailija
59/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Eli kaikki muu synkkaa, mutta mies haisee hirveältä, eikä suostu suihkuun? No on kyllä turhauttava tilanne. 

Ja kun sinne suihkuun pitää suostutella ja likaiset vaatteet varastaa äkkiä pesukoneeseen. Sitten mies on vihainen, kun pitää puhtaita vaatteita pestä koko ajan. Eikä siitä suihkussa käymisestä tule miehelle tapaa, vaan mieskin käy kuvion toistuessa aina vain turhautuneemmaksi. Hän kokee, ettei kelpaa omana itsenään. Kai jotkut meistä sitten vain ovat haisuleita. 

Kyllä se joku sairaus on, kun vielä niskuroidaan pesua vastaan, jonkin sortin persoonallisuushäiriö.

Vierailija
60/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole hygieniahysteerikko ollenkaan. Silti onnistunut järkyttymään joskus, tai useinkin. Toinen ääripää on juuri hygieniahysteerikot. Ihmisillä on tapana jämähtää omiin rutiineihinsa.

Lähinnä se mikä vaivaa on hirvittävä haju ympäriinsä koko ihmisessä, todella todella rasvaiset hiukset, viikon plakit hampaissa, valtavan tahraiset vaatteet päivästä toiseen muualla kuin kotona tai metsässä ja erilaiset pitkään muhineet klöntit alaosastolla eri suunnissa.