Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka osaatte lopettaa tapailun?

Vierailija
28.12.2024 |

Täällä on aina ketjuja karmeista treffeistä ja treffikumppaneista, ja suhteista jotka tyssäsivät melkein alkuunsa. Kateudella luen, kun olette osanneet jättää suhteen sikseen, kun miehellä on ollut esim. puutteita hygieniassa tai käytöstavoissa.

Minä en osaa, vaan koetan aina selitellä noita puutteita jotenkin, ja kuvittelen että asia kyllä korjaantuu. Vaikka kokemusta jo on että ei korjaannu, vaan muuttuu pahemmaksi. 

Miten te olette niin päättäväisiä ja itsevarmoja, että osaatte vain sanoa että tämä mies ei nyt ole mua varten?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään kirkkaana mielessä, että miehen tehtävä on tuottaa lisäarvoa naiselle, ei olla taakka. Et tarvitse huonoa miestä mihinkään.

Toimii kumpaankin suuntaan. Miehelle lisäarvoksi riittää pillun saanti säännöllisesti. Sen eteen voikin sitten antaa naiselle lisäarvoa vaikka kuinka. Sitä kutsutaan synergiaksi tai symbioosiksi.

N47

Vierailija
22/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan lopettamalla. Kyllähän se keskustelu vähän kirpaisee, mutta sitten uutta putkeen, niin entinen unohtuu. Älä ole lapanen.

Ei tarvi mitään edes keskustella. Blokkaa vaan numeron ja ghostaa Tinderissä. niin helppoa.

Tuollainen tilanne onkin helpompi hoitaa, jos ollaan tuttuja vain sen deittiäpin kautta. Mutta jos ollaan pienemmältä paikkakunnalta ja/tai muuten tutustuttu ihan arkielämässä, niin blokkailu ja ghostailu olisi vähän outoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä homma niin, että surkean hygienian omaava henkilö on itsekäs eikä välitä siitä miten muut kärsivät hänen hajustaan. Itsekäs ihminen on helppo jättää.

Vierailija
24/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä kertaakaan omasta aloitteestani lopettanut tapailua. Aina joko mies on lopettanut tapailun tai sitten molemmat ovat olleet sitä mieltä, ettei enää kannata jatkaa tutustumista.

Vierailija
25/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla oma elämä kunnossa ja stabiili. Valmis menemään yksin vaikka hautaan asti. Tästä lähtökohdasta miestä arvioi sen perusteella, että tuoko hän elämään lisäarvoa ja onko suunta samankaltainen kuin itsellä, vai tuoko harmia, haittaa, epämiellyttävyyttä, derailaako, jne. 

Suurin osa miehistä etsii kokemuksia ja heillä on vanhentunut näkemys siitä, että kumppani on s eksiorja. Kotiorjuus-ajattelusta on jo valtaosa koulutettu pois, mutta tuo seksivaatimus elää vahvasti. He myös pilaavat itsnsä kumppaniehdokkaina naaratessaan merestä pelkkiä p illuja

Seuraava vaihe on se, että miesten omistajuus lapsiin poistetaan. Todellisuudessa siittäjillä ei ole juuri mitään tekemistä lasten kanssa, varsinkin jos ei tule toimeen niiden emon kanssa. Tämä rakennelma on täysin keinotekoinen ja väkivalloin ylläpidetty huijaus, ihan niinkuin tuo seksimeemikin. Naisen seksuaalisuus ei ole tulla siitetyksi 10 000 kertaa

Vierailija
26/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä homma niin, että surkean hygienian omaava henkilö on itsekäs eikä välitä siitä miten muut kärsivät hänen hajustaan. Itsekäs ihminen on helppo jättää.

Mutta kun selittelen itselleni, että hän ei vain ymmärrä epäsiisteyttään ja varmasti haluaa siistiytyä, kunhan vain ymmärtää haisevansa. Täysin mahdotonta käsittää, että joku oikeasti haluaisi haista.

Vierailija
27/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni saanut mahdollisuutta olla pidemmässä parisuhteessa. Minut on toistaiseksi haluttu jättää asiallisesti ja fiksusti. Itse olen yrittänyt toimia samalla tavalla. Ei se (jättäminen) ole koskaan ollut mitenkään erityisen helppoa.

Ei vaikka syy(t) sille, että olen itse halunnut päättää tapailun olisi(vat) ollut objektiivisestikin arvioiden hyvä ja perusteltu, eikä vain epämääräisempi tunne tai aavistus.

Mutta uskon silti siihen, että kun ainakin yrittää olla asiallinen ja fiksu niin lopputulos on parempi kuin de, että on toistakohtaan tyly ja tietoisesti loukkaava. -

Olen kiitollinen siitä, ettei minua ole kukaan ns.ghostannut, eikä itse ole tarvinnut ketään ghostata. 

Kun en ole koskaan saanut mahdollisuutta olla / elää pidemmässä parisuhteessa muelessäni on käynyt lukuisia kertoja aika ikäviäkin itsesyytöksen ja itse inhon tunteita. Orastaneen suhteen päättyessä olen löutänyt itseni kysymästä, että oliko sen päättyminen viimeinen tilaisuuteni edes päästä yrittämään, että voisiko minusta ja jostatain toisesta tulla yhdessä ikinä mitään sellaista, jota kutsutaan parisuhteeksi?

Entä jos saan ja tai joudun loppuikänikin elää sinkkuna?  - Miksi se olisi juuri minun kohtaloni ja osani? 

Vierailija
28/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen: sori, meillä ei oo kemiaa. Sitten vaan yhteystiedot estoon ja poistoon.

Vierailija
29/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohtinut. Yksi yli 10 vuoden suhde takana ja tapailusta ei juuri kokemuksia. Niissäkin parissa tapailusuhteessa toinen osapuoli pisti tapailun poikki. Eikä siinä tapailun lopettamisessa tarvi olla edes hygienia ongelma vaan voi tulla tunne, ettei juttu luista tarpeeksi tai toinen ei herätä toisessa tunteita. Miten tuonkin sitten osaa ottaa esille...Oon aivan toivottoman kokematon deittailija sitten kun sen aloitan. 

Minun ongelmani on ollut se, että juttu luistaa ja tunteita on, mutta sitten on niitä häiritseviä seikkoja, jotka mielestäni olisivat korjattavissa jos mies vain itse haluaisi. Silloin on vaikeaa lähteä, kun ihmisinä meillä tuntuu synkkaavan ja on vetovoimaa. 

Vierailija
30/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä vaikeita paikkoja kyllä. Ja kun se syyt tai syyt tapailun lopettamiseen on usein sellaisia, ettei niitä kehtaa oikein sanoa suoraan. Jos toisen tyyli on vaan huono tai että nauraa oudoissa kohtaa, niin tuollaista on tosi vaikea toiselle mitenkään sanoa, mutta ne voi olla itselle ylitsepääsemätön paikka parisuhdetta ajatellen. Se klassinen "ei oo kemiaa" on vähän sama kuin ei kertoisi mitään syytä ja toinen siitä aina pahastuu.

Vierailija
31/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on ihan sama ongelma. Olen siis mies, todettakoot se tähän alkuun. Eli se on ns. helppoa kun ekojen treffien jälkeen jutellaan, että nähdäänkö uudestaan. ..."

Perinteisemmissä kulttuureissa, esim. amisheilla ja hashideilla on niin, että avioliitosta päätetään suunnilleen kolmien treffien jälkeen, jotka kestävät yleensä alle tunnin. Päätöstä ei tehdä sillä perusteella, että suhde on tajunnanräjäyttävä ja maksimaalinen ihmeellinen ja nautinnollinen, eikä siitä ole tietysti puhettakaan, että nuo treffit edes sisältäisivät fyysistä kanssakäymistä. Mies ei etsi mitään elämän ja kiiman sytyttävää valoa tai räjähdettä, vaan yksinkertaisesti kumppania, joka hoitaa oman roolinsa perheessä ja pystyy sen avulla kontribuoimaan tasapainoiseen, hieman monipuolisempaan elämään. Nainen tarvitsee suojaa ja turvaa omalle seksuaailsuudelleen (äitiys), jonka mies voi mahdollistaa

Suomessa ja länsimaalaisessa kulttuurissa ollaan todella pihalla tästä ja kuvitellaan lähinnä, että pariutuminen on hedonismin väline. Länsimaalainen "deittailu" ei tähtää parin muodostamiseen vaan on yksinkertaisesti ihmisten kuluttamista, näykkimistä, nyppimistä. Usein seksuaalista tai taloudellista hyväksikäyttöä, väkivaltaa, joskus molempia

Tuollainen perinteinen malli sopii sellaisille, jotka ovat henkisesti kypsyneitä. Raamatun mukaan miehen tulee jättää jopa oma perheensa yhtyessään vaimoonsa. Itse olen sitä mieltä, ettei kannata tapailla ketään ennen kuin on varma siitä, että on valmis sitoutumaan 100% perhe-elämään ja on kokenut riittävästi muuta elämää, ettei koe houkutuksia muualle. Jos kokee, kannattaa tämä houkutuselämä elää ensin. Ja hyväksyä myös se, että jos elää hedonistisesti ja houkutuksille alttiina, ansaitsee samanlaisen puolison

Vierailija
32/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ennen kyllä sanoin suoraan, että ei nappaa ja syynä yleensä, et ollaan liian erilaisia.

Esimerkiksi. Miehellä lapsi/lapsia, joista ei välitä ja itse yksinhuoltajana en voi tätä sietää.

Ylimielisyys, ilkeys ja , jos aina tullut huono fiilis kyseisen henkilön seurassa, vaikka pitäisi juurikin saada energiaa toisesta.

Katkeruus, huono itsetunto, epäsiisteys, huonot käytöstavat, epäterveellinen elämä , läheisriippuvuus, omistushalu myöskin olleet syynä , joita en kumppaniltani halua ja olen myös yhden liian seksuaalisen tyypinkin heivannut, koska alkoi ahdistaa jatkuva vihjailu ja kopelointi.

Mutta sanottuani nätisti, että olemme liian erilaisia olen usein saanut haukut niskaani ja hirveän olon, vaikka olin vain rehellinen.

Harvassa on ollut fiksut miehet, mutya onneksi myös heitä olen tavannut.

Terv.

Nykyään jo toista vuotta onnellisesti sinkku nainen

Vierailija
33/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nämä vaikeita paikkoja kyllä. Ja kun se syyt tai syyt tapailun lopettamiseen on usein sellaisia, ettei niitä kehtaa oikein sanoa suoraan. Jos toisen tyyli on vaan huono tai että nauraa oudoissa kohtaa, niin tuollaista on tosi vaikea toiselle mitenkään sanoa, mutta ne voi olla itselle ylitsepääsemätön paikka parisuhdetta ajatellen. Se klassinen "ei oo kemiaa" on vähän sama kuin ei kertoisi mitään syytä ja toinen siitä aina pahastuu.

Deittailu tai tapailu romanttisessa mielessä on ongelmallista, koska ihmiset lähtevät treffeille isoin odotuksin ja kumppanissa voi olla paljonkin vikaa isoa kuvaa ajatellen, jos puhutaan vaikkapa tuntemattoman kanssa tinder-treffeille lähtemisestä. Jos ajattelee orgaanisempaa tutustumistapaa, eli sitä että saa seurata henkilön käytöstä vaikkapa samalla luokalla tai samassa yhteisössä, tuntee tämän perheen ja suvun, on paljon enemmän kartalla siitä, sopiiko tämä omaksi puolisoksi ilman sitä, että kumpikaan on muodostanut toisesta mitään odotuksia, jotka voivat romahtaa pettymyksiksi

Treffeille lähdettäessä olisi erinomaista, jos ihmiset pystyisivät suhtautumaan vaikkapa niihin kolmeen ensimmäiseen treffiin ihan siltä kannalta, että tutustutaan tuntemattomaan ihmiseen, eikä odoteta romanttista kanssakäymistä. Omat kokemukseni ovat olleet luokkaa, että minulta on ensitreffeiltä jopa kohtuvongattu (eli tehty selväksi, että mies haluaa käyttää kohtuani ja minun sitoutuvan hänen jälkeläisiinsä loppuelämäkseni) ilman, että tiedän edes hänen päihteidenkäyttötottumuksiaan. Tällainen on todella röyhkeää ja absurdia. Ja mies pyytää näitä ennen, kuin tietää minusta mitään. Usein pieni keskustelu aiheuttaa sen, että mies itse ei haluakaan enää kohtuani, kun tajuaa, että minullakin on vaatimuksia. Mutta treffit olivat sysipaskat ja mies antoi äärimmäisen huonon kuvan itsestään ja koko miessukupuolesta

Sama tietysti pätee ihan kaikkiin odotuksiin lähtien siitä, että tapaaminen = ilmaisseksi

Vierailija
34/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni saanut mahdollisuutta olla pidemmässä parisuhteessa. Minut on toistaiseksi haluttu jättää asiallisesti ja fiksusti. Itse olen yrittänyt toimia samalla tavalla. Ei se (jättäminen) ole koskaan ollut mitenkään erityisen helppoa.

Ei vaikka syy(t) sille, että olen itse halunnut päättää tapailun olisi(vat) ollut objektiivisestikin arvioiden hyvä ja perusteltu, eikä vain epämääräisempi tunne tai aavistus.

Mutta uskon silti siihen, että kun ainakin yrittää olla asiallinen ja fiksu niin lopputulos on parempi kuin de, että on toistakohtaan tyly ja tietoisesti loukkaava. -

Olen kiitollinen siitä, ettei minua ole kukaan ns.ghostannut, eikä itse ole tarvinnut ketään ghostata. 

Kun en ole koskaan saanut mahdollisuutta olla / elää pidemmässä parisuhteessa muelessäni on käynyt lukuisia kertoja aika ikäviäkin itsesyytöksen ja itse inhon tunteita. Orastaneen suhteen päättyessä olen löutänyt itse

Se loukkaaminen alkaa usein jo ennen ghostaamista, eli ghostaus on yleensä vain seuraus siitä. Itse olen joutunut kuuntelemaan treffeillä jos jonkinlaista naisvihamielistä selitystä, eksien haukkumisia, minun esineellistämistäni, yleistä negatiivisuutta ja huonoa käytöstä, seksuaalista ahdistelua, alentamista, jne. Ei naisella ole mitään velvollisuutta ylikompensoida ja ottaa tuollaista paskaa niskaansa, ja sitten sokerikuorruttaa sitä, että mies oli täysi kusipää. Hyväkäytöksinen saa yleensä asialliset pakit ja jos sellaisi ei itselle tule, voi miettiä, että menikö se oma käytöskään ihan putkeen

Vierailija
35/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohtinut. Yksi yli 10 vuoden suhde takana ja tapailusta ei juuri kokemuksia. Niissäkin parissa tapailusuhteessa toinen osapuoli pisti tapailun poikki. Eikä siinä tapailun lopettamisessa tarvi olla edes hygienia ongelma vaan voi tulla tunne, ettei juttu luista tarpeeksi tai toinen ei herätä toisessa tunteita. Miten tuonkin sitten osaa ottaa esille...Oon aivan toivottoman kokematon deittailija sitten kun sen aloitan. 

Minun ongelmani on ollut se, että juttu luistaa ja tunteita on, mutta sitten on niitä häiritseviä seikkoja, jotka mielestäni olisivat korjattavissa jos mies vain itse haluaisi. Silloin on vaikeaa lähteä, kun ihmisinä meillä tuntuu synkkaavan ja on vetovoimaa. 

Ne häiritsevät seikat ovat olleet vain sinun päässäsi. Jos synkkaa ja on vetovoimaa, niin ei toisen tarvitse korjata itseään, vaan kelpaa sellaisenaan.

Vierailija
36/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mulla on ihan sama ongelma. Olen siis mies, todettakoot se tähän alkuun. Eli se on ns. helppoa kun ekojen treffien jälkeen jutellaan, että nähdäänkö uudestaan. Siinä kohtaa on mun mielestä helppo sanoa, että ei taideta olla match ja jatketaan eri teitä..."

Tähän pitkään kommenttiin pakko todeta, että jos useinkin olet saanut naisilta epäilyksiä siitä, että olet ollut pelkän seksin perässä, olisi ehkä aiheellista katsoa peiliin. Omassa käytöksessäsi ja siinä millä perusteella valikoit sänkykumppanisi on todennäköisesti ollut paljonkin kyseenalaista. Kommentissasikin oli jo pieni ristiriita, kun totesit että koskaan ei ole ollut kyse siitä että olisit ollut pelkän seksin perässä mutta lopussa kuitenkin sanoit että on vaikea sanoa naiselle ettei hän sytytä riittävästi. Tästä voisi suoraan lukea että olet hyppinyt sänkyyn naisten kanssa, jotka eivät ole alun alkaenkaan olleet sinulle "riittävän sytyttäviä". Että sellainen herrasmies sitten.

Vierailija
37/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs treffikumppanini, Sanna nimeltään, teki sen niin, että siirsi aina tapaamisia eteenpäin ja keksi erilaisia tekosyitä. Oli kivan tuntuinen aikuinen nainen, mutta valitettavan pelkuri ja lapsellinen tuossa suhteessa. No, ymmärsinhän minä lopulta yskän. Toivottavasti hän on löytänyt jonkun rinnalleen, eikä elämä ole pelkkää teatteria.

Voisin nimetä jokusen muunkin nimen tähän. Tämä on todella yleistä. Itse tajuan jo ensimmäisestä tekosyystä, mutta pelaan mukana ja jatkan "ymmärtämättömyyttäni" niin kauan, kunnes nainen sanoo suoraan. Pisimmillään kestänyt toista kuukautta ennen kuin naiselta on tullut viesti, "sanon nyt ihan suoraan..."

-eri

Vierailija
38/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne häiritsevät seikat ovat olleet vain sinun päässäsi. Jos synkkaa ja on vetovoimaa, niin ei toisen tarvitse korjata itseään, vaan kelpaa sellaisenaan.

Jos toisen hygienia on sillä tasolla, että ulosteraitaiset bokserit vedetään suihkun jälkeen takaisin jalkaan, niin ei se mielestäni ole pelkästään päässäni.

Vierailija
39/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Mulla on ihan sama ongelma. Olen siis mies, todettakoot se tähän alkuun. Eli se on ns. helppoa kun ekojen treffien jälkeen jutellaan, että nähdäänkö uudestaan. Siinä kohtaa on mun mielestä helppo sanoa, että ei taideta olla match ja jatketaan eri teitä..."

Tähän pitkään kommenttiin pakko todeta, että jos useinkin olet saanut naisilta epäilyksiä siitä, että olet ollut pelkän seksin perässä, olisi ehkä aiheellista katsoa peiliin. Omassa käytöksessäsi ja siinä millä perusteella valikoit sänkykumppanisi on todennäköisesti ollut paljonkin kyseenalaista. Kommentissasikin oli jo pieni ristiriita, kun totesit että koskaan ei ole ollut kyse siitä että olisit ollut pelkän seksin perässä mutta lopussa kuitenkin sanoit että on vaikea sanoa naiselle ettei hän sytytä riittävästi. Tästä voisi suoraan lukea että olet hyppinyt sänkyyn naisten kanssa, jotka eivät ole alun alkaenkaan olleet sinulle "riittävän sytyttäviä". Että sellainen

Voi olla, että on sytyttänyt alkuun riittävästi, mutta esim. seksikemiat eivät ole kohdanneetkaan tai muuten on tullut ilmi asioita jotka sammuttavat orastavan kiinnostuksen. Ei tuossa miehen viestissä ollut mitään epäloogisuuksia.

Vierailija
40/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla, että on sytyttänyt alkuun riittävästi, mutta esim. seksikemiat eivät ole kohdanneetkaan tai muuten on tullut ilmi asioita jotka sammuttavat orastavan kiinnostuksen. Ei tuossa miehen viestissä ollut mitään epäloogisuuksia."

Jos on saanut paskaa niskaan omasta käytöksestään useammalta ihmiseltä, vähän väkisinkin herää ajatus että ehkä siinä palautteessa saattaa olla jotakin perää. En usko että miehet yleensä ihan tyhjästä saavat tuollaista palautetta. Yleensä playerit ovat vielä erityisen taitavia selittelemään asiat niin että heidän omassa käytöksessään ei ole ollut mitään vikaa.