Miksi nykyteinit pukeutuu kaupungillakin joihinkin harmaisiin pieruverkkareihin
60-luvulla teinit pukeutui näin
https://www.ts.fi/static/content/pic_5_6525421_k10362128_1200.jpg
Kommentit (144)
Oma esiteini ikäinen tytär pukeutuu kans over size vaatteisiin ja viime vuonna laittoi koulun discoon hameen ja se jännitti sitä kauhean paljon. Sai kuulemma pojilta paljon huomiota kun oli suurinpiirtein ainut tyttö jolla oli hame. Sen jälkeen sanoi ettei laita hametta enää mihinkään koulun bileisiin. Tulee semmoinen vaikutelma että säkin kanssa ei herätä huomiota niin on helpompaa.
Kun kuljemme kadulla käytän itse aina mekkoja hän käyttää löysiä vaatteita ja näyttää pojalta. Tukkakin piti väkisin leikata lyhyeksi. Minä halusin tyttölapsen, sainkin näköjään tytön joka haluaa piilottaa sukupuolensa. Huomaa kyllä että ympäristöllä on hyvin suuri vaikutus lapsen omaan kehonkuvaan ja itsensä hyväksymisessä. Toivon että aikuisena uskaltaisi olla näyttää naiselta ja oppisi siitä nauttimaan.
Koulussa ei tarvitse näyttää hienolta. Riittää, että on pukeutunut. Ihan järkevältä kuulostaa mielestäni, että pukeutuvat mukaviin vaatteisiin eivätkä joihinkin jalkoja puristaviin pillifarkkuihin. Kun vielä opettelisivat pukeutumaan sään mukaan, mutta se taitaa olla teineiltä liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumisesta puuttu ryhti ja tyyli. Tytöt pukeutuvat edelleen usein hyvin.
Täällä päin tytöillä kyllä ihan sama meno. Leveälahkeiset liian pitkät farkut tai ylisuuret collegehousut. Yläosassa iso huppari. Hiukset keskijakauksella ja laittamattoman näköiset, roikkuvat pitkin päätä.
Olisiko tässä syy broccolin ja metsäpeikon kohtaamis ongelmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se nilkat paljaina kulkeminen on loppunut. Se vasta typerän ja juntin näköistä oli.
Nyt on sitten taas paksut sukat vedetty melkein polviin asti jopa kesähelteellä että varmasti näkyy kuinka on sukat jalassa.
Parempi sekin kuin kulkea tuolla lahkeet käärittynä lyhytvartisissa ohuissa tennareissa vaikka maassa olisi 30cm loskaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ysärinä kun piti mennä hiukset märkänä kouluun. Se oli jotenkin coolia.
Ja kun yhdisti sen siihen ettei pipoa voinut pitää niin koulussa oli sitten jääpuikkorukka.
En tajua mikä siinäkin oli.
Pipo oli nolo.
-Milleniaali
Niillä iaikilla on joku ihme nistiuniformu, tai voihan ne kaikki ollakin nistejä. En aio ottaa selvää. Tämä on vain havainto.
Vierailija kirjoitti:
Oma esiteini ikäinen tytär pukeutuu kans over size vaatteisiin ja viime vuonna laittoi koulun discoon hameen ja se jännitti sitä kauhean paljon. Sai kuulemma pojilta paljon huomiota kun oli suurinpiirtein ainut tyttö jolla oli hame. Sen jälkeen sanoi ettei laita hametta enää mihinkään koulun bileisiin. Tulee semmoinen vaikutelma että säkin kanssa ei herätä huomiota niin on helpompaa.
Kun kuljemme kadulla käytän itse aina mekkoja hän käyttää löysiä vaatteita ja näyttää pojalta. Tukkakin piti väkisin leikata lyhyeksi. Minä halusin tyttölapsen, sainkin näköjään tytön joka haluaa piilottaa sukupuolensa. Huomaa kyllä että ympäristöllä on hyvin suuri vaikutus lapsen omaan kehonkuvaan ja itsensä hyväksymisessä. Toivon että aikuisena uskaltaisi olla näyttää naiselta ja oppisi siitä nauttimaan.
No säästät lastenlasten lahja rahoissa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se nilkat paljaina kulkeminen on loppunut. Se vasta typerän ja juntin näköistä oli.
Nyt on sitten taas paksut sukat vedetty melkein polviin asti jopa kesähelteellä että varmasti näkyy kuinka on sukat jalassa.
Tämä on paljon parempi, kuin paljaat nilkat talvella.
Itse olen kyllä nähnyt lähinnä legginsejä, joista pakarat erottuvat selvääkin selvemmin. Useimmat ovat vielä niin läpikuultavia, että näkyy myös se, ettei alla ole mitään tai korkeintaan narustringit. Ei setämiehenä enää tiedä mihin katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ällöttää nykyteinien oversize muoti. Farkkujen/collareiden/pyjamahousujen lahkeet viistävät maata ja keräävät likaa, samoilla housuilla tullaan kotiin ja tuodaan sama lika kodin lattioille. Lisäksi tuollainen pukeutuminen tekee ihmisestä todella vetelän näköisen.
No, tämäkin on taas vain yksi muotivillitys jolle muutaman vuoden päästä nauretaan.
Ensin itkettiin kun teinit pukeutuu liian paljastavasti ja nyt kun ei niin sekin on väärin.
Minua lähinnä huvittaa kun teinit pukeutuu ihan samaan tyyliin kuin omassa nuoruudessa 20v sitten. Maatalaahaavat lökäpöksyt oli silloinkin in.
En ole koskaan itkenyt teinien liian paljastavasta pukeutumisesta. Mielestäni missään vaiheessa ei ole ollut varsinaisesti muotia pukeutua erityisen paljastavasti, yksittäiset henk
Just yläkoulun opet siitä valitti, ei ole ehkä kuin vuosi tai kaksi, ettei kouluissa enää ole opiskelurauhaa kun tytöt on puolialasti siellä. Muutama vuosi sitten valitettiin nuorten liian lyhyistä housun lahkeissa ja paljaista nilkoista, liian kireistä ja paljastavista legginseistä jne. Ei teinit koskaan pukeudu hyvin aikuisten mielestä. Ja se on kai teinien tavoitekin, erottua tylsistä aikuisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan ysärinä kun piti mennä hiukset märkänä kouluun. Se oli jotenkin coolia.
Ja kun yhdisti sen siihen ettei pipoa voinut pitää niin koulussa oli sitten jääpuikkorukka.
En tajua mikä siinäkin oli.
Pipo oli nolo.
-Milleniaali
Joo ei pipoa voinut käyttää. Myös takin oli hyvä olla lyhyt ja auki. Sen sijaan kaulaliinan kuului olla iso ja muhkea, samoin kuin lapasten.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä nähnyt lähinnä legginsejä, joista pakarat erottuvat selvääkin selvemmin. Useimmat ovat vielä niin läpikuultavia, että näkyy myös se, ettei alla ole mitään tai korkeintaan narustringit. Ei setämiehenä enää tiedä mihin katsoa.
Ei sellaisia käytä enää juuri kukaan. Ei ainakaan teini.
Parempi sekin kuin itsensä paljastelu.
Vierailija kirjoitti:
Me katotaan sinne pakaroiden väliin.
-setämies
Tarpeeksi kun pissiksiä haukuttiin niin kuolivat sukupuuttoon. Nykyajan liisat pukeutuvat nyt säkkiin. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ällöttää nykyteinien oversize muoti. Farkkujen/collareiden/pyjamahousujen lahkeet viistävät maata ja keräävät likaa, samoilla housuilla tullaan kotiin ja tuodaan sama lika kodin lattioille. Lisäksi tuollainen pukeutuminen tekee ihmisestä todella vetelän näköisen.
No, tämäkin on taas vain yksi muotivillitys jolle muutaman vuoden päästä nauretaan.
Ensin itkettiin kun teinit pukeutuu liian paljastavasti ja nyt kun ei niin sekin on väärin.
Minua lähinnä huvittaa kun teinit pukeutuu ihan samaan tyyliin kuin omassa nuoruudessa 20v sitten. Maatalaahaavat lökäpöksyt oli silloinkin in.
En ole koskaan itkenyt teinien liian paljastavasta pukeutumisesta. Mielestäni missään vaiheessa ei ole ollut varsinaisesti muotia
kouluihin uniformut niin loppuu nurina.
Miten niin nykyään? Muistan, että 15 vuotta sitten väljät collegehousut oli muotia. Jotkut teinit käyttivät myös aino/reino-kenkiä.
2000-luvun alku oli hiphop kulta-aikaa. Cheek oli nousemassa pinnalle. Oli tosi isoja housuja ja leveitä skeittikenkiä.
Joku äiti valitti täällä lahkeista, jotka sotkeentuu. Mutta niitä maata viistäviä lahkeita oli jo 20 vuotta sitten. Lahkeet piti olla niin pitkät, että ne repeytyivät kulutuksesta irti. Risaiset farkun lahkeet oli siis cool.
Vierailija kirjoitti:
Teinimuoti on aina hauskaa! :-D Nuoret osaavat ottaa rennosti ja se on juurikin mainiota!
Kauheata olisi, jos olisi pakko pönöttää jossain jakkupuvuissa ja nappaskengissä.
No enpä sanois. Teini muoti on muiden kopioimista. Kaikki on samaa massaa, erottua ei sovi ja harvalla on oma yksilöllinen tyyli. Aikuisenakin suurin osa jatkaa samaan malliin, mutta mikäs siinä, jos niin on mukava olla.