Loukkaako mielestäsi Saaroisten mainokset lapsettomuudesta kärsivien tunteita?
Äitien tekemää ruokaa mainostetaan ikään kuin äitiys olisi jokin sellainen arvo, jota ilman ihmisen elämä ei ole nautittavaa, lämmintä ja turvallista.
Kommentit (27)
siis luulin tätä provoksi, mutta aiheesta on siis loukkaannuttu aiemminkin..?
Ai hitto en olekaan tajunnut, mistä kaikesta sitä vois loukkaantua. Siis mua loukkaa kun ne näyttää koko ajan automainoksia, vaikka mulla ei ole mahdollisuutta ostaa sellaista. Ja niin edelleen...
Isommat lapset kiistelee siitä, kenen äiti tekee parasta ruokaa..
Siihen hiekkalaatikon pienin tyttö tokaisee saaden muut pihan lapset hiljaisiksi, että " MEIÄN ÄITI TEKEE TEIÄN ÄITIEN RUUAT!" (Tarkoittaa siis, että hänen äitinsä on saarioisella töissä ja muut äidit käyttää hänen äitinsä valmistamia tuotteita esim nyt vaikka nakkeja tai lihapullia. )
No eikös tämän perusteella kaikkien ÄITIEN pitäisi loukkaantua, kun ruuanlaitosta annetaan kunnia jollekkin toiselle äidille?
Selittäkääpä lapsettomat, miten tämä loukkaa teitä, että televisiossa esitetään mainoksia, joissa lapset puhuu äitiensä ruuanlaitosta?
Mainoksessahan sanotaan lopuksi " ÄITIEN TEKEMÄÄ RUOKAA"
Jos lapsettomat loukkaantuu tästä mainoksesta niin esimerkiksi miehelläni olisi myös syytä loukkaantua, koska hän on töissä Saarioisella ja hänkin tekee siellä ruokaa. Mutta mainoksessa sanotaan, että " ÄITIEN TEKEMÄÄ RUOKAA" mihinkäs ne isät on unohdettu, jotka raataa siellä niska limassa vuodesta toiseen? Heh eipä ole mieheni tainnut uhrata asialle ainuttakaan ajatusta.
No kyllä olis vaikka kuinka monella loukkaantumisen aihetta, jos oikein alkais miettiä ja jauhaa jotain tyhjänpäiväistä mainosta :)
Hohhoijaa voi teidän kanssa...
Pitäsköhän munkin loukkaantua nyt sitte vaikka tosta Tampax-mainoksesta, kun itse tykkään käyttää sidettä. Kyllä musta on aika loukkaavaa, että joku elää eri tyylillä.
Olemme tahattomasta lapsettomuudesta kärsivä pari. Kysäisin tuossa vielä parilta myös lapsettomalta ystävältä, eikä loukannut heitäkään. Ihmettelen, jos jotain se loukkaa.
Toisaalta en loukkaannu naista esineellistävistä mainoksistakaan, vaikka olen nainen.
Lapsettomista mä en välitä, ne nyt aina narisee joka asiasta. Kun eivät itse voi elää sellaista elämää kuin haluaisivat, niin ei ne antais toistenkaan nauttia (lapsista).
Äitiys on ihanaa!
Onhan lapsettomillakin äiti. siinä luodaan mielikuvaa hyvästä kotiruuasta.
Tottakai tiedän ettei se ole tarkoitus, mutta tunteilleen ei mitään voi...
T: en oikea äiti...
Muiden elämän ei pidä näkyä eikä kuulua!!! Ei muuta tehdä kuin surkutella sitä yhtä asiaa, jota ilman joutuu elämään- lasta. Ei ole väliä että on terve, elämän mies kainalossa ja muuta, koska lapsi on elämän määränpää... ainakin niille, joille ei sellaista ole. Jos noin kovasti tahdotte lapsen, adoptoikaa. Menkää avuksi vaikkapa katastofialueille hoitamaan lapsia, siellä on ilman vanhempia yksi jos toinenkin. Ai mitä, ei kiinnosta vai? Joo, sitä ajattelinkin...sekin on teiltä pois, että se lapsi ei ole geneettisesti teidän eikä sitä välttämättä voi viedä kotiin palvottavaksi...
Ps. Miten joku, joka on tullut raskaaksi, voi olla " lapseton" ?
Vierailija:
Ei muiden tarvitse varoa elämistä sen vuoksi, että me olemme lapsettomia.
Syystä että on samanikäinen tyttölapsi, jolla oli samanlainen talvipuku. Laskeudu nyt jo maan pinnalle. Ei koko maailma kierittele sun lapsettomuutes ympärillä.
Meillä mies tekee ruuan ja se on hyvää. Mieheni pitäisikin loukkaantua tuosta mainoksesta. :) Eipä taida. Mainoshan leikittelee kotiruoka sastaan teollinen valmisruoka -ristiriidalla, ja on siinä omalla tavallaan oivaltava. Saarioinen tuskin tähtää lapsettomien aikuisten arvosteluun.
Mulla on ollut parissa työpaikassa lapsettomuudesta kovasti kärsiviä naisia. Heitä on kovasti loukannut muiden työntekijäiden ja asiakkaiden raskaudet, lapset, lasten harrastukset, synttärit ym. ja naista aiheista onkin pyritty vaikenemaan. Eräs työntekijä halusi vaihtaa kaikki raskaaksi tulevat asiakkaat itseltään pois, pikkulapsi-vanhemmatkin olivat vältettäviä. Rajoittaa todella paljon elämää, työntekoa ja sosiaalista elämää tuollainen loukkaantuminen. Raskas asia lapsettomuus on, olen siitä itsekin aiemmin kärsinyt, joillakin se kärsiminen menee överiksi ja silloin tulisi miettiä myös sairasloman mahdollisuutta.
Koska lähtökohtahan on että meillä kaikilla on äiti, ja suurin osa pitää kotiruokaa, sitä äitien tekemää parhaimpana.
Jos mun äiti olisi huono ruoanlaittaja niin kyllä se minua loukkaisi, se että ihmiset ottavat äitien tekemän hyvän ruuan niin itsestäänselvyytenä!
ympärillä tapahtuvia asioita jättikokoisiksi.
Vierailija:
Kyllä ne mua, lapsetonta, loukkaa.
Tottakai tiedän ettei se ole tarkoitus, mutta tunteilleen ei mitään voi...T: en oikea äiti...
antaisin vaikka kuun taivaalta jos voisin saada oman lapsen. hoidoissa ollaan käyty kohta viisi vuotta. siitä lähtien, kun saarioinen alkoi pakkotyrkyttämään kamalia äiti-mainoksiaan, lopetin niiden tuotteiden ostamisen. tippa tulee linssiin varsinkin siitä mainoksesta, jossa pieni tyttö on hiekkalaatikolla ja voittaa isommat lapset kilpailussa siitä, kenen äiti tekee parasta ruokaa.
mun mielestä noi valmistajat sais miettiä tarkemmin mainoksiaan. onko tarkoitus loukata ihmisiä? minä en ainakaan pennosiani ko. firmalle anna!
ovat sovinistisia mainoksia! Meillä ainakin mies tekee aina ruuat, ja on muuten hyvää : )
tarvitse varoa elämistä sen vuoksi, että me olemme lapsettomia.
niin mitä ihmettä pyörit VAUVA-lehden sivuilla itseäsi kiusaamassa?
Jotenkin aika ristiriitaista.
Kyllä naurattaa :D Voiko aikuinen ihminen olla noin lapsellinen? Toivottavasti vain provoilet...
Lehdissäkin siitä on ollut, ei ole mikään av-mammojen keksintö tämä ;-)
Kyllä muakin kieltämättä naurattaa jos joku tostakin viitsii loukkaantua. Mutta tunne kai sekin on mille ei mitään voi?