Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lämpöistä vauvaa ulos?

27.02.2007 |

kysyisin että voinkohan käydä vaunuilla apteekissa(ei ole pitkä matka) kun meidän neidillä on 37,2 lämpöä(kainalosta mitattuna)...vai pitäiskö pyytää hoitaja kun itse tarvii käydä...

olen kuullu et joku lääkäri ois mukamas sanonut joskus et kuumeisen/flunssaisenlapsen saa jopa laittaa ulos nukkumaanki että tekee hyvää...kuullostaa hieman oudolta kyllä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että on virhetietoa tuollainen että kuumeisen lapsen olisi hyvä nukkua ulkona (siis ainakin näin talvella). Nykyään sitä ei ainakaan tosiaankaan suositella.

Mutta itsellä oli vastaava tilanne pari viikkoa sitten kuin sinulla nyt, että piti lyhyt matka käydä neuvolassa ja mietin menenkö sinne autolla vai vaunuilla. Päädyin siihen tulokseen, että on parempi mennä vaunuilla. Kuomun sisällä ilma ei ehtinyt niin lyhyellä matkalla jäähtyä (kun peitin harsolla) kun taas jos oisin lapsen vienyt autoon, olisi siinä tullut pakkasilmaa heti ja auto oli kylmä. Sitten taas pakkaseen kun autosta siirryttäisiin neuvolaan. Ja sama homma takaisin päin. Kävelymatka ei kestänyt kuin 5min ja koko tuon ajan vauva oli lämpimässä ja hengitti lämmintä ilmaa vaunuissa.

Vierailija
2/4 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tuo 37.2 astetta on vauvalla aivan normaali lämpö. Meillä vauvalla mitattu rokotusohjelman aikana mm. 37.5 astetta ja se luetaan normaaliksi lämmöksi. Ilmeisesti peräsuolesta mitattuna saa vähän korkeamman lukeman (ja todellisemman). Ja tosiaan flussan aikana jos tulee hengitys vaikeuksia niin pakkasilma voi olla pienenä ensiapuna. Tietysti kohtudella annettuna. Meillä poika nyt röhäisenä, mutta en silti raatsinut häntä lähteä viemään vaunulenkille ulos vaan nukutin sisälle. Tosin kuumetta en ole mitannut vielä, kun ei vaikuta kuumeiselta.

Pikaista paranemista toivotan myös teille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistelisin et sairaalasta sanottiin sillon et kainalosta normaali lämpö on sama kun aikuisilki n.36,6 ja peräsuolesta on 37....ainaki näin yksi kätilö silloin sanoi ja näin olen luullut...? et enköhän mä sitten voisi kävästä ulkona, siis tarkoitus ei ole nukuttaa siel vaan käydä apotekissa ja kaupassa, flunssaa ei tytöllä onneks ole...

kiitos vastauksistanne!

Vierailija
4/4 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on normaali lämpö siellä päälle 37:n peräsuolesta mitattuna.