Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin näistä Helsingin alueista muuttaisin: Haaga, Pasila, Konala vai Ruskeasuo?

Vierailija
28.12.2024 |

Kertokaa kokemuksia noista alueista.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Haaga kyllä, Pohjois-Haaga ei missään nimessä.

Höpsis. Olen asunut molemmissa, ja ihan yhtä viihtyisää on kummassakin. Pohjois-Haagassa on pääasiassa hyvin rakennettuja 50-luvun taloja, puistoja, metsikköä ja Keskuspuisto Hämeenlinnanväylän toisella puolella. Itse asiassa Pohjois-Haaga on siinä mielessä parempikin, että sieltä on lyhyempi matka kauppakeskus Kaareen. Juna-asemat löytyvät sekä Huopalahdesta (sitä itse käytin, asuin P-Haagassa asuessani melko lähellä sitä) tai Lassilasta.

Vierailija
82/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä- ja pohjois-Haagassa on vain pieniä ja kalliita ruokakauppoja. Ja sitten siellä varsinkin pohjoispuolella asuu paljon karvakäsiä. Ei ole enää entisen veroinen alue. Hiljaisen oloinen toki mutta siellä kytee levottomuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vielä, mikä sukupuolitauti kannattaa hankkia.

Vierailija
84/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Olen asunut molemmissa, ja ihan yhtä viihtyisää on kummassakin. Pohjois-Haagassa on pääasiassa hyvin rakennettuja 50-luvun taloja, puistoja, metsikköä ja Keskuspuisto Hämeenlinnanväylän toisella puolella. Itse asiassa Pohjois-Haaga on siinä mielessä parempikin, että sieltä on lyhyempi matka kauppakeskus Kaareen. Juna-asemat löytyvät sekä Huopalahdesta (sitä itse käytin, asuin P-Haagassa asuessani melko lähellä sitä) tai Lassilasta.

P-Haaga jakautuu kolmeen varsin erityyppiseen alueeseen:

50-luvun alue Etelä-Haagan vieressä, tämä vastaa käytännössä Etelä-Haagaa tunnelmaltaan

70-luvun neukkukuutioalue Tampereen tien lähellä

80-luvun Lassila P-Haagan aseman luona

Vierailija
85/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-luvun alue Etelä-Haagan vieressä, tämä vastaa käytännössä Etelä-Haagaa tunnelmaltaan

Joo, asuin just tuolla 50-luvun alueella. Ihan samanlaista kuin Etelä-Haaga.

Vierailija
86/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä- ja pohjois-Haagassa on vain pieniä ja kalliita ruokakauppoja. Ja sitten siellä varsinkin pohjoispuolella asuu paljon karvakäsiä. Ei ole enää entisen veroinen alue. Hiljaisen oloinen toki mutta siellä kytee levottomuuksia.

P-Haagan K-Supermarket on mielestäni ihan hyvän kokoinen. Harvalla on lähikauppana niin isoa kauppaa.

Vierailija
87/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajoja alueita nuo kaikki. Niiden sisällä on erilaisia asuinalueita. Esim. Pohjois-Haaga vai Etelä-Haaga? Itä-Pasila vai Länsi-Pasila?

Vierailija
88/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä käsittääkseni ainoastaan Lassilassa on häiriköintiä. Vähän sama kuin Kantsun alueella, ainoastaan ns uusi Kantsu, radan väärällä puolella, on häirikköaluetta.

t. entinen kantsulainen, nykyinen ylöjärveläinen

Vierailija
89/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois!!!

Vierailija
90/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jauhelihamies tekee Puppalle jauhelihamäskiä! 🥳👍

Vierailija
91/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusa

Vierailija
92/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn silmäsairaalassa Ruskeasuolla ja se alue näyttää mukavalle ja rauhalliselle. Voisin muuttaa sinne.

Vierailija
93/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Pasilaan. Todella hiljainen alue metsän vieressä. Laadukkaat ruokakaupat ja muut palvelut + liikenneyhteydet. 

Vierailija
94/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ilman muuta Ruskeasuo. Haaga on vähän kaukana, Konala huitsissa ja Pasila asuinkelvoton.

Vierailija
95/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula tai Myllypuro <3

Vierailija
96/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn silmäsairaalassa Ruskeasuolla ja se alue näyttää mukavalle ja rauhalliselle. Voisin muuttaa sinne.

Missäs siellä silmäsairaala on?

Vierailija
97/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista ilman muuta Ruskeasuo. Haaga on vähän kaukana, Konala huitsissa ja Pasila asuinkelvoton.

Jos asuu Huopalahden aseman lähellä, juna 10 minuutissa keskustaan ja junia menee niin usein, että ei tarvitse aikataulua katsoa.

Vierailija
98/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näistä käsittääkseni ainoastaan Lassilassa on häiriköintiä"

Ben Z. varmaan häiriköi siellä...

Vierailija
99/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, miksi Huopalahden asema on niin jäätävän ankea? Siis se mistä mennään ratikkaan. Jotain saakelin vessakaakelia seinät! Ei tarvitsisi suurta remonttia, vähän valoja, vaaleaa pintaa, ehkä puuta jne. olisi jo paljon viihtyisämpi.

Vierailija
100/117 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeasuo on ihan ihanaa aluetta helsinkiläisittäin, etelä-haaga myös. liikkuminenkin helppoa sekä julkisilla että kävellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi