Mihin näistä Helsingin alueista muuttaisin: Haaga, Pasila, Konala vai Ruskeasuo?
Kommentit (117)
Etelä- ja pohjois-Haagassa on vain pieniä ja kalliita ruokakauppoja. Ja sitten siellä varsinkin pohjoispuolella asuu paljon karvakäsiä. Ei ole enää entisen veroinen alue. Hiljaisen oloinen toki mutta siellä kytee levottomuuksia.
Kysy vielä, mikä sukupuolitauti kannattaa hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Haaga kyllä, Pohjois-Haaga ei missään nimessä.
Höpsis. Olen asunut molemmissa, ja ihan yhtä viihtyisää on kummassakin. Pohjois-Haagassa on pääasiassa hyvin rakennettuja 50-luvun taloja, puistoja, metsikköä ja Keskuspuisto Hämeenlinnanväylän toisella puolella. Itse asiassa Pohjois-Haaga on siinä mielessä parempikin, että sieltä on lyhyempi matka kauppakeskus Kaareen. Juna-asemat löytyvät sekä Huopalahdesta (sitä itse käytin, asuin P-Haagassa asuessani melko lähellä sitä) tai Lassilasta.
P-Haaga jakautuu kolmeen varsin erityyppiseen alueeseen:
50-luvun alue Etelä-Haagan vieressä, tämä vastaa käytännössä Etelä-Haagaa tunnelmaltaan
70-luvun neukkukuutioalue Tampereen tien lähellä
80-luvun Lassila P-Haagan aseman luona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen asunut molemmissa, ja ihan yhtä viihtyisää on kummassakin. Pohjois-Haagassa on pääasiassa hyvin rakennettuja 50-luvun taloja, puistoja, metsikköä ja Keskuspuisto Hämeenlinnanväylän toisella puolella. Itse asiassa Pohjois-Haaga on siinä mielessä parempikin, että sieltä on lyhyempi matka kauppakeskus Kaareen. Juna-asemat löytyvät sekä Huopalahdesta (sitä itse käytin, asuin P-Haagassa asuessani melko lähellä sitä) tai Lassilasta.
50-luvun alue Etelä-Haagan vieressä, tämä vastaa käytännössä Etelä-Haagaa tunnelmaltaan
Joo, asuin just tuolla 50-luvun alueella. Ihan samanlaista kuin Etelä-Haaga.
Vierailija kirjoitti:
Etelä- ja pohjois-Haagassa on vain pieniä ja kalliita ruokakauppoja. Ja sitten siellä varsinkin pohjoispuolella asuu paljon karvakäsiä. Ei ole enää entisen veroinen alue. Hiljaisen oloinen toki mutta siellä kytee levottomuuksia.
P-Haagan K-Supermarket on mielestäni ihan hyvän kokoinen. Harvalla on lähikauppana niin isoa kauppaa.
Laajoja alueita nuo kaikki. Niiden sisällä on erilaisia asuinalueita. Esim. Pohjois-Haaga vai Etelä-Haaga? Itä-Pasila vai Länsi-Pasila?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä käsittääkseni ainoastaan Lassilassa on häiriköintiä. Vähän sama kuin Kantsun alueella, ainoastaan ns uusi Kantsu, radan väärällä puolella, on häirikköaluetta.
t. entinen kantsulainen, nykyinen ylöjärveläinen
Konalan jauhelihamies tekee Puppalle jauhelihamäskiä! 🥳👍
Käyn silmäsairaalassa Ruskeasuolla ja se alue näyttää mukavalle ja rauhalliselle. Voisin muuttaa sinne.
Länsi-Pasilaan. Todella hiljainen alue metsän vieressä. Laadukkaat ruokakaupat ja muut palvelut + liikenneyhteydet.
Noista ilman muuta Ruskeasuo. Haaga on vähän kaukana, Konala huitsissa ja Pasila asuinkelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Käyn silmäsairaalassa Ruskeasuolla ja se alue näyttää mukavalle ja rauhalliselle. Voisin muuttaa sinne.
Missäs siellä silmäsairaala on?
Vierailija kirjoitti:
Noista ilman muuta Ruskeasuo. Haaga on vähän kaukana, Konala huitsissa ja Pasila asuinkelvoton.
Jos asuu Huopalahden aseman lähellä, juna 10 minuutissa keskustaan ja junia menee niin usein, että ei tarvitse aikataulua katsoa.
"Näistä käsittääkseni ainoastaan Lassilassa on häiriköintiä"
Ben Z. varmaan häiriköi siellä...
Voisiko joku kertoa, miksi Huopalahden asema on niin jäätävän ankea? Siis se mistä mennään ratikkaan. Jotain saakelin vessakaakelia seinät! Ei tarvitsisi suurta remonttia, vähän valoja, vaaleaa pintaa, ehkä puuta jne. olisi jo paljon viihtyisämpi.
ruskeasuo on ihan ihanaa aluetta helsinkiläisittäin, etelä-haaga myös. liikkuminenkin helppoa sekä julkisilla että kävellen.