Millainen ihminen HALUAA olla yksin joulun?
Eräs tuttu oli koko joulun yksin. Omasta halustaan.
Kommentit (27)
Voi voi, meitä on varmaan monia joiden ns lähiomaiset ovat vuosikaudet tai jopa vuosikymmenet olleet niin ilkeitä, ettei heidän kanssaan halua olla arkenakaan saati juhlapäiviä viettää.
On paljon rauhallisempi olo olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä, mukavuudenhaluinen. Onhan joulu vuoden ankeinta aikaa. Aina vain odottaa sitä että kunpa se olisi nopeasti ohi
Miksi on ankeinta aikaa. Minä taas nautin kun maailma vähäksi aikaa pysähtyy. Voi yöpaidassa pyöriä kotosalla kokkailen, katsellen leffoja, tehdä käsitöitä, maalata taulua, ottaa päikkäreitä, yms. puuhastelua. 😊 Vain ruuhka kaupassa käynti oli rääkkiä. 😓 Ompa ihme suorittamista jos muutama joulupäivä ahdistaisi.
Miksi ap ajattelet, että yksinäisellä ihmisellä olisi automaattisesti hauskaa jossain seurueessa?
No minä. Lapset ovat isällään joka toinen joulu, ja niinä jouluina vaan nautin rauhasta ja rentoutumisesta. On toki kivaa sitten laittaa joulu lapsillekin kun on sen vuoro. Sopivasti molempia.
Haluan viettää sen yksin, koska joulusta on luotu mediassa tietynlaista konservatiivista kuvaa vuosikymmeniä. Vietän aikani niinkuin haluan myös joulun aikaan, vaikka töissä olemalla.
No minä olen yksin oikeastaan aina, joulu ei ole poikkeus siihen. Oma valinta. Tänäkin jouluna olin töissä, jotta joku jolle yhdessä oleminen jouluna on tärkeää sai viettää joulua läheistensä kanssa. Oli minulla töissä seurana navetallinen nautaeläimiä ja kissa kuitenkin. Lauleskelin niille joululauluja ja jaoin vähän ylimääräisiä herkkuja. Tonttulakki päässä.
Sellainen joka haluaa viettää joulun yksin. Sellainen jolla ei ole rahaa viettää joulua muiden kanssa ja sellainen jonka mielestä joulusta hössötetään liikaa. Muun muassa.