Neuvokaa minua epäreilujen ihmisten suhteen. Mitä teen?
Sinun luoksesi olisi tulossa sukulaisia käymään vuosittain jouluna ja juhannuksena.
Kuitenkaan he eivät pyydä sinua Facebookissa kaveriksi.
Mitä tästä pitää ajatella ja miten kannattaa toimia?
Tätä on jatkunut vuosikausia.
Kommentit (10)
Voithan sinä pyytää heitä Facebook -kavereiksi. Miten tuo liittyy 2 kertaa vuodessa vierailemiseen?
Kaikille facebook ei ole mikään meriitti eikä ihmissuhteiden mitta. Turha uhriutua moisesta. Ovat tekemisissä kanssasi oikeassa elämässä eivätkä somessa. Sen pitää riittää.
Miksi et itse pyydä heitä kaveriksi? Minä en viitsi ketään erikseen pyytää kaveriksi, mutta saatan suostua, jos joku läheinen pyytää.
He eivät ole enää aktiivisia Facebookissa.
Se on tavanomaista ettei kaikilla ole sukulaiset fb:ssä. Se ei ole sukulaisalusta, vaan kaverialusta tai tuttavuus. Ehkä siellä jaetaan jotain mikä ei sovi sukulaisten silmille ja korville, tai ei haluta liikaa porukkaa. Juoruja osa ei myös halua sukulaisille jos kertovat eteenpäin tai kavereillekaan. Entä sähköposti viestimiseen ja kuville. Itse en edes ole fb:ssä, se aiheutti pelkkiä ongelmia ja kummallisia yheydenottoja, erikoisia mainoksia. Myös osa oli passiivisia siellä, en etsi mitään vahakasvogalleriaa, en ole myös itse vahanukke.
He yrittävät vähentää kaverilistaa eivätkä enää pyydä uusia kavereita.
heivaa ne kaikki ja hanki itsellesi uusia ystäviä
Minusta facebookkia ei pitäisi sotkea oikeaan elämään millään lailla. Itselläni suhde facebookkiin on hyvin ristiriitainen. Olen irtisanonut sieltä melkein kaikki ja toisaalta ottanut uusia facekavereita kun muuta vistintäkanavaa heidän kanssaan ei olisi.
Facebookissa saatan superegoilla, pitää vähän niinkuin päiväkirjaa tai sitten en, jakaa juuri silloin elämään ja ajatuksiin sopivia mietelauseita. Joskus haluan nostaa itsetuntoani epärealistisilla snapchat- kuvilla , koska voin.
Facebook on minulle jonkinmoinen terapiakanava ja toisaalta en jaksa seurata aina kaikkien päivityksiä ja miettiä omaa osattomuutani tai päivitysten tarkoitusperiä.
En halua asettaa itseäni arvostelijoiden silmäin alle varsinkin kun tosi elämässä olen joskus tullut hyljeksityksi ja tuomituksi ilman syytä.
Lisäksi en ole laumaeläin vaan hyvin vahvasti omilla aivoillaan ajatteleva individualisti.
Jos et ole facebook- kaverini se ei tarkoita etten välittäisi sinusta tosielämässä.
Hyvää uutta 2025 ja kevein , vapain ja sydänlämpöisin askelin kohti kaikkea tulevaa hyvää meille kaikille !
Mammat, auttakaa.
Jos joku on psykologisesti viisas ihminen, selitä pliis mikä tämä kuvio on?
Ap