Milloin teillä siivotaan joulu pois?
Heti joulun jälkeen, loppiaisena, Nuutin päivänä vai joku muu päivä? Lapsuuden kodissa joulu siivottiin loppiaisena, mutta nyt aikuisena olen pitänyt Nuutin päivään asti.
Kommentit (41)
Seitsemänkymmennenkahdennenkuudennen jälkeen lauantain.
Vierailija kirjoitti:
Helmikuussa. Asun yksin, masentaa, kuusesta, valoista ym. koristeista saa edes vähän iloa.
Hehe, miksi te mt-ongelmaiset akat AINA keräättekin asuntomme täyteen joulukrääsää 🤣
Tänään keräsin tonttukoristeet pois, kuusi ja muut saa olla ainakin loppiaiseen.
Joskus Nuutinpäivän jälkeen, riippuu kuinka kauan kuusi on hyvässä kunnossa, ja fiiliksistä tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helmikuussa. Asun yksin, masentaa, kuusesta, valoista ym. koristeista saa edes vähän iloa.
Hehe, miksi te mt-ongelmaiset akat AINA keräättekin asuntomme täyteen joulukrääsää 🤣
Eikö se ole hyvä, että edes jostain löytää iloa arkeen?
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin siivonnut jo, mutta miehen mielestä vasta loppiaisena. En nyt jaksa alkaa tapella pikkuasioista niin olkoon sitten loppiaiseen.
Miksi haluat siivota joulun pois kesken joulun?
Nuuttina korjaan kuusen ja koristeet pois. Jouluvalot tuovat ihanaa tunnelmaa, vaikka varsinainen Joulu onkin jo juhlittu.
Nuutinpäivänä siivoan joulun pois. Osa koristeista saattaa lähteä jo loppiaisena säilöön. Joulua laitan esille ekasta adventista alkaen. Tykkään joulusta ja siksi koristelen. Nopeaa on koristelu, kun koristeet on tietyissä laatikoissa valmiina ja aika vakiintuneet paikat niillä. Nopeaa on myös niiden säilöönlaitto.
Tapsana. Silloinhan joulu on ohi.
Tänään otin kuusen ja tontut pois. Maanantaina alkaa työputki,sit ei jaksa. Joskus on ollu uudenvuoden yli. Valot vielä jätän.
Nuutin päivänä. Ja Jouluruokia syömme vielä loppiaisena tai karjalanpaistia ja laatikoita, ohraryniuunipuuroa.
Instagramin perusteella jotkut laittoi joulutavarat pois jo joulupäivänä alkuillasta. "Ihanan avaraa ja siistiä kun joulu on siivottu pois!" En vaan pysty ymmärtämään miksi kaikki pitäis tapahtua etuajassa, joulu juhlitaan marraskuussa ja oikeana jouluna siivotaan se pois ja aletaan jo odottaa jotain seuraavaa. Aina miettinyt että juhliiko nää samat ihmiset ystävänpäivää tammikuussa, pääsiäistä helmikuussa ja juhannuksen toukokuussa? Mikä ihme idea?
Itse olen NYT joululomalla, ihailen kuusta ja koristeita kaiken joulun ruuanlaiton ja hössötyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siivosin tänään. Nyt odotan uutta vuotta.
Sama homma, suurin osa koristeista lähti tänään.
Yleensä lähtee loppiaisena, mutta tänä vuonna myöhemmin. Olen reissussa loppiaisen viikon niin saa sen aikaa ilahduttaa myös muita. :) kuusi on sijoitettu ikkunan eteen ja on todella kaunis sellainen.
Yleensä loppiaisena, mutta ehkä annan kynttelikön jäädä ikkunasyvennykseen vähän pidemmäksi aikaa, kun se luo niin mukavan tunnelman.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä olisin siivonnut jo, mutta miehen mielestä vasta loppiaisena. En nyt jaksa alkaa tapella pikkuasioista niin olkoon sitten loppiaiseen.