Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSSISSIT tiistaihin***

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava päänsärkypäivä eilen. Vieläkin jomottaa mutta parempaan päin. Kyllä noi panadolit on yhtä tyhjän kanssa, söin eilen sen 6kpl minkä saa ja yöllä oli pakko ottaa vielä kaks ja siltikään ei kokonaan lähtenyt. Mitenkäs se oli noiden buranoiden kanssa, sai ottaa silloin tällöin yhden? Edellisissä raskauksissa muistan jonkun buranan ottaneeni ja eipä noissa lapsissa nyt mitään ihmeellistä ole.

Pieni kuvotus on myös palannut kuvioon. Mölliäinen ei selkeesti tykkää mistään makeesta kun kaikki makean syöminen aiheuttaa äklötystä. Toisaalta hyvä näin, pysyy äidin kilot kurissa :)

Mä kovasti mietin tässä työkuvioita. Olen tähän asti siis ollut opiskelemassa mutta alaa jonka opiskelua en voi jatkaa vaarantamatta raskautta. Työpaikka on olemassa mutta alalta joka ei enää kiinnosta yhtään. Olen anonut opintovapaata 2vuotta joista vasta ensimmäinen menossa. En tiiä että ottavatko mua edes takaisin. Tosin kotihoidontuki loppuu ens kuun loppuun niin jostain tartteis rahaakin saada. Lapsille on vain osapäivähoitopaikka (5h/pvä) joten jotain sellaista työtä tartteis tehdä että tuo 5h riittää. Ja kuka palkkaa raskaana olevan töihin? Ehkäpä mä kysyn tuolta vanhasta paikasta jos voisin tehdä muutamaa vuoroa viikossa.

minttupipsa kera mölliäisen rv 12+1

Vierailija
2/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttupipsa: Sulla on kovat pohtimiset menossa. Toivottavasti keksit jonkun ratkaisun, johon olet tyytyväinen.

Mäkin mietin paljon työjuttuja, kun raskaana sain tietää olevani. Oon sellaisessa työssä, missä on muutamia riskejä raskauden kannalta, mutta ajattelin, että minimoin ne ja välttelen parhaani mukaan. En voi olla koko kevättä ja kesää ilman töitäkään ja erityisäitiysrahaperusteet oli kuitenkin melko heikot, enkä mä ihan suoraan sanottuna haluakaan olla tekemättä töitä, meinasin pitkästyä kuoliaaksi esikkoa odottaessa, kun alotin äippäloman jo yli 2 kk ennen LA. Outo minä?

Eilen illalla nipisteli ja vihloi alavatsaa oikein enemmänkin, johtui varmaan osin siitä, että puhdistettiin miehen kanssa ilmaa tappelemalla... :( No, tänä aamuna jo paljon parempi mieli. Eikä vatsaakaan vihlo. Selkeästi stressi ei tee hyvää, pitää elää sovussa, ettei Sintti pahastu.

Tuutis ja Sintti rv 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ulkona harmaata ja tylsän näköistä.. Voih, mä jo luulin että on kevät!! Mulla virallinen kevät alkaa kyllä jo puolentoista viikon päästä kun rakennusmessukausi lähtee kunnolla käyntiin.

Voi kun mäkin saisin itseni kunnolla käyntiin.. Jotenkin tuntuu etten ole saanut mitään aikaiseksi oikeastaan kuukauteen.. En siis töissä saatika kotona. Kyllä tää sentään jo lupailee parempaa, vaikka yhäkin väsyttää ja välillä kuvottaakin ihan kiitettävästi. Ei kyl sinänsä ihmekään että väsyttää kun taisin nousta eilenkin pissalle yöllä varmaan 3 tai 4 kertaa! Hehheh, millähän mä onnistun viemään sen pissanäytteen labraan jossa pitäs kai 4 tuntia olla lirimättä?? =D Onneks mulla on vielä pari viikkoa aikaa skarpata ja onneks sen näytteen voi sentään ottaa kotona! Ikiikipäiväivänä mä en voisi mennä sitä labraan antamaan!

Masussa juilii aina välillä. Sillain ihan mukavasti, joten varmaan tosiaan kohtu kasvaa. Ainakaan ei sen tuntuisesti että mitään hätää olisi. Se on pääasia.

Tuntuu että ultraan ja lääkäriin on vieläkin ihan mielettömän pitkä aika. Suorastaan ikuisuus kun kaksi viikkoa pitää odottaa viel molempia! Kyllä mä silti pikkuhiljaa alan uskoa että tuolla masussa asustaa joku, joten en mä kyl enää sinne yksityiseen ultraan suunnittele meneväni. Olis vaan niin ihana kuuulla sydän äänet tai nähdä se pikkuinen!!! Ja tietty siihen asti ennenkuin näkee tai kuulee on kieltämättä vähän huolikin... Vaikka kyllä mä jo alan tosiaan uskoa että eiköhän se pois jo olisi tullut mikäli olisi tullakseen.. Heh, enkä ole vielä pakottanut mun miestäni kuuntelemaan veskipaperirulla vahvistimen kanssakaan... =D Ei taitais kuulua mitään!

Ai niin, mun kampaaja maksoin 36 eukkia =D Heh, samasta operaatiosta olen tyytyväisenä maksanut 170 euroa joten aika hyvin. Eli siis mä ja mummot käytetään todellakin palvelutalon kampaajaa!

Kivaa tiistain jatkoa kaikille, nyt mä alan töihin!

Colatoffee ja Joululahja K-P 10+5

Ps. Tuutupii, mä ainakin ymmärrän mainiosti että tylsistyit jos aloitit äippäloman jo 2 kk ennen synnytystä!! Muutama eka viikko on takuulla nautintoa, mutta kyllä se varmaan sitten aika pitkäksi käy!!

Vierailija
4/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essille taaltakin pahoittelut; uutta vaan yrittamaan kun surut on surtu!

Minakin odottelen lauantaita, kun paasee tan ekan ' etapin' ylitse: alkaa rv 12! Sitten suunnataan katse rv 20...

Mistahan sita sais taas mieleen jotain gallupin poikasta? Tulis silla ainakin enemman kirjoituksia, mita lukea...

Omaan napaan sita onnekasta samaa vaan, ei oikeestaan mitaan erikoista, vatsa kasvaa oikein silmissa, mutta niin mulla oli edellisistakin! Mies on aivan innokkaana, suunnittelee jo kuudetta taman jalkeen (en kylla anna periksi!) Kylla nama viisi riittavat , etta sais kasvatettua kunnon ihmisiksi! Ja koulumaksutkaan eivat ihan pienia taalla ole, kun kaikki pitaa itse hankkia, ja noita isojakin on jo! Vanhin menee sentaan jo lukioon ens vuonna ja kakkonen yla-asteelle. (Meilla koulut alkaa jo 6v) . Kolmonen neljannelle ja nelonenkin kerhoon.

Mutta se naista aatoksista! Ruokaa pitaa menna laittaan...

- levinia ja Hope rv 11+3 -

Vierailija
5/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt muutamaan päivään netissä notkua, joten melkoisen määrän kahlasin sitten äsken läpi! Jotenkin en osaa jättää juttuja väliin niin että lukisin vain uusimmat... :)

Mulla on ihan uskomattoman hyvä olo, oon nukkunu viime yönä 8,5h ilman että tarvi kertaakaan nousta ylös! Yleensä kun tuon esikoisen kanssa saa temppuilla sen 5-15 kertaa yössä. En tiiä mikä ihme sille viime yönä tuli kun niin hyvin nukkui, ite heräsin jo välillä ihan hädissäni että onko se pieni kuollut tai jotain... mutta onneks kuulu tuhinaa ja yskimistä. :)

Paha olo ei vaivaa mua juuri lainkaan enää, ja väsymyksestä on niin vaikea sanoa mikä johtuu raskaudesta ja mikä kroonisesta univajeesta esikoisen takia... Maha ei ole hirveästi kasvanut (tai kyllä sen alasti huomaa, mutta ei vaatteet päällä), enemmänkin tullut semmoiseksi normaaliksi että tavalliset vaatteet on sopivia. Yhdet housut vain olen laittanut hyllylle jotka puristaa. En usko että vielä vähään aikaan kaivan äitiysvaatteita esille, on ne vaan niin hurjan paljon isompia ku nää normaalit vaatteet. (kop kop, varmaan jo ens viikolla poksahtaa sit maha esille ku tämmösiä puhun)

Viikonloppuna ois sukujuhlien tapaiset tulossa ja just eilen valikoin sinne vaatteita, toivon ettei ihmiset tuijottele eikä kysele koska en halua vielä ulkopuolisille kertoa. Me ei olla edelleenkään kerrottu raskaudesta kuin mun kahdelle siskolle. Muu lähipiiri saa kuulla viimeistään ultran jälkeen (pitäis olla rv12 mutta aikaa ei vielä oo varattu) ja sen jälkeen se saakin olla sitten jo yleistä tietoa.

Ihanaa, että tää raskaus sujuu nyt niin paljon helpommilla oireilla ku edellinen! Kuitenkin joka päivä on jotain tuntemuksia, niin en ole huolestunut yhtään. Ainoa mikä harmittaa, on se etten tänä enkä ensi talvenakaan pääse avantoon! Ja edellisenä talvena odotin esikoista, joten huh, taitaa olla jo piiiiitkä aika edellisestä jäämurskassa pulikoinnista! En todellakaan ota keskenmenon riskiä tuollaisesta asiasta, enkä synnytyksen jälkeen rintatulehduksen riskiä, niin karmea kokemus sekin oli. Mutta kyllä on ikävä mökille saunaan ja avantoon.

Mulla on pysyny syömisetkin kurissa nyt ihan hyvin, ei tarvi juurikaan ylimääräisiä syödä. Tosin joskus on ihan kummallisia nälkäpäiviä, että ihan koko ajan nälättää vaikka mitä söisi! Katsoin just neuvolakortista esikoisen ajalta, että näillä viikoilla olin viimeksi lihonut jo 4kg ja nyt vasta 2kg.

Meillä on autona ford focus farkku, se riittää vielä kahden lapsen kanssa! Vaunutkin mahtuu tosi helposti peräkonttiin.

Käytiin mieheni siskolla kylässä viime viikolla, ja se otti oikein kampanjaksi järjestää meille kahdenkeskistä aikaa! Tosi ihanaa että joku on noin innokas hoitamaan esikoista, että päästään miehen kanssa ulos syömään tai mitä vain.

Nyt pitäis mennä laittaa jotain ruokaa ennenku jättinälkä iskee.

Voikaahan paksusti! :)

Vierailija
6/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jännitti aamulla ihan kamalasti.Menin eka neuvolaan klo8.Neuvolatäti ei halunnu yrittää kuunnella sydänääniä ku kuuli,että menen ultraan samana päivänä.Totesi,että jos ääniä ei kuulu ni on tuskaa odottaa ultraa.

kaikki oli neuvolass hyvin-paitsi painoa tullu;)

Nyt alko todellisuus taas iskemään ku sain ajan sokerinrasituskokeeseen ku paastoarvo oli koholla viime raskaudessa.Nyt olis pakko ottaa niskasta kiinni itseään ja alkaa syömään terveellisesti ja vähentää,mielellään jättää herkut pois.Nyt olen syöny lähes joka päivä jotain herkkua.

Liikuntaakin voisi lisää ettei paino nousis niin älyttömästi ja se laskis myös verensokeria.Kuhan saan tän flunssan ihan kokonaan pois alan kuntoilee.

Sokerinrasituksessa jos yksikin arvo on vähän koholla ni joutuu mittailemaan verensokeria 4 krt päivässä ja pitää kirjaa syömisestä.Eli tosi paljon tiukentunu noi säännöt.

Ultrassa oli sitte kaikki hyvin:) siellä se pikkunen köllötti.Lääkäri totesi,että on kaunis ku mikä. 2½ v tyttömme katsoi ultra ruutua :osoitti sormella ja sano vauva!

Nyt voi vähän huokaista ku ultra on takana ja 12 viikkoa täynnä.

Tämän jälkeen uskalletaan kertoa vauvasta ystäville ja sukulaisille.

AuringonTytär rv 12+2

*Kurkkii ultra kuvaa vähä väliä...on se vauva*

Vierailija
7/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vain!

Minäkin olen kerrankin päivällä koneen äärellä ja rauhassa. Lapset on päiväkodissa ja minä yksin kotona! Ihana hiljaisuus!

Minäkin aivan hengästyn kun luen aina parin päivän tauon jälkeen näitä kirjoituksia. Niin paljon olisi asiaa ja kommentoitavaa. Täytyy kehitellä jokin systeemi.

Levinia, on sitten hauska lukea sinun muun maailman juttuja. Mukava olisi kuulla jatkossakin miten siellä hoidellaan neuvolat, ultrat, synnytykset yms.

Autoasia on meilläkin akuutti. Se on sellainen keskustelunaihe johon mies ei ihan heti kyllästy ja nyt sitä sitten piisaa. Millaiseen autoon saa sullottua kolme turvaistuinta takapenkille? Meidän nykyiseen farkku-autoon ei mahdu edes turvakaukaloa kahden turvaistuimen lisäksi. Me olemme harkinneet 7-paikkaistakin, vaikka muuten kyllä mahtuisimme 5-paikkaiseen.

Omituisuuksia; olen alkanut rikkoa astioita ja pudotella. Viime viikolla helähti mariskooli lattialle. Sama peli oli esikoisen odotuksen aikana. Silloinkin meni kalustot uusiksi. Kädet muuttuu jotenkin hervottomiksi.

Ensi viikolla on pakko kertoa pomolle raskaudesta. Mahani on kasvanut niin hirmuisesti ettei tämä pysy enää salassa kuin sokealta reetalta. En haluaisi vielä kertoa, koska viikkoja on vähän ja niskaturvoke ultraan on vielä aikaa. Mutta pakko kai on kertoa.

Nyt laitan takkaan tulen ja lepään vähän. Flunssa pukkaa niskaan ja neidotkin on olleet kipeitä ja nukkuvat huonosti öitänsä. Siispä äitikin on enemmän kuin tarpeeksi väsynyt.

Otin muuten b-vitamiini kuurin ja se auttoi pahoinvointiin ihan selkeästi. Harmittaa etten hoksannut aiemmin.

terv peikkoäet ja turkulainen 9+2

Vierailija
8/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultra kuulumisia oli ainakin auringontyttärellä.. Mulla vielä viikko odotettava, että pääsee kurkkaamaan.. Kyllä mä jo uskon että siellä elämää on kun ne sydänäänet kuului lääkärissä niin vahvana, mutta se, että näkisi, että kaikki olisi muuten kunnossa.. Odottavan aika on pitkä..

Olen tässä vasta heräillyt, hakenut nuorimmaisen koulusta ja vein kaverilleen leikkimään, kohta pääsen kaksi vanhempaa koulusta, jotka pitää hakea.. Kerta nyt kotosalla olen..

Olin yön töissä, kyllä väsytti aamulla, oli paha olo ja päätä särki.. Tuntuu todella, että tuo kuvottava olo on verrannollinen väsymyksen suhteen.. Nyt jo paljon parempi olo ja pitäisi hieman siivota, kun aamulla taas duuniin lähtö ja villakoirat juoksee nurkissa.. On niin kiva, kun on kämppä siisti..

Me mietittiin miehen kanssa viikonloppuna nimi vaihtoehtoja tulevalle vauvalle.. Kyllä oli hankalaa.. En halua ihan hirveän yleistä, mutten myöskään liian erikoista ja kyllähän sieltä sitten näin alkuun jotkut nimi yhdistelmät löytyivät..

mutta eipä täällä siis sen kummempia.. Kevättä odotan ihan malttamattomana, kesä ihminen kun olen.. Kun pääsis puutarha hommiin ja pian.. =)

Vierailija
9/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin pahoittelut Essille! Voimia!

Tulin juuri ultrareissulta. Kaikki oli hyvin! Vauva oli ensin unessa ja heräili vasta sitten, kun ultrattiin vatsan päältä niin, että vauvaa samalla tönittiin. Söpöläinen, mutta tuli fiilis, että isänsä näköinen... (Hehe, nythän sen jo näkee.)

Paluumatkalla kävin ostamassa pari pätkää trikooresoria masutuubeja varten. Nyt pitäis kaivaa ompelukone esille.

Olin eilen muuten jumpassa ja tehtiin selkälihaksia vatsallaan. Ei tuntunut yhtään hyvältä tuo vatsallaanolo, mutta en viitsinyt paljastaa raskauttani tutuille rouville, joten könötinpä siellä jotenkin. Samoin olen huomannut yöllä että vatsallaan ei voi enää nukkua. Onko muilla samaa ongelmaa?

Huhhuijaa... Nyt sitten voi oikeasti jo ruveta nauttimaan tästä raskaudesta. Haen huomenna postista huuto.netistä huudettuja mammavaatteita. Jännää päästä niitä sovittelemaan.

Mukavaa päivää muillekin masuille ja voikaahan hyvin! Kohta se pahoinvointi helpottaa!!!

apinaemo rv 12+2

Vierailija
10/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olisin minäkin onnelline, jos töissä voisin olla. Olen olut sairaslomalla jo joulukuun alusta ja jatkan tällä linjallaäippälomaan saakka. Päivät tahtoo välill käydä pitkiks, mut ei auta. Varsinkin kun mieskin on viikot aina poissa. Ihan yksin saan/joudun olla kotona.

Mä en töihin enää pääse, selkäni takia. Nykyistä työtäni en saa enää tehdä. Ja raskaus vielä päälle, niin eivät uskalla ottaa mua töihin. Liian isoja riskejä. Nyt sitten ollaan kelan sairaspäivärahalla ja siinähän ei ole hurraamista.

Mutta onneksi saan nyt rauhassa keskittyä raskauteen ja mahan kasvattamiseen. On aikaa kutoakin tulokkaalle kaikenlaista. Nyt pystyy jo sitäkin pikkuhiljaa ajatella, kun pahoinvointi on loppunut. Joka sekään ei kestänyt kuin n 4 viikkoa. Migreenit ovat vaan vaivanneet viimeaikoina. Sen takia, joudunkin ens viikolla lääkärille. Mutta jospa se tästä.

uma81 11+4

Vierailija
11/11 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut millään kirjoitella tänne kuin muutaman kerran, olo on ollut sen verran kurja viime aikoina.

Nyt alkaa kuitenkin jo elämä voittaa, ja olo on jotakuinkin normaali, lukuunottamatta iltaväsymystä töiden jälkeen. Tai ehkä sekin johtuu vaan siitä tiedosta, että pitäisi tehdä opinnäytetyötä. :)

Eka neuvola oli viime viikolla, ja samalla tuli ilmi aika vahva pissatulehdus. Oireita ei ole ollut oikeastaan mitään, luulin että pahanhajuinen pissa on vain raskausoire ja tavallista herkemmän hajuaistin tulosta. :) No, sekin on nyt hoidettu.

Ultra olisi parin viikon päästä.

Masu tuntuu tällä viikolla jotenkin pompsahtaneen esille, ainakin housut kiristää ja maha pömpöttää enemmän. Tai sitten tämä on vain seurausta siitä, että ruokahalu on parantunut olon parannuttua..

Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa kiloja oli tullut lisää 2,5, viime viikon loppupuolella olin vielä samassa painossa kuin ennen raskautta. Lähtöpaino oli tällä kertaa muutaman kilon pienempi kuin edellisessä raskaudessa, ja nyt aion kyllä pitää kilot suht kurissa, kun viime raskaudessa niitä tuli lisää 15.

Masun kasvamisesta ehkä kielii sekin, että vatsallaan nukkuminen tuntuu hankalalta. Aikaisemmassa raskaudessa nukuin vatsallani aika pitkään, enkä tosiaan näin aikaisin joutunut asentoani muuttamaan. Mutta niinhän se on, että toinen raskaus näkyy ja tuntuu aikaisemmin.

Nyt pitäisi vain jaksaa puurtaa koulu loppuun seuraavan muutaman kuukauden aikana, ja sitten onkin hetki aikaa hengähtää ennen toisen lapsen syntymää.