Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin varmistaa, että testamenttiani noudatetaan?

Vierailija
28.12.2024 |

Olen lapseton ja tehnyt testamentin sisarusteni lasten hyväksi. Mutta vain osalle heistä. Kun kuolen, joku käy papereitani läpi ja jos se joku on sopivasti väärä ihminen, testamentti voi sopivasti jäädä löytymättä, jolloin jako menee tasan sisarusteni kesken.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset hoitavat tämän niin, että testamentistä, sen sisällöstä ja olinpaikasta kerrotaan avoimesti ja ajoissa kaikille asianosaisille -niille jotka ovat saamassa jotwin ja jotka eivät ole - hyvissä ajoin ennen kuolemaa.

Olen 50. En todellakaan ala kertoa eri ihmisille, että ovat testamentissani. Se olisi aika outoa. Luottoihminen tietää, missä testamentti on. Hänet on nimetty toimeenpanijaksi. Hänellä on myös kopio testamentista.

Miksi outoa? Olen kertonut avoimesti edunsaajille, että he ovat testamentissani. Minusta siinä ei ole mitään outoa. 

Vierailija
22/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen missä perinnöttä jäänyt, ei läheinenkään sukulainen, riitautti testamentin ihan paperissa olleen muotovirheen takia.  Paperi oli pankin laatima joten he joutuivat siitä jotenkin korvausvelvoliseksikin.  Mutta perinnönjako ei sujunut vainajan tahdon mukaan. Huolehtikaa esim todistajat mm..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset hoitavat tämän niin, että testamentistä, sen sisällöstä ja olinpaikasta kerrotaan avoimesti ja ajoissa kaikille asianosaisille -niille jotka ovat saamassa jotwin ja jotka eivät ole - hyvissä ajoin ennen kuolemaa.

Olen 50. En todellakaan ala kertoa eri ihmisille, että ovat testamentissani. Se olisi aika outoa. Luottoihminen tietää, missä testamentti on. Hänet on nimetty toimeenpanijaksi. Hänellä on myös kopio testamentista.

No mitä jos tämä luottohenkilö kuolee samaan aikaan kuin sinä? Joudutte autokolariin yhtäaikaa. 

Vierailija
24/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elän vielä 25 vuotta niin minun vanhempani ja veljeni ovat kuolleet sitä ennen ja minulla ei ole lapsia mutta veljelläni on joten veljeni lapsi perii kaiken omaisuuteni. Sellaisen testamentin olen tehnyt.

Vierailija
25/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa testamentissa on ehto että jos sisarukseni alkaa riitelee omaisuudestani niin omaisuuteni lahjoitetaan toiselle taholle eikä ne saa euroakaan.

Tämä ei auta, jos testamenttia ei löydy.

En tajua, mikä ihmisillä on, ettei omaisuuden jaosta voi puhua avoimesti ääneen. Se ehkäisisi niin monia ongelmia.

Voi olla, etten kuole 40 vuoteen. Se, että menee kertomaan jollekin, että hei, sulle on testamentattu asuntoni ja toiselle, että hän on saamassa muutaman kymmenen tuhatta,  JOS nyt sattuisin kuolemaan, voitaisiin ottaa manipulointina, mielenterveysongelmana tms. Ei ole perhettä, joten ei ole perhesiteitä yhteenkään perinnönsaajaan.

Vierailija
26/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa testamentissa on ehto että jos sisarukseni alkaa riitelee omaisuudestani niin omaisuuteni lahjoitetaan toiselle taholle eikä ne saa euroakaan.

Ja joku aloittaa riitelyn ihan siksi, että sitten kukaan ei saa mitään, jos tämä riitelijä kokee saavansa liian vähän/jonkun toisen saavaan liikaa.

Vierailija
27/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blockchain

Vierailija
28/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

Parasta tuhlata rahat jos on sellainen tieto/tunne että kuolema korjaa pian.

Ikinä ei rahoja/omaisuutta jaeta. Tehkööt muut oman työnsä sen eteen eivätkä loisisi.

Vierailija
29/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa siinä olisi?

Minä olen 52 ja olen kyllä kertonut koko perheelle, mitä testamentissani lukee. Samoin kertoivat omat vanhempani (70 ja kuollut)  ja appivanhempani (81 ja 83) ovat myös kertoneet. Eikä tässä ole mitään outoa. On myös keskusteltu siitä, mitä omaisuusosia eri perilliset mahdollisesti haluaisivat - ketä kiinnostavat osakkeet ja ketä metsät ja niin edelleen. Näin kaikki voivat myös valmistautua tulevaan ja hankkia sellaista tietos, että pystyvät kunnolla hoitamaan perintöään kun se joskus heille lankeaa. Riitojakaan ei sitten kuolemani jälkeen enää tule, kun ei tule yllätyksiä ja kaikki saavat sanoa mielipiteensä jo nyt. 

Vierailija
30/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt testamentin siskon lapsille, koska en halua, että siskoni perii minut. Olen näille lapsille kertonut, että tällainen testamentti on olemassa. 

Vierailija
31/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi outoa? Olen kertonut avoimesti edunsaajille, että he ovat testamentissani. Minusta siinä ei ole mitään outoa. 

Testamentissani on nuoria kummilapsiani ja pari kaukaista sukulaista, joiden kanssa en ole tekemisissä. En todellakaan ala heille selittää, että ovat saamassa jotain. Toivon eläväni vielä pitkään ja testamentti voi muuttua vaikka vuosittain. Nyt oli kahden vuoden väli muutoksella.

Vierailija
32/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

Parasta tuhlata rahat jos on sellainen tieto/tunne että kuolema korjaa pian.

Ikinä ei rahoja/omaisuutta jaeta. Tehkööt muut oman työnsä sen eteen eivätkä loisisi.

No en tiedä milloin kuolen, joten en todellakaan tuhlaa kaikkea nyt. 

Vierailija
33/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, mikä ihmisillä on, ettei omaisuuden jaosta voi puhua avoimesti ääneen. Se ehkäisisi niin monia ongelmia.

Voi olla, etten kuole 40 vuoteen. Se, että menee kertomaan jollekin, että hei, sulle on testamentattu asuntoni ja toiselle, että hän on saamassa muutaman kymmenen tuhatta,  JOS nyt sattuisin kuolemaan, voitaisiin ottaa manipulointina, mielenterveysongelmana tms. Ei ole perhettä, joten ei ole perhesiteitä yhteenkään perinnönsaajaan.

Miten niin manipulointina? Ennemmin se on manipulointia, että pantataan tietoa ja roikutetaan ihmisiä ajatuksena, etä saatat saada jotain joskus jos käyttäydyt kunnolla.

ja tietenkään kukaan ei odota kuolevansa aina. Testamenttia voi myös muuttaa ja muutoksista voi myös kertoa avoimesti.

Vierailija
34/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie testamentti pankin holviin tai jollekin lakimiehelle.

Sukulaisen testamentti löytyi pankin tallelokerosta vasta vuosien jälkeen, ja siitähän soppa syntyi, kun perintö oli jo jaettu. 

jos lokerikko ollut edesmenneen, niin sille on varmaan ollut syynsä miksei perikunta sitä tyhjentänyt kun papereita on pyöritelty.

Vierailija
35/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos tämä luottohenkilö kuolee samaan aikaan kuin sinä? Joudutte autokolariin yhtäaikaa. 

Se on toki mahdollista. Testamenttiin on kirjattu varahenkilö. Mutta ei varahenkilön varahenkilöä. Sinänsähän itselleni ei ole edes väliä, mitä kuolemani jälkeen tapahtuu (varallisuus), mutta olisi mukavaa, että kotini tyhjennyksen suorittaisi läheinen henkilö eikä joku muu.

Vierailija
36/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie testamentti pankin holviin tai jollekin lakimiehelle.

Sukulaisen testamentti löytyi pankin tallelokerosta vasta vuosien jälkeen, ja siitähän soppa syntyi, kun perintö oli jo jaettu. 

jos lokerikko ollut edesmenneen, niin sille on varmaan ollut syynsä miksei perikunta sitä tyhjentänyt kun papereita on pyöritelty.

Pankkilokerosta ei ollut mitään tietoa ennen kuin pankki otti vuosia myöhemmin yhteyttä, että täällä on tällainen lokero. En tiedä miten tällainen moka oli tapahtunut. 

Vierailija
37/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaise testamentti TikTokissa.

Vierailija
38/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa siinä olisi?

Minä olen 52 ja olen kyllä kertonut koko perheelle, mitä testamentissani lukee. Samoin kertoivat omat vanhempani (70 ja kuollut)  ja appivanhempani (81 ja 83) ovat myös kertoneet. Eikä tässä ole mitään outoa. On myös keskusteltu siitä, mitä omaisuusosia eri perilliset mahdollisesti haluaisivat - ketä kiinnost

Kun ei ole läheisiä, olisi todella outoa kulkea tuolla kuuluttamassa, että hei, jos satun heittämään henkeni, nettoat siitä xx xxx tai xxx xxx euroa.

Herättää hämmennystä enkä lisäksi toivo, että joku alkaisi odottaa kuolemaani.

Vierailija
39/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ei ole läheisiä, olisi todella outoa kulkea tuolla kuuluttamassa, että hei, jos satun heittämään henkeni, nettoat siitä xx xxx tai xxx xxx euroa.

Herättää hämmennystä enkä lisäksi toivo, että joku alkaisi odottaa kuolemaani."

Ei mulla ole mitään summia testamentissa vaan sen hetkinen omaisuuteni jaetaan kolmeen osaan. Ehkä mulla ei ole paljon mitään jaettavaa enää sillä hetkellä tai sitten on. Eri

Vierailija
40/79 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin manipulointina? Ennemmin se on manipulointia, että pantataan ti

Nuo hommat eivät aina ole ihan yksinkertaisia. Neljäs ihminen, jolta kysyin, suostui potentiaalisen kuolinpesäni hoitajaksi. Sinällään ihan kiva, koska nuo neljä olivat ainoat vaihtoehdot.

Äitini kuolinvuoteella esittämänsä toiveen mukaisesti testamentissani on pari hänen toivomaansa, minulle kaukaista ihmistä. 

Lisäksi olisi varmaan outoa, jos ystäväsi sanoisi, että sulle on sitten muuten mun testamentissa 20 000 e. Etenkin kun tietää, ettei itse ole vastavuoroisesti hänen testamentissaan ja tietää, että tuolla rahalla ei sinänsä ole hänelle merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi