Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä paikalla? "Määräsin" itselleni antibiootit. Menikö edes "sinne päin"?

Vierailija
03.07.2024 |

Minulla on taipumus korvakäytävätulehduksiin, kerran edennyt välikorvaan. Nyt viime viikolla minulle tuli kipeä olo, ei kuitenkaan kuumetta. Vilunväreitä ja tunsin, että elimistössä tulehdus. Pian korva alkoi särkeä. Minulla oli voimassa oleva resepti ciproxin- korvatipoista. Aloitin tipat. Lisäksi löysin kaapista ounkin puremaan määrätyt ylijäämäantibiootit, Amorion 500 mg. Aloitin kuurin 3x500mg päivässä. Nyt kolmatta päivää käytän. 

Korvakäytävässä pientä aristusta vielä, muuten vointi hyvä. Miten meni noin niinkuin lääkärin mielestä...?

Ja miksi näin, koska Suomen terveydenhuolto... 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti otit ainakin osaa antibioottiresistenssin kasvattamiseen maailmassa. Sinun kaltaisten takia ei enää mene kauaa, kun antibiootit eivät enää tehoa.

T. Puoskari

Vierailija
2/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määräsin itselleni viikon sairausloman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti otit ainakin osaa antibioottiresistenssin kasvattamiseen maailmassa. Sinun kaltaisten takia ei enää mene kauaa, kun antibiootit eivät enää tehoa.

T. Puoskari

Amorion on amoksilliiniä, kuuluu penisilliineihin. Sillä yleensä aloitetaan juuri siinä toivossa, että ei tarvitse ottaa käyttöön uudempia ja vahvempia antibiootteja. Myös korvatulehduksiin sitä käytetään. 

Vierailija
4/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne antibiootitkin oli jo vanhentuneet...

Vierailija
5/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia.

Vierailija
6/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä korvakäytävän tulehdus menee ohi pelkillä antibioottitipoilla. Suun kautta otettava todennäköisesti turha.

Vierailija
7/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkeissä näkyvillä viimeinen käyttöpäivä, aivan samoin kuin elintarvikkeissa.

Itse olen saanut lääkäriltä etukäteen antubiootti reseptin, pitkälle lomalle lähtiessä. Varalta, tulehduksen uusiutumisen takia.

En koskaan tarvinnut lääkettä. Joten se jäi ostamatta apteekista.

Vierailija
8/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan nykyään poskiontelotulehdukseni bacibact voiteella. Hyvin paranee ilman lääkäriäkin. Lääkäriin pääsystä on tehty omalla alueella käsittämätön sirkus, yksityiseen ei ole varaa ja työterveyshuolto vain minimi. 

Vierailija
9/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antibiootteja on jäänyt yli, etkö syönyt aiemmin kuuria loppuun?

Vierailija
10/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät ne heti vanhene, niillä on pitkä käyttöaika.  Eivät ne mitään happanevia maitotuotteita ole.

Sen sijaan avatut suihke- ja tippapullot pilaantuvat ja menevät tehottimiksi nopeasti, tuotteen avaamisen jälkeen.

Vierailija
11/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdukset menevät ohi yleensä itsestään, joten todennäköisesti olet syönyt turhaan antibiootteja. Korvasärky voi johtua myös ihan limakalvoturvotuksesta tai tukkoisuudesta olematta tulehdus. Särkylääke ja aika auttaa, yleensä parantuu parissa päivässä ilman lääkkeitä.

Vierailija
12/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi antibiootteja on jäänyt yli, etkö syönyt aiemmin kuuria loppuun?

Söin kyllä. Tähän oli looginen syy, miksi jäi yli. 

Vierailija
13/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ylläpidon selventää, että palstan omistaja ei ole vastuussa täällä amatöörien määrämistä hoito-ohjeista. Ja kymmenestä diagnoosista, jonka saa vaivojen valittajat.

Vierailija
14/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa mennä omahoitosivuille, niin sieltä löytyy moneen tautiin hoito-ohjeet ja myös suositus ottaa terveydenhoitoon tietyistä oireista.

Vierailija
15/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä korvakäytävän tulehdus menee ohi pelkillä antibioottitipoilla. Suun kautta otettava todennäköisesti turha.

AP täällä. Minulla on ollut lukuisia korvakäytävätulehduksia, jotka hoidettu pelkillä tipoilla. Korvakäytävätulehdus ei kuitenkaan ole tuntunut yleisvoinnissa. Siksi "diagnoosini" oli, että tulehdus edennyt välikorvaan. Näin käynyt muutamia kertoja. 

Vierailija
16/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan nykyään poskiontelotulehdukseni bacibact voiteella. Hyvin paranee ilman lääkäriäkin. Lääkäriin pääsystä on tehty omalla alueella käsittämätön sirkus, yksityiseen ei ole varaa ja työterveyshuolto vain minimi. 

Anteeksi tyhmyyteni, mutta minne hittoon sä sitä voidetta siis työnnät?

Vierailija
17/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdukset hoituvat sipuli+valkosipulikääreillä.

Kerran korvakäytävän tulehdukseen lääkäri määräsi jotain tippoja. En ostanut, koska kotona oli teepuuöljyä. Parani hyvin sillä.

Vierailija
18/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kyllä. Viimeinen käyttöpäivä 5/24. Tuolla ajalla ei merkitystä tehoon, kun ovat asianmukaisesti säilytetty.

AP

Vierailija
19/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa mennä omahoitosivuille, niin sieltä löytyy moneen tautiin hoito-ohjeet ja myös suositus ottaa terveydenhoitoon tietyistä oireista.

Mun terveyskeskukseen saa yhteyden viikon päästä. Ei ole enää edes päivystystä, vaan pelkkä lappu infossa, että "lääkäriin vain soitolla" ja tosiaan viikon päästä joku soittaa. 

Vierailija
20/49 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulehdukset menevät ohi yleensä itsestään, joten todennäköisesti olet syönyt turhaan antibiootteja. Korvasärky voi johtua myös ihan limakalvoturvotuksesta tai tukkoisuudesta olematta tulehdus. Särkylääke ja aika auttaa, yleensä parantuu parissa päivässä ilman lääkkeitä.

En ole ap, mutta kokemusta on  korvatulehduksista. Kaksi kertaa on korva puhjennut itsestään ennen kuin olen ehtinyt lääkäriin. Siinä on riski kuulon vaurioitumisesta. Korvatulehdukset kannattaa hoitaa kunnolla, voivat olla aikuisilla tosi rajuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi