Kumpi tässä on nyt se hölmö ja tyhmä ? Aamuinen riita.
Meillä alkoi tänä aamuna iha tajuton riita siitä kun mies oli esittänyt minulle täysin rahatonta ja oikein vielä kyseli milloin minä saan rahaa seuraavan kerran. Tällä viikolla.
No istuttiin siinä sohvalla, mies selailee jotain rakettimainoksia lapsen kanssa ja kirjailee siinä siinä paperiin. No kysyin sitten ihan suoraan että mistäs rahat raketit meinaat ostaa kun edellisiä on kaapit täynnä. Sitte selvisi siinä samalla että miehellä jemmassa 50 e ja oli saanu palkan vissiin aikoja sitten jo. No siitä sitten alkoi hirveä huuto siitä kun minä välillä ostan jonkun vaatteen itselleni tämänkin tapahtuu yleensä tappelun kautta. Koska mies vetoaa ettei rahaa ole. Joka kerta. Itse taas ajattelen että vaatteesta hyötyy enemmän kuin jostain typerästä raketista. Joka ammutaan kerran vuodessa. Joka tapauksessa minä en saisi juuri koskaan ostaa mitään itselleni mutta miehen pitää saada ostaa monen tonnin edestä raketteja uuden vuoden takia! Vaikka rahaa siihen ei juuri ole !
Olen osallistunut itse aina ruokiin yli satasella ja nytkin jouduin ostamaan yksin lastenjoulahjat kun mies vetosi siihen ettei rahaa ole.. suoraan sanottuna vi tu taa...
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon vielä oon työtön ja saan Kelasta tuet oman lievän kehitysvamman takia. Ja mun pitäis ite maksaa sillä rahalla kaikki ruuat lahjat jne.
Sit jos haluan ostaa itselleni vaikka puseron tulee jyrkkä ei. Mut toinen saa ostaa tonnin edestä raketteja tosta noin vaan.
Yritin syksyllä vihjata sille että ostetaan pikku hiljaa lahjat mutta ei käynny se kun ei ole rahaa. Silti riittää rahat uuden vuoden raketteihin monella sadalla vaikka kaapit pursuaa täysin raketeista. Yhtään ei ois tarvinnu rahaa niihin!!
Ensin kirjoitit tonneista, nyt se onneksi laski jo satasiin. Aikasi kun kirjoittelet, niin mies joko ostaa muutaman euron papattipaketin tai sitten luopuu kokonaan tuumasta.
Lievät hahmotushäiriöt voi aiheuttaa tuollaista. Tarkoituksena on ollut sanoa, et
Mulla ei ole mitään hahmoitus häiriöitä. Se näkyy mulla pelkästään niin että tarvitsen enemmän laskujen maksussa apua, koulussa ollu oppimisvaikeuksia jne. Osaan kyllä hahmottaa. Ja tervetuloa tänne kahville ja katsomaan samalla kuinka meillä on kaapit täynnä raketteja. Voin sanoa että järkyttyisit siltä istumalta! Jouduin peittämään niitä kun joku mies tuli meille tarkistamaan jotain ilmastointi juttua.
Köyhät riitelee rahasta. Isä haluaa lapsille kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän ostaa monen tonnin edestä raketteja jemmassa olevalla viiskymppisellä?
Se on ostanut niitä pitkin vuotta. Meillä on yks kokonainen kaappi täynnä pelkkiä raketteja. Ne ei ole nyt ostettu. Mutta mies haluaa lisää ostaa sen lisäksi.
Niitä ei myydä kuin noin viikon ajan vuodessa.
Kyllä pystyy ostamaan ja sit ne haetaan ennen uutta vuotta... silloin maksetaan ne.
Ai sillä viidelläkympillä?
En usko, että raketteja saisi tuolla tavalla säilyttää asunnossa, mutta provohan tämä lienee tuolta osin. Niitä ei kaappeihin saa ostettua pitkin vuotta yhtään mistään.
No mutta, voi tietysti kysyä, onko teillä joulukuusi? Tuskin on sen enempää oikein jemmata 50 e joulukuuseen kuin 50 e raketteihin. Mitä nyt itse kukin arvostaa. Keskustelun paikka. Arvostaisin kyllä korkeammalle lasten raketit kuin ap:n paidat.
Ap: Onko se mies koskaan ampunut niitä raketteja? Esim. ampuiko viime uutena vuotena? Mietin vaan, miksi hän hamstraa niitä, jos ei edes ammu. Oletko ihan varma, että jos antaisit hänelle rahaa, että hän menisi ostamaan raketteja? Jospa hän haluaa sumuttaa sinulta rahaa johonkin muuhun tarpeeseen. Ethän sinä enää pysy laskuissa, onko hän ostanut, vaiko ei, jos kaapit pursuavat raketteja.
Otapa uudenvuodenaattona sieltä pari pussukkaa mukaasi ulos ja sanot, että nyt mennään ampumaan nämä. Näät sitten, miten ukon naama venähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon vielä oon työtön ja saan Kelasta tuet oman lievän kehitysvamman takia. Ja mun pitäis ite maksaa sillä rahalla kaikki ruuat lahjat jne.
Sit jos haluan ostaa itselleni vaikka puseron tulee jyrkkä ei. Mut toinen saa ostaa tonnin edestä raketteja tosta noin vaan.
Yritin syksyllä vihjata sille että ostetaan pikku hiljaa lahjat mutta ei käynny se kun ei ole rahaa. Silti riittää rahat uuden vuoden raketteihin monella sadalla vaikka kaapit pursuaa täysin raketeista. Yhtään ei ois tarvinnu rahaa niihin!!
Ensin kirjoitit tonneista, nyt se onneksi laski jo satasiin. Aikasi kun kirjoittelet, niin mies joko ostaa muutaman euron papattipaketin tai sitten luopuu kokonaan tuumasta.
Lievät hahmotushäiriöt voi ai
Itse en olisi peittänyt, olisi saanut huoltomies puuttua asiaan. Johan tuo on vaarallista asua kaapit täynnä raketteja.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsikin joku vamma? Outoa että kaapit pursuaa raketeista ja niitä pitää ostaa monen tonnin...vaiko sadan edestä?
Ei persaukisena heitellä viimeisiä rahoja taivaalle. Eikö tuollaisen kanssa ole taloudellisesti aika turvatonta kun mitään tolkkua ei ole rahan käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, et saanut mieheltä minkäänlaista joululahjaa? Nyt tekisi mieli sanoa, että jätä se sika. Olet naimisissa mieslapsen kanssa, ei osaa kantaa vastuuta, vaan kivaa vain pitää olla, sellaista torveloa en kauaa katselisi.
Mikä ihmeen mieslapsi, sika ja torvelo?
Jutusta päätellen molemmat lievästi kehitysvammaisia. On todella rumaa nimitellä kehitysvammaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, et saanut mieheltä minkäänlaista joululahjaa? Nyt tekisi mieli sanoa, että jätä se sika. Olet naimisissa mieslapsen kanssa, ei osaa kantaa vastuuta, vaan kivaa vain pitää olla, sellaista torveloa en kauaa katselisi.
Mikä ihmeen mieslapsi, sika ja torvelo?
Jutusta päätellen molemmat lievästi kehitysvammaisia. On todella rumaa nimitellä kehitysvammaisia!
Ehkä niin, mutta ei ole kovinkaan fiksua tehdä lapsia tuohon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että raketteja saisi tuolla tavalla säilyttää asunnossa, mutta provohan tämä lienee tuolta osin. Niitä ei kaappeihin saa ostettua pitkin vuotta yhtään mistään.
No mutta, voi tietysti kysyä, onko teillä joulukuusi? Tuskin on sen enempää oikein jemmata 50 e joulukuuseen kuin 50 e raketteihin. Mitä nyt itse kukin arvostaa. Keskustelun paikka. Arvostaisin kyllä korkeammalle lasten raketit kuin ap:n paidat.
Saa niitä ostaa muulloinkin, kun tilaa netistä noutopisteisiin. Ohjeistuksessa lukee näin; Ympärivuotisiin noutopisteisiin toimitetaan ilotulitteita noudettavaksi koko vuoden aikana.
Joku tuos kysykin että ampuuko se ukko koskaan niitä raketteja vai säilöökö vaan. Vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän ostaa monen tonnin edestä raketteja jemmassa olevalla viiskymppisellä?
Se on ostanut niitä pitkin vuotta. Meillä on yks kokonainen kaappi täynnä pelkkiä raketteja. Ne ei ole nyt ostettu. Mutta mies haluaa lisää ostaa sen lisäksi.
Niitä ei myydä kuin noin viikon ajan vuodessa.
Kyllä pystyy ostamaan ja sit ne haetaan ennen uutta vuotta... silloin maksetaan ne.
Ai sillä viidelläkympillä?
Ei. Vaan niihin meni yli 500 e
Vierailija kirjoitti:
Joku tuos kysykin että ampuuko se ukko koskaan niitä raketteja vai säilöökö vaan. Vastaa.
Ampuu raketteja kyllä mutta jättää seuraavaa kertaa varten ja lisäksi tilailee lisää raketteja pitkin vuotta ja nyt sitte yritti viel salaa ostaa lisää.
Sen enempää puuttumatta...
Jos aikuisella perheellisellä miehellä on tilillä 50e, niin hyvin voi sanoa, että rahaa ei ole käytettäväksi.
Tuon verran pitää tilillä olla jo turvallisuus syistä ja varmuudeksi.
Siis onko tilanne se, että toinen haluaa ostaa paitoja, toinen lapsilleen raketteja, ja kumpikin kieltää nämä asiat toisiltaan?
Menkää yhdessä ampumaan ne. KAIKKI AMMUTTE.
jos niitä ei yksin ehdi ampumaan, ja ostakaa jatkossa molemmat mitä tahdotte. Jakakaa rahanne tasan. Ja ostakaa pommit vasta uutena vuotena ens kerralla... Sillee että paitojen ja rakettien summa on tasan... Ehkä ap lle pari paitaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Aika vahvasti haisee WT nyt tässä...
Perustakaa yhteinen tili, jolle molemmat laittaa summan x joka kuukausi. Laskette sen niin, että riittää talouden yhteisiin menoihin ja lasten tarpeisiin. Lapsilisät ohjaatte sinne myös. Tilille kortti ja se kortti sille, joka tekee ruokaostokset. Jäljelle jäävät rahansa saa kumpikin käyttää, mihin huvittaa.
Ottaisitko vastaan neuvoja henkilöltä, joka ensimmäiseksi haukkuu sinut roskasakkiin kuuluvaksi? Nämäkö muka ovat niitä parempia käytöstapoja?!!
Pappa käski viemään joulukortin ilkeälle ihmiselle. Vein. Tunnin päästä hain sen pois sieltä postilaatikosta kun tuli paha mieli. Ei saa pakottaa,a