Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain ruokajonosta perjantaina 9 kpl lohta ja siikaa ja muuta ruokaa n 250 e edestä!

Vierailija
28.12.2024 |

hyvä palvelu ja ensi viikolla on vielä 2 jakoa, toki vein osan sukulaiselleni joka ei pysty  oikein kävelemään kipeellä jalallaan ja on 81 vuotias.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita jakojakin on paljon. Minä tiedän kolme paikkaa joissa jaetaan, yhden siitä että on ihan lähellä missä asun, toisen siitä että tuttu on vapaaehtoistyössä siinä, ja kolmannen siitä, kun joku kysyi puskaradiossa neuvoja paikasta. Näissä kaikissa on eri päivinä. 

Ei noissa ruokajakeluissa kysellä statusta. Jos joku työssä käyvä on kateellinen, niin senkun menee hakemaan jos ei ole varaa ostaa. Mutta sitä otat mitä satut saamaan, et sitä mitä haluat. Joskus ei ole muuta kuin leipää, joskus on paljonkin tuoretavaraa, mutta se tuoretavara ei nyt sitä ihan tuoreinta kuitenkaan ole. Joskus näkee meidän biojäteastiasta että on ollut lihoja, kun on eräitä jotka eivät syö sianlihaa, youknow. Tää meidän roskis kun näkyy tuohon tielle niin tähän on helppo tulla. Jos menee sinne toiveena saada tuoretta kalaa ja lihaa, niin voikin käydä niin että saat vain kuivaa leipää ja nahistuneita hedelmiä. Tuurista kiinni ja siitä, minkä jonotusnumeron saat. Noissa on eri systeemeitä, se missä pappa käy eniten, menee niin, että jonotusnumerot arvotaan. Ei siis ole mitään hyötyä tulla tunti ennen jaon alkamista paikalle. 

Vierailija
22/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät elää herroiksi ja työssäkäyvät saa vain haaveilla kalasta.

No olla nyt kateellin jos joku saa ylijäämä ruokaa.Iloitsen toisten puolesta ja ei mene ruokaa roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä noihin mennäkseen tarvitse olla työtön. Senkun menee hakemaan, jos ei palkka riitä ruokaan. Siellä on pienituloisia työssäkäyviä ja eläkeläisiä, myös niitä joilla olisi ihan hyvin varaa ostaa mutta ottavat irti kaiken minkä ilmaiseksi saa. 

Vierailija
24/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ruokajonossa on niin vähän väkeä ,että yhdelle ihmiselle riittää 9 lohta? Olitko itse niitä jakamassa?

Vierailija
25/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia toiset ei suostu uskomaan, että noista saa ihan hyviäkin tuotteita? Sen lisäksi, että niissä on enimmäkseen päiväyksen loppupuolella olevia tuotteita, niin jotkut kaupat lahjoittavat myös hyviäkin tuotteita ihan lahjoittamisen ilosta. Esim. täällä oli keräys vähävaraisille, sai ostaa kaupan keräyspisteeseen mitä halusi kunhan oli huoneenlämmössä säilyvää ja seurakunnan diakonia jakaa kassit. Minä ostin niihin mm. kaakaota, muroja, keksejä, saaristolaisleipää missä oli pitkä päiväys, ja hedelmäsäilykkeitä. 

Menkää vaikka klo 10 kauppaan katsomaan, mitä on vielä punalaputettuja jäljellä. Jos niitä kukaan ei osta, ne menee sinne keräyksiin. Samoin kun tuoretiskiä tyhjennetään sen mentyä kiinni, niin osa tuotteista menee keräykseen, osa pakattuna hyllyyn. Ne mitkä ei mene, menee keräyksiin, ei tämä sen kummepaa ole. Kesällä joku vihannestuottaja saattaa tuoda juuri niitä ylijäämiä jos sato on hyvä ja se selittää miksi joskus jotain kurkkua, kesäkurpitsaa tai kukkakaalia on paljon. 

Vierailija
26/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 25 tarkoitti klo 20

Vierailija
27/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ruokajonossa on niin vähän väkeä ,että yhdelle ihmiselle riittää 9 lohta? Olitko itse niitä jakamassa?

Niitä voi joskus olla oikeasti tosi paljon ylijäämissä, eikä kaikki välttämättä ota. Osa ei osaa laittaa kalaa, osa on allerginen kalalle ja monella vähävaraisella ei ole kuin pieni jenkkikaappi, joten ei voi ottaa kuin yhden. Se on  helppo sanoa että nälkä opettaa laittamaan, mutta ei mun veli vain opi laittamaan mitään ruokaa vaikka on kuinka yritetty opettaa. Kun ei lapsena vaadittu ja on sairauksia....

Vierailija
28/28 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia toiset ei suostu uskomaan, että noista saa ihan hyviäkin tuotteita? Sen lisäksi, että niissä on enimmäkseen päiväyksen loppupuolella olevia tuotteita, niin jotkut kaupat lahjoittavat myös hyviäkin tuotteita ihan lahjoittamisen ilosta. Esim. täällä oli keräys vähävaraisille, sai ostaa kaupan keräyspisteeseen mitä halusi kunhan oli huoneenlämmössä säilyvää ja seurakunnan diakonia jakaa kassit. Minä ostin niihin mm. kaakaota, muroja, keksejä, saaristolaisleipää missä oli pitkä päiväys, ja hedelmäsäilykkeitä. 

Menkää vaikka klo 10 kauppaan katsomaan, mitä on vielä punalaputettuja jäljellä. Jos niitä kukaan ei osta, ne menee sinne keräyksiin. Samoin kun tuoretiskiä tyhjennetään sen mentyä kiinni, niin osa tuotteista menee keräykseen, osa pakattuna hyllyyn. Ne mitkä ei mene, menee keräyksiin, ei tämä sen kummepaa ole. Kesällä joku vihannestuottaja saattaa tuoda juuri niitä ylijäämiä jos sato on hyvä

Kyllä minä uskon, että saa hyviäkin tuotteita. Sitä on vaikeampi uskoa, että hakijoita oli niin vähän, että riitti monta lohta yhdelle.