Onko alaskanseiti riittävä kala tuohon suositukseen että kahtena päivänä viikossa kalaa?
Alaskanseiti on ns. kuiva kala eli ei sisällä sitä hyvää terveellistä kalanrasvaa. Alaskanseitituotteissa ei ole edes sydänmerkkiä, tavallisissa seitituotteissa on. Toisaalta alaskanseiti on ainoa joka on tarpeeksi halpaa köyhille. Esim. Pirkan alaskanseitistä valmistetut kalapuikot maksavat 1,59, kun taas Finduksen seitikalapuikot 6,25!!
Pitäisikö köyhille olla oma terveellinen kalatuote saatavilla että olisi edes mahdollista elää virallisten suositusten mukaan? Pitäisikö valtion puuttua asiaan?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle sopii erinomaisesti suomalainen ahven, hauki, lahna, kuha, särki... Ovat ilmaisia ja kaikkien muiden kuin vuodepotilaiden saatavilla jos viitsimistä löytyy.
Kerro kaupat joista sitä saa aina?
Niinpä. Olisi pitänyt lisätä, että viitsimisen lisäksi tietysti edellyttää jonkinlaista aivokapasiteettia. Jotenkin ajattelin, että sentään onkimisesta yksinkertaisinkin elätti selviää kun meillä 5v. osaa itse etsiä madot, pujottaa koukkuun ja istua odottamaan kalaa.
Kun on jäätä, ei voi onkia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle sopii erinomaisesti suomalainen ahven, hauki, lahna, kuha, särki... Ovat ilmaisia ja kaikkien muiden kuin vuodepotilaiden saatavilla jos viitsimistä löytyy.
Juu, jos joku muu kalastaa ja valmistelee nuo kalat. Itse en "uskalla" laittaa edes matoa koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olisi pitänyt lisätä, että viitsimisen lisäksi tietysti edellyttää jonkinlaista aivokapasiteettia. Jotenkin ajattelin, että sentään onkimisesta yksinkertaisinkin elätti selviää kun meillä 5v. osaa itse etsiä madot, pujottaa koukkuun ja istua odottamaan kalaa.
Ultimaattinen yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole raukkaparka ikinä avantoa nähnyt?
Ei ole valtion tehtävä taata jokaiselle suositusten mukaista ateriaa, vaan jonkinmoista ruokaa hengissäpitimiksi. Itsekin on sentään jotain tehtävä.