Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

löyhässä hirressä vuokra-asunnosa

Vierailija
27.12.2024 |

ihan raivostuttavaa että vuokraa korotetaan kolmantena peräkkäisenä vuonna ilmeisesti maksimimäärä. tämä ei pelkästään ole tästä tilanteesta kyse, vaan sitä samaa se on ollut koko elämä. ihan sama mihin menen tai muutan niin systeemi säädetään kiristämään kaulani ympärillä olevaa hirttoköyttä ja lopulta kaatamaan elämäni pakka. sen ei pitäisi edes olla näin tai minun ei pitäisi olla semmoisessa asemassa missä muut voi kirstää jatkuvasti elämääni.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on estänyt opiskelun, parempipalkkaisen työpaikan ja oman asunnon säästämisen? 

Ja kuka ne työt sitten tekee kun kaikki on kouluttauteneet asiantuntijoiksi?

Robotit

Vierailija
22/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti millaista on muualla maailmassa.

Sillä perustella kotimaassakin voi olla entistä kurjempaa? Eikö kehityksen kuuluisi olla päinvastaista? 

Pitäisi tietysti, mutta eri asia on että voiko se olla. Alkaa kaikkineen olemaan sellainen olo, että tämä maa on ottamassa hitaasti mutta varmasti takapakkia, eikä vika tosiaankaan löydy yksin hallituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti millaista on muualla maailmassa.

Sillä perustella kotimaassakin voi olla entistä kurjempaa? Eikö kehityksen kuuluisi olla päinvastaista? 

Pitäisi tietysti, mutta eri asia on että voiko se olla. Alkaa kaikkineen olemaan sellainen olo, että tämä maa on ottamassa hitaasti mutta varmasti takapakkia, eikä vika tosiaankaan löydy yksin hallituksesta.

Ja mistä meinaat sen vian löytyvän?

Vierailija
24/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa nostettiin, joten se tarkoittaa sitä että on taas pari kymppiä vähemmän kulutukseen joka kuukausi. Enpä käy enää lähikahvilassa tai leffassa. Harmi yrittäjille, mutta tätä se nyt vain on.

Itse tein tarjouksen vuokranantajalle joko 50 euroa vähemmän kuukaudessa tai minun pitää muuttaa. Hyvin kelpasi. Eikä näköjään tullut vuosikorotustakaan.

Vierailija
25/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä korotan vuokria niin paljon kuin mahdollista. Niin pitkään, kun vain vuokralaisia löytyy. Ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan bisnestä. Miksi olisi minun velvollisuuteni antaa tulonsiirto itseltäni tuntemattomalle vuokralaiselleni?

Tai ainahan voin myydä asunnon, jolloin vuokralainen menettää asuntonsa ja ostan vaikka osakkeita, jotka muutenkin tuottavat paremmin kuin asunnot.

Yksikin tyhjä kuukausi ylihinnoittelun takia tarkoittaa tulonmenetyksinä samaa kuin pitäisit vuokran nykyisellään kolme vuotta. Melko riskistä hakea aina korkeinta mahdollista vuokraa.

Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti tuon vuokrankorottajan kämpät on jatkossa tyhjillään.

Vierailija
26/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on estänyt opiskelun, parempipalkkaisen työpaikan ja oman asunnon säästämisen? 

Ja kuka ne työt sitten tekee kun kaikki on kouluttauteneet asiantuntijoiksi?

Tuo ei ole millään tavalla relevantti kysymys kun kyse on vain sinusta ja sinun tulevaisuudestasi.

NE työt tekee varmaan joku joka tyytyy vähempään ja asuu halvemmalla.

Vierailija
27/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa nostettiin, joten se tarkoittaa sitä että on taas pari kymppiä vähemmän kulutukseen joka kuukausi. Enpä käy enää lähikahvilassa tai leffassa. Harmi yrittäjille, mutta tätä se nyt vain on.

Itse tein tarjouksen vuokranantajalle joko 50 euroa vähemmän kuukaudessa tai minun pitää muuttaa. Hyvin kelpasi. Eikä näköjään tullut vuosikorotustakaan.

Hiukan epäilen. 50e kuussa on aika paljon alaspäin ellei kämppä ollut ylihintainen valmiiksi.

Vierailija
28/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumo?

Vierailija
29/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä korotan vuokria niin paljon kuin mahdollista. Niin pitkään, kun vain vuokralaisia löytyy. Ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan bisnestä. Miksi olisi minun velvollisuuteni antaa tulonsiirto itseltäni tuntemattomalle vuokralaiselleni?

Tai ainahan voin myydä asunnon, jolloin vuokralainen menettää asuntonsa ja ostan vaikka osakkeita, jotka muutenkin tuottavat paremmin kuin asunnot.

Yksikin tyhjä kuukausi ylihinnoittelun takia tarkoittaa tulonmenetyksinä samaa kuin pitäisit vuokran nykyisellään kolme vuotta. Melko riskistä hakea aina korkeinta mahdollista vuokraa.

Toki minä tuon olen aina tiedostanut. Etenkin kun yksi vuokralainen jätti vuokransa maksamatta, rikkoi asunnon ja häätö käräjäoikeudesta kesti neljä kuukautta. Kannattaa siis olla tarkkana vuokralaisen valinnassa. Liian ahne ei kannata olla.

Vierailija
30/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti tuon vuokrankorottajan kämpät on jatkossa tyhjillään.

Viimeksi, kun vuokrasin, tuli yli 50 hakemusta. On vähän eri asia vuokrata asuntoa Helsingin Töölöstä kuin jostain muuttotappioalueelta. 

Vierailija
31/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Kyse on kaavoituksesta. Tarpeeksi tiukasti kun kaavoitetaan, hinnat seuraavat tarkkaan vuokralaisten maksukykyä, eli kaikki liikenevä menee asumiseen eikä välttämättä riitäkään. Vaaditaan toisia ja kolmansia vuokria etukäteen, vuokravakuuksia, talousveden tasauksia yms.

Se mistään kaavoituksesta ole kyse. Kiristäjät seuraavat perässä asunnosta toiseen, asuinpaikasta toiseen, työpaikasta toiseen, ammattialasta toiseen.

Vierailija
32/38 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Kyse on kaavoituksesta. Tarpeeksi tiukasti kun kaavoitetaan, hinnat seuraavat tarkkaan vuokralaisten maksukykyä, eli kaikki liikenevä menee asumiseen eikä välttämättä riitäkään. Vaaditaan toisia ja kolmansia vuokria etukäteen, vuokravakuuksia, talousveden tasauksia yms.

Se mistään kaavoituksesta ole kyse. Kiristäjät seuraavat perässä asunnosta toiseen, asuinpaikasta toiseen, työpaikasta toiseen, ammattialasta toiseen.

Onko ne niitä kuuluisia pihtiperintätoimien harjoittajia?

Vierailija
33/38 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele käyttämään välimerkkejä.

Onko tämä kielioppi koe.

Vierailija
34/38 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas, siinäpä esimerkki keinottelijasta ja verenimijästä. Onneksi en asu vuokralla.

Vierailija
35/38 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se omistajankin kaulan ympärillä silmukka kiristyy. Vastike noussut joka kevät ja kämpän arvo jatkaa sukellustaan. 

Vierailija
36/38 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eikä muillakaan taloyhtiössä kauan asuneilla ei ole vuokra noussut sitten vuoden 2018 vaikka putkiremonttikin tehtiin ja taloyhtön yleisiä tiloja on niitäkin remontoitu. Taloyhtiön uusilla asukkailla on kalliimpi vuokra. Vuokra-asunnon taustalla sijoitusyhtiö ja haluavat näin pitää kiinni vanhoista vuokralaisista, jotka hoitavat vuokransa säntillisesti eivätkä pahemmin valita mistään.

Vierailija
37/38 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma. 

Vierailija
38/38 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se omistajankin kaulan ympärillä silmukka kiristyy. Vastike noussut joka kevät ja kämpän arvo jatkaa sukellustaan. 

Ei vuokralaiset tiedä mikä on vastike tai että omistamisesta pitäisi jotain maksaakin