Onko liian myöhäistä parantaa elintavat nelikymppisenä?
Röökiä palanu satunnaisesti ja välillä säännöllisesti nuoresta asti, ylipainoa kertynyt 25 kg.
Röökin lopetin ja nyt olen laihduttanut 8 kg. Olen aloittanut säännöllisen liikunnan ja terveellisen syömisen. Mietin vaan että onkohan sittenkin liian myöhäistä ja olen pahoinpidellyt itseni jo lopullisesti :(
Kommentit (59)
En ole koskaan polttanut, alkoholiakin juonut suht kohtuullisesti. Ruokavalio ollut huono ja ylipainoa on. Lääkäri sanoi nelikymppisenä, että ei toiveita terveestä loppuelämästä.
Itse tein elämänmuutoksen juurikin 40v. ja oli elämäni parasta aikaa. Mieli oli virkeä ja kehossa oli energiaa. Siinä ohessa löysin myös todella intohimoisen naisen. Elämä ei ikinä ole kiveen kirjoitettu, jos haluaa elämän muuttuvan niin pitää muuttaa jotain. Pienestä aloittaa ja pikkuhiljaa huomaa että pystyy isompiin muutoksiin.
Tsemppiä AP:lle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä saa vielä vuodessa itsensä kuosiin. Tsemii.
Onko todella näin? Olen 38 ja toivoni menettänyt. Kymmenen vuotta mennyt syvässä masennuksessa ja todella huonot elämäntavat. Hampaat on kyllä pilalla, mutta jospa perintörahoilla saisi korjattua...
Täällä toinen suunnilleen samassa tilanteessa oleva, olen sinua joitakin vuosia vanhempi. Toivon, että elämä hymyilee sinulle (ja toivottavasti myös itselleni) vielä! Tsemppiä!
Olet jo niin vanha, että ihan sama miten velttoilet loppuelämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo niin vanha, että ihan sama miten velttoilet loppuelämäsi.
Mistä näitä tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä oikein sikiää? Eikö sinun kuuluisi päinvastoin möykätä, kuinka sinä et ainakaan halua maksaa aloittajan yäk-lihavuudesta aiheutuvia kuluja, ja kuinka ruma se aloittajakin on?
Eilen taisi olla uutinen 105 -vuotiaan sotaveteraanin kuolemasta.
ei ole liian myöhäistä,hyvä juttu
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan polttanut, alkoholiakin juonut suht kohtuullisesti. Ruokavalio ollut huono ja ylipainoa on. Lääkäri sanoi nelikymppisenä, että ei toiveita terveestä loppuelämästä.
ei ne lääkäritkään aina kaikkea tiedä,vähän väliä tulee vääriä diagnooseja
" Koskaan ei ole liian myöhäistä" .Hyvänen aika , sinähän olet vielä nuori. Hyvät ovat ajatuksesi🤩🤩
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Varsinkin röökin lopettaminen kannattaa aina.
Tupakan riski pienenee nopeasti lopetuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Röökin polttoa ei näköjään pysty lopettamaan. Äitini kertoi aiemmin polttamisensa syyksi työstressin mutta edelleen käryää vaikka siirtyi eläkkeelle ja stressi on taas joku muu.
Röökin polttajat ovat melkein pahempia selittelijöitä kuin pirinistit. Aina keksitään tekosyitä syöpäkääryleiden polttamiselle T: entinen tupakoitsija
Ole elävä koe. Testaa. Sitten tiedät. Ole utelias terveytesi suhteen.
Tsemppiä ap, koskaan ei ole liian myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ne lääkäritkään aina kaikkea tiedä,vähän väliä tulee vääriä diagnooseja
Etenkään ravintoasioista lääkäri ei tiedä mitään.Onhan niillä tuhansia opintotunteja LÄÄKEAINEOPPIA mutta mitenkäs se tähän liittyisi?
Ala vaan elämään terveellisesti. Ei se välttämättä kaikkea muuta, mutta et ainakaan itse pahenna tilannettasi. Tsemppiä vaan. Ittekin jotain yrittelen, vaikka oon jo yli 55. Ylipainosta huolimatta ei ole diabetestä jne. Aina se vähän auttaa, kun jotain yrittää.
Jotkut rapajuopot elää yli 80v joten miksi ihmeessä sä et voisi menestyä? Haloo taas. Mä aloitin kolesterolilääkkeet vaikka meidän suvussa ole ainuttakaan sydän- verenkiertoelimistön sairautta, mutta arvot on ylhäällä. Sen sijaan meillä on syöpää. Et sä voi elää jatkuvassa stressissä ja pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä saa vielä vuodessa itsensä kuosiin. Tsemii.
Onko todella näin? Olen 38 ja toivoni menettänyt. Kymmenen vuotta mennyt syvässä masennuksessa ja todella huonot elämäntavat. Hampaat on kyllä pilalla, mutta jospa perintörahoilla saisi korjattua...
Täällä toinen suunnilleen samassa tilanteessa oleva, olen sinua joitakin vuosia vanhempi. Toivon, että elämä hymyilee sinulle (ja toivottavasti myös itselleni) vielä! Tsemppiä!
Lämmin kiitos sydämellisestä vastauksestasi. Kovasti tsemppiä sinullekin, ja hyviä asioita elämääsi <3
Erittäin hyvä ikä alkaa terveellinen elämäntapa.
Miten niin en ole elämäni puolessa välissä. Kaikki suvussani ovat kuolleet 60-70 vuotiaina, joten näin nelikymppisenäkin olen huomattavasti yli elämän puolivälin. Toinen nelikymppinen kuin ap