Jos kuolisit nyt, paljonko sinulta jäisi perintöä ja kenelle?
Parikymppisille lapsille 300.000e puoliksi. Kolmasosa tuosta rahaa/osakkeita, loput asunnossa ja autossa
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
400 000 euroa. Testamentilla viidelle eri henkilölle. Ei ole perheenjäseniä olemassa. Keille henkilöille?
Asuntoina n. 200000€ arvoinen omakotitalo ja 60000€ arvoinen sijoitusasunto. Rahaa n.25000€. siinäpä ne. Aviomiehelle menisi keskinäisen testamentin mukaan, lapselle sitten aviomiehen jälkeen.
Tirsk...ettäkö oikein on rahaa kiinni sijoitusautossa? :'D
Pelkkää hankaluutta. Luulen, että kukaan ei halua ottaa jäämistöäni vastaan..
Kolmelle pojalle puoli miljoonaa kullekin.
Noin 700.000 euron arvoinen kiinteistö. Eipä oikein muuta. Koruja jonkun verran. Niin ja vähän taidetta ja taidelasia.
Hyvä muistutus taas että pitäisi tehdä testamentti. On ollut mielessä jo pari vuosikymmentä, mutta koska olen siitä huolimatta vasta keski-ikäinen niin ei ole edennyt mietinnän tasolta käytäntöön. Tällä hetkellä kaikki menisi toisin sanoen vielä elossa oleville vanhemmilleni.
tilillä on noinn 20 euroa ja velkaa n-1200 euroa , ei perillisiä
Minulta jäisi rahaa vähän yli 100.000e, ja kaikki menisi ainoalle perilliselleni eli aikuiselle pojalleni. Velkoja ei ole eikä kiinteää omaisuutta, joten sotkua ei ole luvassa.
En ole varsinaisesti kysellyt viimeaikaista arviota, mutta yleistä markkinatilannetta seuranneena asunnon arvo voisi olla noin 200 000 euroa. Velkaakin on vielä reippaasti. Samalla olen säästänyt / sijoittanut, ja niillä saattaisi juuri ja juuri kuitata velan. Tosin verottaja vie välistä, joten niin vain taitaisi jäädä velkaa maksettavaksi jos ei asuntoa halua myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä yli 700 000 euron arvosta metsää, asunto-osakkeita, mökki, osakkeita, rahaa ja auto. Perillisinä 3 aikuista lasta. Joilla kaikilla jo on asunnot, autot jne. eikä akuuttia tarvetta rahalle.
Unohdit veneen ja sen suihkujetin.
Niitä ei ole. Tuossa on lueteltu sellainen ihan tavallinen noin 30 vuotta keskipalkkaista työtä tehneen omaisuus. Siis sellaisen ihmisen, jolla ei ole rakennekynsiä, botoxia, viikonloppulomia pitkin Eurooppaa eikä kivoja juhlia instassa esiteltäväksi. Kun elää tuhlailematta, voi jo ennen eläkettä elää hyvää elämää eikä ole tarvetta kaupassa katsoa, mitä juusto maksaa.
Sinusta on tavallista että keskipalkkainen vaikka kuinkain 30 vuotta työtä tehnyt omistaa metsää 700 000 arvosta? Hehtaareja on hurjasti jos kasvu on vielä pientä.
Itse olen vasta nelikymppinen, mutta parille lapselle jäisi asunnoista n. 200 000€ niiden myynnin jälkeen ja Nordnetistä sellanen 90 000€.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä muistutus taas että pitäisi tehdä testamentti. On ollut mielessä jo pari vuosikymmentä, mutta koska olen siitä huolimatta vasta keski-ikäinen niin ei ole edennyt mietinnän tasolta käytäntöön. Tällä hetkellä kaikki menisi toisin sanoen vielä elossa oleville vanhemmilleni.
Mulle testamentin teki lakitoimisto eikä maksanut kuin 250 euroa, tosin tästä on jo muutama vuosi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
15 000€ varmaam sitten vanhemmilleni ja sisaruksilleni
Olet ilmeisesti todella nuori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä yli 700 000 euron arvosta metsää, asunto-osakkeita, mökki, osakkeita, rahaa ja auto. Perillisinä 3 aikuista lasta. Joilla kaikilla jo on asunnot, autot jne. eikä akuuttia tarvetta rahalle.
Niitä ei ole. Tuossa on lueteltu sellainen ihan tavallinen noin 30 vuotta keskipalkkaista työtä tehneen omaisuus. Siis sellaisen ihmisen, jolla ei ole rakennekynsiä, botoxia, viikonloppulomia pitkin Eurooppaa eikä kivoja juhlia instassa esiteltäväksi. Kun elää tuhlailematta, voi jo ennen eläkettä elää hyvää elämää eikä ole tarvetta kaupassa katsoa, mitä juusto maksaa.
Sinusta on tavallista että keskipalkkainen vaikka kuinkain 30 vuotta työtä tehnyt omistaa metsää 700 000 arvosta? Hehtaareja on hurja
No jos on perintömetsää niin ihan tavallista. Tiedän montakin, jotka ovat perineet vaikka kuinka paljon metsää. Yksi tuttu elää niillä metsillä, kun kyseessä on 1000 hehtaarin metsätila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin.
Täälläkin vaan taas ihmeellisesti vasemmistolaiset dissaavat kaikkea, mitä joku on omilla toimillaan saanut aikaiseksi.
Talo ja metsät on miehen nimissä, joten niitä ei minun kuoltuani lapsille jaeta, jos mies vielä elää, mutta tililläni on vähän reilu 70 000 euroa jotka jaetteisiin 4 aikuisen lapsen kesken.
Eipä siis kovin mahtava perintö.
30 000 euroa suunnilleen on säästöjä. Asuntolainaa on jäljellä noin 100000 e eli yhteensä n. -70 000 e on lopputulos. Asunnon voisi toki myydä ja tuskin on arvoaan ainakaan menettänyt.
Avomiehen hyväksi on testamentti ja hän omistaa kyseisestä asunnosta toisen puolikkaan.
n, 1,5 miljoonaa metsuri rak yrittäjänä euroa perustan säätiön ilmasto voohotusta vastaan jossa siskon pojat ovat toimareina 60000e vuosi palkalla.
Puolikas (velkainen) omakotitalo, osuuden velaton arvo noin 100 k. Erilaisissa rahastoissa vajaa 200 k. Perillisinä kaksi koululaista.