Jos kuolisit nyt, paljonko sinulta jäisi perintöä ja kenelle?
Parikymppisille lapsille 300.000e puoliksi. Kolmasosa tuosta rahaa/osakkeita, loput asunnossa ja autossa
Kommentit (175)
Kenties 100.000€ jäisi veljelle. Hänellä olisi kiistatta käyttöäkin rahoille koskei eläkkeensä liene kummoinen. Onneksi syntyjään täyspäinen joten osaisi myös käyttää ne oikein.
2 miljoonaa euroa, lapsille, jotka ovat 15- ja 17-v.
Aika paha. En tiedä. Nimittäin tilanne on se, että äitini jäljiltä on pesä jakamatta, asunto myymättä, perintöverot määräämättä.
Minulla on kyllä testamentti (uskokaa tai älkää, edunsaaja on exäni), mutta miten tuo käsittelyltään keskeneräinen pesä siirtyisi omaan kuolinpesääni?
Omaa omaisuutta minulla on noin 40000 euroa.
Noin 700 000 joka koostuu 500 000€ osake ja rahastosalkusta ja loput asunnosta.
Perijänä olisi ainut lapseni. Mukavaa kun tietää ettei joa aikuinen työssä käyvä lapseni jää tyhjän päälle vaikka melko hyvä palkkaisessa työssä onkin.
Mutta minä en aio vielä kuolla vaikka ikää on jo +60 vaan aion kerätä miljoonaomaisuuden ennen kuin kupsahdan. Minua motivoi elämään pitkään se että haluan nähdä sen päivän kun Tiitisen lista julkaistaan vuonna 2050. Saanpahan silloin nähdä löytyykö Tarja Halosen, Erkki Tuomiojan, Mauno Koiviston ja Paavo Väyrysen nimet listalta.
Miehen kanssa yhdessä 2 lapselle jäisi noin 1.7 miljoonaa. Ovat saaneet jo 600te.
Remontoitu yksiö Kalliosta ja Nordnetissä n.30000e. Menisi parikymppiselle lapselleni.
Noin 50-60 tonnia per perillinen.
Olen viisikymppinen eronnut yksinäinen ukko, jolla on kaksi nuorta aikuista lasta. Jos nyt tuonne lenkkipolulle kupsahdan, niin asunnon ja sijoitusten myynnin jälkeen heille jäisi kummallekin noin 200 000 euroa. Olen monesti miettinyt että tällainen rahansiirto heille voisi olla parasta mitä elämässä olen tai tulen ikinä saamaan aikaan. Jokainen sentti on itse tienattu enkä itse ole koskaan saanut rahaa yo-juhlien jälkeen.
Paljon. Ei mitään tietoa, kenelle jää. Sukulaiset saa tapella keskenään jaosta lakimiesten avulla.
Vierailija kirjoitti:
Kenties 100.000€ jäisi veljelle. Hänellä olisi kiistatta käyttöäkin rahoille koskei eläkkeensä liene kummoinen. Onneksi syntyjään täyspäinen joten osaisi myös käyttää ne oikein.
Entä jos velipoika kuolee ensin?
Minulla on suuri suku, eikä rintaperillisiä. Olen tehnyt testamentin suvusta valitsemilleni parille nuorelle, koska silloin siitä perinnön saamisella olisi enemmän oikeaa merkitystä kuin jos jaikaisin vähän kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Aika paha. En tiedä. Nimittäin tilanne on se, että äitini jäljiltä on pesä jakamatta, asunto myymättä, perintöverot määräämättä.
Minulla on kyllä testamentti (uskokaa tai älkää, edunsaaja on exäni), mutta miten tuo käsittelyltään keskeneräinen pesä siirtyisi omaan kuolinpesääni?
Omaa omaisuutta minulla on noin 40000 euroa.
Älä huoli, kyllä Antti pitää huolen, että perinnöille on muita suunnitelmia kuin sukulaisille antaminen.
Minulta jäisi talo ja 300 000 euroa ja vene ja auto.. Antaisin enolle perintöä 50 tonnia koska se on aina auttanut minua. Loput menisi veljenii lapselle koska omia lapsia minulla ei ole eikä ole kumppaniakaan.
Minusta tässä tilanteessa kannattaisi tehdä testamenttilahjoitus tieteen tai taiteen hyväksi. Nimesi jäisi elämään lahjoituksen kanssa ja sinun lahjoituksesi olisi joskus hamassa tulevaisuudessa tukemassa jotain tulevaa keksintöä tai kulttuurielämystä.