Miesystävä ei antanut lahjaa
Olen tapaillut miestä nyt 8 kuukautta, ollaan läheisiä ja viihdytään toistemme kanssa. Annoin hänelle, kuten kaikille läheisilleni joululahjan ennen joulua. Mies oli sukuloimassa aaton ja joulupäivän ja tavattiin tapanina. En saanut mieheltä mitään muuta kuin kortin, jossa ei ollut edes kirjoitettua joulutervehdystä. Tuli jonkin verran paha mieli, juteltiin asiasta ja mies pyyteli anteeksi ja oli pahoillaan. Selitin hänelle, etten odota mitään isoa, tykkään vaikka teepaketista tai sukista lahjana. Joulussa tärkeintä on rakkaiden ihmisten muistaminen.
Vaikka juteltiin ja sovittiin ihan rauhallisesti asia, jäi itseäni silti vaivaamaan muutama asia: ollaan jo nelikymppisiä molemmat, jaksanko kasvattaa miestä asioissa, jotka on itselle itsestäänselvyyksiä? Semmoinen turhanpäiväinen kitsaus häiritsee kanssa, hän on hyväpalkkaisessa työssä, mutta laskee pennilleen kaiken ja pihistelee ihan pienissäkin asioissa aina kun on mahdollisuus siihen. Itse taas tykkään hemmotella ja huomioida läheisiäni vaikkapa pienillä asioilla. Vaikka miehen kanssa on ihanaa ja läheisyys toimii tosi hyvin, mietin että olenko ikuisen poikamiehen kanssa, jaksanko opastaa häntä toisten huomioimisessa. En tiedä, piti jonnekin avautua tästä. Turhauttaa.
Kommentit (82)
Pihit miehet ei muutu. Pyrkivät hyväksikäyttämään muiden anteliaisuutta ja lokkeilevat hävettävästi. Lisäksi ovat pihejä myös tunnepuolella. Ei jatkoon. Etsi parempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joulussa tärkeintä on rakkaiden ihmisten muistaminen" ja samaan aikaan sanot, ettet halua opettaa "itsestäänselvyyksissä". Tässä mennään pieleen.
Jollekin joulu voi merkitä enemmänkin rauhoittumista hyvän ruuan äärelle ja läsnäoloa läheisten kanssa, eikä niinkään lahjoja.
Tämäkin on tärkeää, mutta toisten huomioiminen on myös tärkeää. Se taisi olla se pointti.
Itse viittasin siis siihen, että ihmiset voivat arvostsa joulussa eri asioita ja siksi ihmiset panostavat eri asioihin. Minusta näyttää siltä, että AP:n ja miehen jouluarvostus kohdistuu eri asioihin. Ja toisekseen, jos mies kokee ettei tapailu ole vielä riittvän vakavaa, koska ei ole ns. edennyt varsinaiseen seurustelusuhteeseen.
Jou
Ensi jouluna tietää. Nyt ei tiennyt toisen toiveista.
Tutustu aapee sen miehen perheeseen. Miten siellä?
Jos tuo vakavaksi suhteeksi etenee, niin on kyllä hyvä puhua nuo raha-ja hemmotteluasiat auki, ja Muten niissä toimitaan.
Tuo voi olla isokin asia jatkossa.
Jos ei aikuisesten suhteessa tunne olevansa huomioitu ja rakastettu ilman lasten lahjapaketteja niin olisikohan siinä suhteessa jotan vikaa silloin.
Lapset ovat eri asia kun niillä ei ole omaa rahaa ostaa tarpeitaan. Silloin niille varmaankin kaikki lahjat ovat tarpeellisia niin kauan kunnes tienaavat itse rahansa.
Laiska mies. Näitä on.
Ei välitä sinusta, itse saa lahjoja muttei itse näe yhtään vaivaa. Eipä se taida susta ap kauheasti välittää.
Itse olen pihi nainen. Vituttaa entisen miesystävän typerät huomiolahjat aina kun näen ne. Hän oli ostosriippuvainen, eikä osannut mennä kauppaan ostamatta jotain joutavaa romua. Toi ne sitten meille "lahjoina". Voi jumalauta. En tahdo kahvimukia, missä lukee Budapest, kun en ole edes käynyt siellä...
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen rintaäänellä; mies ei ole parisuhdeainesta. Ihan perustapoihin ja hyvään käytökseen kuuluu muistaa läheisiä. Sinä olet uusi naisystävä ja erityisesti silloin on syytä huomioida. On eri asia pitkässä suhteessa sopia lahjoista jotain muuta suhteeseen sopivaa, mutta ei vielä tuossa kohdassa. Eikä sinun tarvitse olla vaatimaton teepussi-lahjan odottaja, vaan ihan kunnollinen henkilökohtainen lahja olisi ollut paikallaan, ei hintakysymys. Kyse tuskin on pihiyden luonneviastakaan, vaan puhtaasti arvostuksen puutteesta. Ja sitä ei pysty kasvattamaan tälle miehelle. Ainoa keino ko. tilanteessa mielestäni on tehdä itsestäsi ns harvinainen luonnonvara, eli ota kunnolla etäisyyttä mieheen. Jos lähtee perään, saattaa arvostus korjaantua. Jos ei, niin et tee yhtään mitään tuolla miehellä. Hän on jo näyttänyt sinulle millainen on, usko sitä. Jäämällä pitkität ja pettymykset seuraavat toisiaan.
Päläpälä. Voi oppia. Oppii, jos haluaa.
Sinäkin opit ymmärtämään, että ihminen voi oppia, jos haluaa. Vai kuvitteletko olevasi täys pälli? Ikuisesti?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei aikuisesten suhteessa tunne olevansa huomioitu ja rakastettu ilman lasten lahjapaketteja niin olisikohan siinä suhteessa jotan vikaa silloin.
Lapset ovat eri asia kun niillä ei ole omaa rahaa ostaa tarpeitaan. Silloin niille varmaankin kaikki lahjat ovat tarpeellisia niin kauan kunnes tienaavat itse rahansa.
No siis, minulla on rahaa ostaa itse kaikki tarvitsemani, ja viedä itse itseäni esim. rlokuviin,ravintolaan hyvin syömään, ostaa itselleni kukkia jne.
Mutta mysteeriksi jää, mihin tarvitsen parisuhdetta, jos tehtäväni olisi siinäkin huomioida itse itseäni? Silloinhan on sama jatkaa elämää vain sinkkuna.
Hyvä, että selkisi tuo. Voitte opetella, jos on kiinnostusta.
Voi myös tulla ymmärrys, ettei tämä ole sellainen, johon haluatte panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Pihit miehet ei muutu. Pyrkivät hyväksikäyttämään muiden anteliaisuutta ja lokkeilevat hävettävästi. Lisäksi ovat pihejä myös tunnepuolella. Ei jatkoon. Etsi parempi mies.
Sulla ei ole miestä. Et tiedä, miten hyviä miehiä on. Ei tuollainen prototyyppi ole totta.
Minulla ainakin on tosi hyvä ja huomioiva luotettava ja rakas mies. Ja niin on monella muullakin.
On toki monenlaisia. Ikäviä myös.
Älä siis yleistä.
Ehkei hänen lähipiirissään ole ollut tapana vaihtaa lahjoja enää aikuisten kesken?
Ei tuo minusta nyt mikään hälyyttävä asia ole, varsinkin, jos oli pahoillaan ja todennäköisesti otti myös opiksi, että sinä tämmöisiä toivot.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pihi nainen. Vituttaa entisen miesystävän typerät huomiolahjat aina kun näen ne. Hän oli ostosriippuvainen, eikä osannut mennä kauppaan ostamatta jotain joutavaa romua. Toi ne sitten meille "lahjoina". Voi jumalauta. En tahdo kahvimukia, missä lukee Budapest, kun en ole edes käynyt siellä...
Eihän tässä ollutkaan kyse sun ilahduttamisesta. Älä sotke asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut toiselta lahjoja vailla. Annan lahjoja, mutta en odota vastalahjoja.
En minäkään, mutta tämmöinen parisuhteen alku on eri asia. AP
Ei ole eri asia. Krääsän ostaminen on turhaa. Voi vaikka sopivassa hetkessä mennä syömään tai teatteriin tms.
No eipä tullut mieheltä tällaistakaan joululahjaa, että olisi luvannut viedä aloittajan näihin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkei hänen lähipiirissään ole ollut tapana vaihtaa lahjoja enää aikuisten kesken?
Ei tuo minusta nyt mikään hälyyttävä asia ole, varsinkin, jos oli pahoillaan ja todennäköisesti otti myös opiksi, että sinä tämmöisiä toivot.
Niin no, sekin kertoisi itselleni riittävästi, että olen tunnetasolla samassa sarjassa kuin muukin lähipiiri. Enkä ihastuksen ja alkavan rakkauden kohde, johon alkuhuuman pitäisi olla vielä isoimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joulussa tärkeintä on rakkaiden ihmisten muistaminen" ja samaan aikaan sanot, ettet halua opettaa "itsestäänselvyyksissä". Tässä mennään pieleen.
Jollekin joulu voi merkitä enemmänkin rauhoittumista hyvän ruuan äärelle ja läsnäoloa läheisten kanssa, eikä niinkään lahjoja.
Tämäkin on tärkeää, mutta toisten huomioiminen on myös tärkeää. Se taisi olla se pointti.
Itse viittasin siis siihen, että ihmiset voivat arvostsa joulussa eri asioita ja siksi ihmiset panostavat eri asioihin. Minusta näyttää siltä, että AP:n ja miehen jouluarvostus kohdistuu eri asioihin. Ja toisekseen, jos mies kokee ettei tapailu ole vielä riittvän vakavaa, koska ei ole ns. edennyt varsinaiseen seurustelussa
Ei tule muuttumaan. Jo teini tietää, että seurustelukumppania muistetaan ja huomioidaan, myös lahjoin. Sinä et mitenkään voi olla 40v miehen ensimmäinen seurustelukumppani, joten ei voi vedota tietämättömyyteen.
Mies voi haluta naisen, joka ei tarvitse yhtään mitään. Niitäkin on. Kököttävät miehen elämässä valmiina kaikkeen, kaipaamatta yhtään mitään. Ehkä mies haluaa juuri sellaisen ja testasi tyhjällä kortilla potentiaaliasi tyytyä tyhjään.
Äijä valittu varallisuuden perusteella.
Eiku onnea.
Kyllä itse ainakin nimenomaan haluan antaa lahjoja ihmisille, joka minulle tärkeä. Jotenkin itsestäänselvyys. Eikä tarvitse olla mikään juhlapäivä edes. On vain mukava ilahduttaa ja sanoa antamalla lahja kuinka tärkeä toinen on.
Vierailija kirjoitti:
Äijä valittu varallisuuden perusteella.
Eiku onnea.
Aijaa. Minä eroaisin miehestä, joka ei anna lahjaa. Se on perushuomioimista ja arvostuksen osoittamista, että näkee vaivaa miettiä, mitä toinen haluaisi.
Meillä on isot tuloerot, joten annoin miehelle 400 euron arvoisen lahjan ja sain höneltä 50 euron arvoisen lahjan. Se oli kuitenkin minua ajatellen hankittu ja kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole miestä. Et tiedä, miten hyviä miehiä on. Ei tuollainen prototyyppi ole totta.
Minulla ainakin on tosi hyvä ja huomioiva luotettava ja rakas mies. Ja niin on monella muullakin.
On toki monenlaisia. Ikäviä myös.
Älä siis yleistä.
Sinulla näkyy olevan vaikeuksia luetunymmärtämisessä, varmaan Suomi ei ole äidinkielesi. Tuo kommentti, jota et ymmärtänyt, kuului näin: _Pihit_ miehet eivät muutu. Se tarkoittaa suomenkielessä, että on erikseen pihejä miehiä ja sitten muunlaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ollutkaan kyse sun ilahduttamisesta. Älä sotke asioita.
No minkä helvetin takia siitä pitäisi olla sitten iloinen ja kiitollinen. Joo, erosin, ei loppunut romunkanto siihen. Voi v***u.
Aha.
Nyt puhutaan alkuvaiheen suhteesta, eka joulu.