HUS lakkautti syöpähoidot yt-neuvotteluiden tuloksena: "Jonkinlaista sähläystä", muotoilee johtaja
"Hus siirsi rintasyöpäpotilaan hoitoa ilmoittamatta Hoitaja: Ei ole henkilökuntaa!"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0014d57a-540e-4208-9dff-97b60a4adc4f
Onneksi hyviäkin uutisia terveydenhoidon alalta kuuluu:
"Kansanedustaja Terhi Koulumiehen (kok.) joulu sai ikävän käänteen, kun hänen perheensä koira Joda joutui tiputukseen. Koulumies kertoo asiasta Facebookissa.
Se ei ole syönyt eikä juonut ja on vähän päässyt kuivumaan. Eläinlääkärillä äsken ultrattiin ja otettiin verikokeet, ilmeisesti se oli jouluaattona saanut jonkun pienen vierasesineen mahaan. Ei onneksi tarvitse leikata, Koulumies kirjoittaa."
https://www.verkkouutiset.fi/a/kansanedustajan-koira-soi-itsensa-tiputu…
Suomi nousuun!
Kommentit (40)
Lääkäreitä ei kiinnosta kuin rahan tekeminen. Ehtisivät kyllä kiertää jos eivät vuolisi kultaa yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Terhi, 53 v., on viimeksi opiskeluaikoinaan työskennellyt mattokauppiaana. Palkollisena, ei yrittäjänä. Sen jälkeen hän on toiminut kotiäitinä ja veronmaksajien elättinä.
Eihän tuo ole totta, miksi valehtelet? Cv:n mukaan tuo tuo oli ensimmäinen työpaikka. Hän on viimeksi työskennellyt ylitarkastajana ministeriössä, siinä välissä mm. sosiaalipoliittisena asiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS:n rintasyöpähoidot ovat aivan kaaoksessa. Kohtuuttomat odotusajat, eikä potilasta kuunnella yhtään.
Eivät ole, vaan ovat yhä aikatauluissaan. Tämä on puhdasta valehtelua tietämättömiltä ja riidanhaluisilta ihmisiltä.
Sädehoito pitäisi aloittaa viimeistään 6vk kuluttua leikkauksesta. Näin ei todellakaan tapahdu, jos sattuu kesälomat tai joulu hoidon tielle.
En tiedä, mikä sinun kokemuksesi on HUS:sta. Hoidot olivat hyviä ehkä vuosia sitten, mutta aikataulussa ei todellakaan aina pysytä tällä hetkellä.
Luitko iltalehden juttua ollenkaan? Onko jutun Liisa mielestäsi tietämätön ja riidanhaluinen?
Ihan käsittämätöntä että sairaaloissa työt seisoo viikonloppuisin ja pyhien aikaan koska v*ittu vapaat!
Niin on vapaat, pitää maksaa enemmän veroja, saataisiin hoitajille parempaa palkkaa ja työllisyyttä niin olisi niitä tekijöitä myös. Taitaa olla suomessa vain kaksi paikkaa, missä tarjotaan julkisella tätä kyseistä hoitomuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaalaan ei ole kohdistettu yt-neuvotteluja, eikä väkeä ole vähennetty. Syöpähoitoja ei ole vähennetty HUS:ssa.
Yksityinen eläinlääkäri pyhäpäivänä maksaa koiranomistajalle noin tuhat euroa, hän maksaa sen ihan omasta taskustaan.
Kela korvaa koiran hoidon alusta loppuun!
Missä universumissa? 🤣🤣🤣
Koiran hoidosta ei saa mitään kela-korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä levinnyttä syöpää sairastava saa tiheämpiä tutkimuksia ja paremmin kohdennettuja lääkkeitä kuin he, jotka voisi vielä parantaa?
Kyllä minä olen saanut ja saan kaiken avun mitä HUSilla on antaa, muuten ku0lisin, mutta minua yritetään parantaa syövästä vielä työkykyiseksi.
Täydellistä välinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS:n rintasyöpähoidot ovat aivan kaaoksessa. Kohtuuttomat odotusajat, eikä potilasta kuunnella yhtään.
Eivät ole, vaan ovat yhä aikatauluissaan. Tämä on puhdasta valehtelua tietämättömiltä ja riidanhaluisilta ihmisiltä.
Sädehoito pitäisi aloittaa viimeistään 6vk kuluttua leikkauksesta. Näin ei todellakaan tapahdu, jos sattuu kesälomat tai joulu hoidon tielle.
En tiedä, mikä sinun kokemuksesi on HUS:sta. Hoidot olivat hyviä ehkä vuosia sitten, mutta aikataulussa ei todellakaan aina pysytä tällä hetkellä.
Luitko iltalehden juttua ollenkaan? Onko jutun Liisa mielestäsi tietämätön ja riidanhaluinen?
Liisa näyttää tehneen omia, virheellisiä päätelmiään. HUS:n näkemys asiasta on vähän erilainen.
"Husin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen ei tunne Liisan tutkimusajan siirron syytä. Hän pahoittelee tapahtunutta.
Se on valitettava tapahtuma. Potilaalle ei saisi tulla toistuvia peruuntumisia
Lehtonen ei usko tiedonkulun ongelman liittyneen osaston henkilökunnan määrään, vaan toteaa, että viestien lähettäminen on aika pitkälle automatisoitu.
Siinä ei ihmistyövoimaa aina hirveästi tarvita. On vaikea ottaa kantaa, mikä sähläys siinä on ollut.
Lehtonen kertoo, että Husin yt-neuvotteluissa ei ole tullut henkilöstövähennyksiä diagnostiikkapuolelle eikä syöpäkeskukseen. Hän pitää yhtenä mahdollisina syynä tutkimusajan siirtymiseen hoitavalle lääkärille tullutta estettä.
Toinen vaihtoehto voi olla, että kuvantamistutkimuksessa on tullut äkillinen sairaustapaus, hän pohtii.
Jos potilaan tutkimusaika joudutaan muuttamaan lyhyellä varoitusajalla, kirje ei ehtisi perille, Lehtonen huomauttaa.
-Kirjeet ovat hitaita, eivätkä ne aina tule perillekään. Maisa on luotettava portaali, ja Maisassa voi reaaliaikaisesti seurata muutoksia, hän toteaa."
Tieto ajanvarauksista tulee HUS:n syöpäsairaalassa potilaalle sekä tekstiviestinä että sähköisesti Maisa.fi-palveluun. Miksi Liisa ei ole lukenut niitä, vaan on odotellut kirjettä? Kyse ei ollut edes vanhuksesta, vaan ihan työikäisestä henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terhi, 53 v., on viimeksi opiskeluaikoinaan työskennellyt mattokauppiaana. Palkollisena, ei yrittäjänä. Sen jälkeen hän on toiminut kotiäitinä ja veronmaksajien elättinä.
Eihän tuo ole totta, miksi valehtelet? Cv:n mukaan tuo tuo oli ensimmäinen työpaikka. Hän on viimeksi työskennellyt ylitarkastajana ministeriössä, siinä välissä mm. sosiaalipoliittisena asiantuntijana.
Niin, Terhi on ikänsä ollut veronmaksajien elättinä papereita heiluttamassa ja palveluita karsimassa ja köyhiltä leikkaamassa. Terhi on yksi näitä "liberaaleja" oikeistolaisia, jotka ovat koko ikänsä eläneet veronmaksajien rahoilla.
Ap väittää otsikossa, että "HUS lakkautti syöpähoidot yt-neuvotteluiden tuloksena", mutta artikkelista käy ilmi, että totuus on päinvastainen, eikä yt-neuvottelu ole kohdistunut sinne ollenkaan.
"Lehtonen kertoo, että Husin yt-neuvotteluissa ei ole tullut henkilöstövähennyksiä diagnostiikkapuolelle eikä syöpäkeskukseen."
Mitä ap saa siitä, että trollaa netissä vakavalla asialla?
On muuten varmaan kiva olla töissä syöpäkeskuksessa, kun paikkaa haukutaan netissä asiattomasti. Fakta on, että siellä on erittäin ystävällistä ja pätevää henkilökuntaa. Kiitos heille tekemästään tärkeästä ja hyvästä työstä!
28: Levinnyttä sairastava tarvitsee kuvaukset 3 kk välein, ja hänen kuvausaika oli jo kertaalleen venynyt 4 kuukaudella. Tässä on kuule pikkasen isompi asia kysymyksessä, kuin joku hitsi ajanvarauskirje!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä levinnyttä syöpää sairastava saa tiheämpiä tutkimuksia ja paremmin kohdennettuja lääkkeitä kuin he, jotka voisi vielä parantaa?
Kyllä minä olen saanut ja saan kaiken avun mitä HUSilla on antaa, muuten ku0lisin, mutta minua yritetään parantaa syövästä vielä työkykyiseksi.
Hienoa että sinulla on näin. Minun ongelmat jätettiin terkkarin huoleksi, enkä ole näillä näkymin työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
28: Levinnyttä sairastava tarvitsee kuvaukset 3 kk välein, ja hänen kuvausaika oli jo kertaalleen venynyt 4 kuukaudella. Tässä on kuule pikkasen isompi asia kysymyksessä, kuin joku hitsi ajanvarauskirje!!
Eikä ole venynyt 4 kuukaudella, vaan 1 kuukaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että sinulla on näin. Minun ongelmat jätettiin terkkarin huoleksi, enkä ole näillä näkymin työkykyinen.
Onko sinulla siis niin levinnyt syöpä, että on todettu, että ei enää voi hoitaa enempää, ja on aloitettu vain oireita lieventävä palliatiivinen hoito? Se on todella ikävää, mutta eihän sille mitään voi, jos enempää ei voi kertakaikkiaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi reumapotilas saa lääkityksen, vaikka reumaa ei voi parantaa?
Olisiko kyse vaikka siitä, että kroonistuneen syövän kanssa voi oikealla lääkityksellä elää siedettävää elämää ja käydä jopa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla siis niin levinnyt syöpä, että on todettu, että ei enää voi hoitaa enempää, ja on aloitettu vain oireita lieventävä palliatiivinen hoito? Se on todella ikävää, mutta eihän sille mitään voi, jos enempää ei voi kertakaikkiaan hoitaa.
Ei ole. Mistä ihmeestä niin päättelet? Luuletko että terkkarissa toteutetaan palliatiivista hoitoa?
Sytostaattihoidot ja leikkaus aiheuttavat kasan ongelmia, joiden hoito on retuperällä. Yksityiseen ei ole enää varaa, mutta työterveydessä saatiin sentään tyroksiinilääkitys aloitettua. Kaiken muun osalta minusta on tehty lähetettä sinne ja tänne, mutta kukaan ei ota koppia hoidosta. Perusterveydenhuollosta sanotaan, että asian hoito kuuluu erikoissairaanhoitoon ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi reumapotilas saa lääkityksen, vaikka reumaa ei voi parantaa?
Olisiko kyse vaikka siitä, että kroonistuneen syövän kanssa voi oikealla lääkityksellä elää siedettävää elämää ja käydä jopa töissä.
Luetunymmärtäminen ei taida olla vahvuutesi.
HUS:in hoitaja kertoo, että ei ole henkilökuntaa. Johtaja kertoo, että kyllä on. Siellä on nyt varmaan Terhin vaatimuksesta laskettu joku somalisiivooja mukaan hoitohenkilökuntaan, jos kerran tällaista "sähläystä" esiintyy.
"Liisan ensimmäinen rintasyöpä löytyi vuonna 2002. Verrattuna tuohon aikaan hän on havainnut selvän muutoksen esimerkiksi hoitajien työmäärissä ja kiireessä. Uutta on ollut se, että hän ei ole aina ymmärtänyt lääkärin kertomaa oikein, koska yhteinen kieli on puuttunut.
Muutos on selvä, hän kiteyttää."
En nyt ymmärrä mitä Koulumiehen koira asiaan kuuluu!! Ei eläimiä hoideta yhteiskunnan varoilla!!
Olisko jotenkin hyvä jos viaton eläin joutuisi kärsimään?
Vierailija kirjoitti:
HUS:in hoitaja kertoo, että ei ole henkilökuntaa. Johtaja kertoo, että kyllä on. Siellä on nyt varmaan Terhin vaatimuksesta laskettu joku somalisiivooja mukaan hoitohenkilökuntaan, jos kerran tällaista "sähläystä" esiintyy.
"Liisan ensimmäinen rintasyöpä löytyi vuonna 2002. Verrattuna tuohon aikaan hän on havainnut selvän muutoksen esimerkiksi hoitajien työmäärissä ja kiireessä. Uutta on ollut se, että hän ei ole aina ymmärtänyt lääkärin kertomaa oikein, koska yhteinen kieli on puuttunut.
Muutos on selvä, hän kiteyttää."
Minä luen ylläolevan kommentin niin, että lääkäri on puhunut vaikeita, ei ole avannut asioita tarpeeksi ja selittänyt maallikon kielelle. En tulkitsisi tuota niin, että lääkäri olisi puhunut somaliaa.
Kela korvaa koiran hoidon alusta loppuun!