Pienyrittäjän mietteitä turisti verosta
Luin artikkelin helsingin sanomista
Tallinnan turistimäärä kolmin kertaistuu
Tulee turisti vero.
Itse elän turisteista
Saako niitä suomeen , jos laittaa niille veron maksettavaksi?
Kommentit (16)
Janne Kataja syyttää kinkurssistaan Putinia.
Venäläset olivat ilmeisesti pienen lelukaupan ainoita ostavia asiakkaita?
Lähde: iltasanomat
Itse olen maksanut ihan mukisematta. Se on hyvin pieni osuus matkakuluista.
Ajattelen, että sitä ei pitäisi verottaa mitä halutaan lisää. Turistiveroa voi silti myös pitää pienenä korvauksena infran käytöstä.
Suomessa on jo niin kallista, ettei turisti uskalla tulla?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että sitä ei pitäisi verottaa mitä halutaan lisää. Turistiveroa voi silti myös pitää pienenä korvauksena infran käytöstä.
Onko suomessa mielestäsi liikaa turisteja?
Ap
Suomen pitöisi ensinnäkin laskea hintatasoaan Naurettavuuden huoppu joku kämänen pukin kylä ja hinnat kuitenkin sitä luokkaa kuin olisi disneylandissa
Ei vero sinänsä auta pitämään paikkoja puhtaana, jos moni sikailee tai sekoilee. Eli siisti turismi pitäisi saada. Ja samoin paikallisille siisteys.
Mitä tarkoitat? Nyt on sekava postaus.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo niin kallista, ettei turisti uskalla tulla?
Kallista ja ei mitään nähtävää tai tekemistä Ei osata jörjestää toimintaa, retkiä yms ja sellaisella hinnalla, joka saa ihmiset mukaan
yksi lato jossain pystyssä, sitä juostaan katsomaan 25e/hlö tapaisia juttuja vaan. Tuntuu laiskojen puuhasteltu ja valittamiselta, kun ei kukaan käy missään eikä turistitkin menevät mieluummin ruotsiin
Vierailija kirjoitti:
Janne Kataja syyttää kinkurssistaan Putinia.
Venäläset olivat ilmeisesti pienen lelukaupan ainoita ostavia asiakkaita?
Lähde: iltasanomat
Ei ollut Putinin vika jos avaa uuden liikkeen Helsingin Stockalle vielä vuonna 2023.
Ei siis mitään järkeä...
Olin aamulla Helsingissä, kun aikaa jäi odotteluun.. Ajattelin, ett kiertelempä katselemassa paikkoja ja mitä teen puoli yhdeksän ja kymmenen välillä? En mitään, koska mikään ei ollut auki. Aasialaisiin turisteihin törmäsi kadulla myös kun kiertelevät ympyrää..
Mikä järki tässä on, että jopa isot liikkeet kuten Stockmann avaa ovensa vasta klo 10? Museoita ei ollut mitään auki Kahvilaakin sai etsiä, että olisi saanut vähän syötävää, no ostin ruokakaupasta evästä.
Ihan hevonperceestä ja siinähän itkette, kun ei turisteja kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole liikaa. Matkailupotentiaalia on paljon ja turisteja voisi olla enemmän. Siltä kannalta katsottuna ei kannattaisi verottaa.
Matka Suomeen on aina kallis ja jos veron taso olisi euro - pari päivässä, en usko että se olisi ratkaiseva tekijä kohdetta valittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole liikaa. Matkailupotentiaalia on paljon ja turisteja voisi olla enemmän. Siltä kannalta katsottuna ei kannattaisi verottaa.
Matka Suomeen on aina kallis ja jos veron taso olisi euro - pari päivässä, en usko että se olisi ratkaiseva tekijä kohdetta valittaessa.
Olisiko sen nimi tylsyysvero?
Laita ap firmasi tiedot tänne, niin katsotaan mistä kiikastaa ettei asiakkaita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisiko sen nimi tylsyysvero?
Tylsyys on itse kunkin päässä. Ajatuksia olisi vaikea verottaa. Jos turistiveron/infraveron nimeäisi tylsyysveroksi, se ei olisi kovin kuvaava.
Monessa maassa kerätään tieveroja ja ruuhkamaksuja. Ei kai niitä turistit pidä mitenkään erikoisina.
???