Paljonko painosi nousi jouluna?
Kommentit (8)
Vanha fitness-sanonta: "Sillä ei ole mitään väliä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä, vaan sillä mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä".
T. Fitness-Lissu
Pari kiloa, mutta kyllä se siitä taas 😎
Ei yhtään, olette te ihme persereiättömiä hölmöjä 🤡🤡
Laardia tuli lisää
harmi vaan kun se taas tuli vatsaan
-röllymaha
Lopettakaa se vaa'alla käynti. Ihmiselle ei ole mitään hyötyä tietää painoaan, päinvastoin useimmille painon jatkuva vahtiminen aiheuttaa vaan ahdistusta. On hyvin harvoja tilanteita, joissa painon tietäminen on oikeasti tarpeen, silloinkin se paino voidaan mitata varta vasten sitä asiaa varten (vaikka jos olet sairaalassa ja tarvitsee tietää tarkka paino lääkkeen annostelun vuoksi). Tällöinkin paino voidaan tarvittaessa mitata niin, ettei asiakas itse näe lukemaa (tämä on hyödyllinen käytäntö esim. syömishäiriötaustaisille). Itse olen voinut paljon paremmin, kun en ole enää vuosiin mitannut painoani, enkä tiedä tarkkaa painolukemaani. Olen opetellut tervettä ruokasuhdetta ja intuitiivista syömistä ilman stressiä painosta.
On myös ihan normaalia, että satunnaisesti, kuten jouluna, tulee ylensyötyä. Jos tämä jatkuu säännöllisesti, niin sitten on aiheellista tarkastella ruokasuhdetta esim. ravitsemusterapeutin kanssa.
Ei yhtään. Joulu ei tee poikkeusta en ylensyö muulloinkaan. Miksi jouluna pitäisi