Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko moraalisesti väärin?

Vierailija
26.02.2007 |

Olemme olleet mieheni kanssa kauan yhdessä. Meillä on 4 lasta. Minä olen ollut kotona lapsia hoitamassa. Olen elänyt hyvin pienillä tuloilla urhoollisesti ja tukenut miestäni hänen yrityksensä kanssa. Yrityksellä menee hyvin. Mieheni ei ole koskaan huomioinut minua. En ole häneltä saanut koskaan mitään (ekana jouluna aamutakin). Lapsia kun tuli laitokselle katsomaan, kun syntyivät, ei tuonut edes kukkaa. Olen päättänyt erota. Emme ole naimisissa, en saa MITÄÄN. Miehelläni yritys, voi päättää, kuinka paljon itselleen maksaa palkkaa, siis elatustuet voi laistaa, ja uskon, että laistaisi! Ei välitä lapsista.

Nyt haluaa naimisiin, jostain syystä. Olisinko kauhea ihminen, jos menisin naimisiin, jotta lapseni saisivat paremman elämänlaadun? Saisin siis erossa puolet omaisuudesta, talosta, firmasta. Tällä omaisuudella turvaisin lapsilleni paremman lapsuuden, harrastuksia, meillä voisi olla autokin.

Hyvämoraaliset ihmiset, mitä te tekisitte?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun naimisiin ja jonkun ajan päästä ero, niin saat kaikesta puolet. muista ettet allekirjoita avioehtoa.....laitetaan maksamaan se sika!!!

Vierailija
2/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene naimisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ahdistaa, voisinko elää tämän petoksen kanssa.

Mies haluaa kirkkohäät, sanoin jo, etten halua sellaisia, kun niin vähän suunnitteluaikaa (jo tuli eka vale tässäkin sanottua, vaikka aina olen valhetta välttänyt!).

En voisi papin edessä valehdellä!

Mutta tilanteeni on niin toivoton. Haluan, että lapsilla olisi harrastuksia ja voisin antaa heidän opiskella, jos lukuhaluja löytyy. En tarvitse itselleni mitään, mutta lapset...

Pitäisittekö minua huijarina, jos lasten takia menen naimisiin, vaikka ero väistämätön?

Vierailija
4/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka seurustelun aikana huomannut miehesi luonnetta??

Vierailija
5/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, joka ei ole koskaan piitannut sinusta eikä lapsista? Ei voi kun ihmetellä.

Vierailija
6/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla valuu ihan kyyneleet, kun tämä asia on minua niin ahdistanut ja nyt saan teiltä tukea.

Huomasin jo seurusteluaikana, mutta minulla ylipainoa ja huono itsetunto, ajattelin, etten toista saa, ja en varmaan saakkaan. Mutta ei se haittaa, minulle riittää, että lapsilla on hyvä. Lapset kärsivät tässä ahdistavassa ilmapiirissä.

Lisäksi aloin esikoista odottamaan pian, halusin, että lapsella on isä. Lapset ovat elämäni, kaikista olen ollut onnellinen, vaikka on ollut huoltakin paljon ja yksin olen lapseni hoitanut.

Yksi syy ylipainoon on, etten pääse harrastuksiin, kun mikään ei saa maksaa ja samoin en voi kokata kevyempiä ruokia, kun mies haluaa rasvaista. Tyttärelläkin nyt paino ja itsetunto ongelmia.

Rahaa on! Firma on kasvanut vuosien varrella, on työntekijöitä ja kalustoa. Miehellä aina uusi auto ja kallis harrastus.

Haluaisin niin antaa lasten harrastaa, vaikka maksaisikin. Koskaan emme ole lomalla olleet. Jos vaikka Tukholman risteilylle lasten kanssa menisimme, olisi aivan mahtavaa!

Vierailija
7/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettäisin kaiken itsekunnioituksen..

Vierailija
8/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

this is a true thing that happens! its not a chain letter! its kinda scary at first but it really works!! paste this message into 3 comments and press ALT F4 and your crushes name will appear on the screen!!! its soo wierd!

Vierailija
9/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin kuvitella että äitiä huolettaa tasan se kuinka lapset pärjäävät jos hän tekee jotain SAADAKSEEN itsekunnioituksensa takaisin. tai löytääkseen sen ylipäätään. Ja sehän kannattaa tehdä, jokainen ihminen on sen arvoinen. Se on palvelus myös lapsille.

Mies on toiminut tasan itsekkäästi, miks ihmeessä äidin pitäis alistua lattianrakoon- ja varsinkin kun on vastuu neljästä lapsesta. Kyllä on kohtuus että saat jotakin myös omaa tulevaisuuttasi ja lapsiasi varten. ja jos keino toteuttaa se on naimisiinmeno, niin tee niin.

Mieshän on vastuussa omasta osuudestaan. Hänhän voisi nähdä vaikka kuinka paljon vaivaa vaimonsa onnen eteen, ja ilmeisesti vähempikin riittäisi eikä olis pelkoa erosta. Siis älä miehen osaa murehdi, ap. Huolehdi itsestäsi jotta jaksat huolehtia lapsistasi. Ja itsekunnioitus on naisella tärkee asia, älä siitä loppuiäksesi luovu. Edes lastes vuoksi.

Vierailija
10/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta- se ei oo mikään pikkujuttu samalla kun hän on panostanut itseensä ja firmaan. Ei hänellä ilman sun osuutta olis tuollaista saldoa- siis tietenkin osa hänen tienaamastaan omaisuudesta tulee sulle jos erootte. ja koska laki edellyttää avioliittoa, naimisiin.

Vierailija
11/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee rahaa elääkseen ja saa sen firmastaan palkkana tai osinkoina. Elatusmaksut voidaan määrätä kokonaistuloista. Eli ei hän maksujana pakoon pääse.

Vierailija
12/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti tarkkaan miksi mies nyt haluaa kanssasi naimisiin? Joku syy on oltava.

Vierailija
13/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja mieti tarkkaan miksi mies nyt haluaa kanssasi naimisiin? Joku syy on oltava.

samoin selvitä tarkkaan avioliiton juridiset seuraukset, olisitko vastuussa miehesi ja firman veloista.

Vierailija
14/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoja, suoraan sanottuna niin TYHMIÄ ihmisiä, jotka eivät suojaa yritystään erossa!!! Kaikella todennäköisyydellä miehesi lakimies/kirjanpitäjä viimeistään kehoittaa miestäsi hankkimaan avioehdon, ainakin yrityksen osalle.

Ja tämä on minusta ihan reiluakin...!

Yleensä yrityksen arvoa arvioitaessa, sen arvo on tietty ---euroa, mutta käytännössä harvalla yrityksellä om mahdollisuutta realisoida tuosta summasta puolikasta pois yks kaks. Eli jos firman arvoksi katsotaan vaikka 100´000euroa, ja miehesi pitäisi maksaa sinulle 50´000euroa, niin se on yhtä kuin konkurssi!:(

Yrityksellä voi olla velkaa, tai vaikka se tekisi ihan ok voittoa, niin yleensä voitot sijoitetaan esim. firman laajentumiseen tmv.

Ja kannattaa myös huomioda, että oikeudessa on kohtuullistamis-periaate tai mikä nyt onkaan virallisesti... Eli jos menette naimisiin, ja otat vuoden päästä eron, miehesi asianajaja luultavasti vie jutun oikeuteen, ja väittää (oikeutetusti;) sinun oleen vain miehesi rahojen perässä, ja menneen siksi hiukan ennen eroa naimisiin tämän kanssa.

Se että yhteisiä vuosia ja lapsia löytyy ennen avioliittoa, saattaa toki olla sinulle lieventävä asianhaara, ja saatat saada juuri esim. talosta ymv. puolet, ehkä jopa jonkin nimellisen korvauksen firmasta JOS mies ei ole vaatinut siitä avioehtoa, mutta kaikella todennäköisyydellä et todellakaan saa yrityksestä puolikasta...

Kannattaa myös huomioida, että JOS mies joutuu maksamaan sinulle puolet firman arvosta, niin kaikella todennäköisyydellä yritys kaatuu, ja käytännössä siis lapsien perintö isän puoleta katoaa tuhkana ilmaan. Jos et vaadi mitään, hyvällä tuurilla taas miehesi yritys on aikanaan monien miljoonien perintö lapsillenne:)

Vierailija
15/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali itselläni korkealla, mutta sinun tilanteessasi pitää ajatella lapsiakin. Mies varmaan tarjoaa avioehtoa, jossei sitten ole täysin juntti (mitä käytöksestä voisi päätellä). Kannattaa ottaa selvää, miten firmalla todellisuudessa menee- verotus, liikevaihto ym. Jos näyttää hyvältä eikä avioehtoa kuulu, harkitse asiaa lasten takia. Väärinhän se on, mutta mies on tehnyt kymmenkertaisesti tuon vääryyden sinulle- olet yksin kasvattanut monta ihanaa lasta ja hoitanut kotia! Mitään et ole vaatinut ja tässäkin asiassa lastesi etu on sinusta ensisijainen. Pistä mies maksamaan.

Vierailija
16/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoititko, että lapset saavat miehen omaisuutta käyttöönsä jo avioeron osituksen perusteella (sinun kauttasi) kun nyt se tapahtuisi vasta miehesi kuoltua perinnönjaossa?

Vierailija
17/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vastauksista. Ovat olleet minulle suurena apuna. En mene naimisiin, en yksinkertaisesti jaksaisi miestä vielä paria vuotta.

Vierailija
18/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei rakkaudesta ole kyse miehen innosta mennä naimisiin. Minulla on vahva epäilys, että haluaa kiinni perintööni. Jota en edes ole perinyt, mutta siitä lähtien, kun isäni sairastui vakavasti, on mieheni kovasti ollut kiinnostunut perinnöstä. Isäni on maanviljelija, joten onhan sitä maata ja on perinytkin hiljattain itse lisää. Mutta onnellinen tosiasia on, ettei hän ole vielä kuolemassa, mieheni vain taitaa olla malttamaton.

Mies on työhullu, kasvattaa vain imperiumiansa. Tiedän varallisuutemme - tai firman varallisuuden- olen tehnyt kirjanpitoa valmiiksi tilitoimistolle ja lisäksi tilasin patentti ja rekisterihallituksesta 4 viime vuoden tilinpäätökset. Itseasiassa järkytyin miehen rikkaudesta, kun rahaa ei arjessa ole riittävästi. Mieheni ei välitä ankeudesta, esim kun odotin 4 lasta ja wc (meillä vain yksi tässä talossa) meni rikki (putket jäätyivät), ehdotti mies tosissaan, että kävisin lasten kanssa huolto-aseman vessassa (2km, ei autoa) ja hänelle riittää ämpäri. Eli ihan varmasti pärjäisi, jos ottaisi itselleen esim pikkusumman palkkaa (loput firman rahat menisivät kuten ennenkin laajenemiseen) ja elarit tulevat olemaan minimaaliset. Mutta ollaan totuttu vähään, todellakin!

Vierailija
19/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni on huomattava omaisuus, ja perhensä ainut lapsi. Meillä anoppi" pakotti" että minun on pakkoallekirjoittaa avioehto. Mieheni mielestä se ei ole tarpeellista ja näin emme sitä tehneet. riitahan siitä tuli.... Emme hanki yhteistä lasta joten jos eroaisimme saisin puolet kaikesta ja sekös anoppia hatuttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän