Väsyttää, huimaa ja oksettaa jatkuvasti
Kommentit (48)
Migreeni, asentohuimaus, sit nyt en kirjoita tätä oikein kun en muista, mut Merierin tauti tai jotain sinne päin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa paniikkioireilulta ja ahdistus- tai paniikkihäiriöltä
Ei kuulosta ainkaan paniikkihäiriöltä.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni, asentohuimaus, sit nyt en kirjoita tätä oikein kun en muista, mut Merierin tauti tai jotain sinne päin.
Menieren tauti se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos kävelylle raikkaaseen ilmaan, aivot tarvitsevat happea.
En voi poistua kotoa, kun en jaksa pestä hampaita tai käydä suihkussa.
Ap
Ilmankos on huono olo, nyt ryhtiliike ja kävelylle, jo 15min auttaa. Palstalla valittelu pahentaa vain tilannetta ja jäät vellomaan huonoa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Masennukselta vaikuttaa, kun ei jaksa peseytyä edes.
Saamattomuutta, jos olisi masennusta jossa ei jaksa edes peseytyä ei vauva palstalle myöskään jaksaisi kirjoitella. Ei jaksaisi eikä kiinnostaisi, huomion hakua tämä on.
Olen vaihdevuosi-ikäinen ja niskat myös usein tosi jumissa. Sain ihan hirveän kohtauksen marraskuussa, jossa koko maailma pyöri silmissäni ja aloin oksentaa. Piti tilata ambulanssi, koska oireet niin rajut, eikä yhtään tiennyt mikä on. Keskiyöllä sairaalassa otettiin kuva päästä, verensokeri, sydänfilmi ym. Mitään selittävää ei löytynyt. Kyseessä oli asentohuimaus. Oli oireillut jo aiemmin lievänä huimauksena ja lievänä pahoinvointina muutaman kerran. Sain ohjeeksi tehdä Ebleyn manööveriä (ohje löytyy netistäkin). Se on eräänlaista pään kiertoliikettä tyynyn avulla. Se auttoi. Teen sitä vieläkin ja muuta jumppaa myös jo niskankin vuoksi. Kaikki liikunta auttaa tähän, ja varsinkin, jos pää eri asennoissa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että tämä on psyykkistä. Jouluun sisältyy niin paljon pahaa mieltä ja ulkopuolisuuden tunnetta.
Ap
No nyt alat reippaasti tekemään elämää parantavia asioita jotta pääset eteenpäin. Ensi joulu onkin sitten parempi. Vain itse, omalla asenteella ja toiminnalla on mikä voi tilanteen muuttaa. Olet aikuinen ja itse vastuussa omasta hyvinvoinnista.
Kuulostaa paniikkioireilulta ja ahdistus- tai paniikkihäiriöltä