Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisuus on pelkkää raatamista

Vierailija
26.12.2024 |

Huomenna taas töihin. Töitä, töitä, töitä. Jouduin aikuisena opiskelemaan uuden ammatin, käyn opintojen ohella töissä. En ole lomalla koskaan, en edes yhtä viikkoa. Rahasta on tiukkaa varsinkin kuun lopulla. 

Miten te muut kiireiset kestätte tätä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojen ja työelämän yhdistäminen on rankkaa, mutta se nyt kuitenkin on vain vaihe. Kun saa opinnot loppuun se helpottaa. Normi arkena on kuitenkin vapaapäivät ja lomat ja työkin voi oikeasti olla ihan mukavaa. Minua ei edes v*tuta mennä huomenna töihin. Ainoa mitä toivoisin on, että mies ottaisi viikonloppuna vastuun lapsista, että saan lukea ensi viikon tenttiin. 

Vierailija
22/25 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona raataminen onkin elämäntapa.

Työhulluus tuli protestanttisuuden myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaus on kaukana minun aikuisuudestani.  Minusta on ihanaa olla aikuinen. Teen itse valitsemaani työtä. Töiden jälkeen saan olla rennosti, ei tarvitse tehdä läksyjä tai lukea kokeisiin. Viikonloppuna on vapaata, samoin lomilla.  Nuoruudessa ei vapaa-aikaa ollut lainkaan. Aina kesätöissä tms. 

Teen ruokaa, mistä pidän. On rahaa ja voin ostaa mitä haluan.

On ihanaa olla aikuinen!

Vierailija
24/25 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomat ja vapaapäivät on ihmiskunnan historiassa hyvin uusi asia. Vielä mun omilla vanhemmillani, 1920-luvulla syntyneillä maanviljelijöillä ei ollut koskaan lomaa tai vapaata. Lehmät piti lypsää ja muu karja ja kotieläimet hoitaa joka päivä, kesät talvet, arjet ja pyhät.

Mun sukupolveani on hemmoteltu yllin kyllin. Lyhyet työpäivät, joka viikko kaksi vapaapäivää ja kaiken huipuksi palkallinen (!) vuosiloma. En kehtaisi valittaa.

Mun isoisä oli tehtaassa. Siellä ei ollut ollenkaan kesälomaa ja lauantait oli töitä ja työpäivät pitkiä. 

Sitten tuli viikon kesälomat lain vaatimana. Lopulta lomaa oli kesällä 2 viikkoa. 

Sit isoisä sairastui. Korkea kuume, mutta työnantajan määräämä lääkäri ei antanut sairaslomaa. Siitä sitten johtui, että isoisä lopulta kuoli  (työ oli fyysinen)

Ei pitäisi mennä takaisin tuohon, että työnantajan lääkäri vain antaa saikkua. 

Vierailija
25/25 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi