Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kiinnostanut täyttää työnhakuvaatimusta kuluneelta kuukaudelta

Vierailija
26.12.2024 |

Mitähän tuosta seuraa ja millä aikataululla?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepä siitä kärsit. 

Mielummin kuolem nälkään tai vaikka hirtän itseni kuin tulen valtiolle töihin.

Se on sinun valintasi ja sinulla on siihen oikeus. Itse siitä kuitenkin kärsit seuraukset. Toivottavasti samanlaisella uholla kuin nytkin. 

Oletko sairas? Miksi et ole tänään töissä? Töitä pitää tehdä myös juhlapyhinä!

Vierailija
22/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepä siitä kärsit. 

Mielummin kuolem nälkään tai vaikka hirtän itseni kuin tulen valtiolle töihin.

Se on sinun valintasi ja sinulla on siihen oikeus. Itse siitä kuitenkin kärsit seuraukset. Toivottavasti samanlaisella uholla kuin nytkin. 

Oletko sairas? Miksi et ole tänään töissä? Töitä pitää tehdä myös juhlapyhinä!

Kolahtiko vastuu omista valinnoista noin pahasti tajuntaan?😂 Sinulla ei ole toisiin ihmisiin eikä heidän työaikoihinsa mitään määräysvaltaa joten menepäs vaikka hyppäämään kaivoon siitä niin rauhoitut🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työ mistä en pitänyt. Hain uutta puolivuotta. Laitoin sinä aikana valehtelematta useita satoja hakemuksia. Nyt vihdoin tärppäsi ja sain uuden työn.

Ei olisi tullut mieleenkään jäädä kotiin työttömänä ruikuttamaan etten jaksa tehdä hakemuksia. Nyt etsin ja hain niitä aina useita tunteja päivässä, töiden päälle. 

Vierailija
24/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli työ mistä en pitänyt. Hain uutta puolivuotta. Laitoin sinä aikana valehtelematta useita satoja hakemuksia. Nyt vihdoin tärppäsi ja sain uuden työn.

Ei olisi tullut mieleenkään jäädä kotiin työttömänä ruikuttamaan etten jaksa tehdä hakemuksia. Nyt etsin ja hain niitä aina useita tunteja päivässä, töiden päälle. 

Milloin tämä tapahtui?

Vierailija
25/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään hätää kun en ole saanut puoleen vuoteen mitään yhteyden ottoa

Vierailija
26/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomautuksen saat. Sain itsekin kun en muistanut lähettää ilmoitusta ajoissa. Kävin TE- toimistolla ja sanoin että ei onnistunut nettiyhteys, ei pankkitunnuksilla kirjautuminen. Oli pankin yhteyksissä vikaa. Kaikki ok, ne perui huomautuksen. Nettiongelmat on hyvä tekosyy.

Näistähän voi jälkikäteen esittää todisteet. Minä en voi kun en ole laittanut hakemuksia.

Ap

Otat vaan sen huomautuksen, ja seuraavalla kerralla tulee lyhyt karenssi, sitten sitä seuraavalla pidempi. Maksimissaan 45 päivää, ja jos tulee neljä virhettä vuoden sisään, katkaistaan työttömyysetuus ja saat uudelleen sitä vasta kun olet täyttänyt työssäoloehdon uudelleen. Tähän lakiin ei ole tulossa mitään muutosta vaikka työkkärit loppuu ja tulee työllisyysalueet, suurelta osalta samat virkailijatkin niitä käsittelee ja sun kanssa asioi.

Vierailija
27/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä mitään, koska ensi viikon keskiviikkona työkkäriä ei enää ole ja kunnassa saavat päättää, saatko korvauksia vai et. Tänä vuonna ei TE-toimistossa enää ehditä miettimään tilannettasi.

Sieltä tulee kyllä automaattisesti se huomautus. Ei laki muutu mihinkään, ja samaa tietokoneohjelmaa siellä käytetään ja osin samat ihmisetkin.

Vierailija
28/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssia pukkaa.

Jep. 90 päivää ilman rahaa on pitkä aika.

Paitsi että Marinin hallitus muutti lakia niin, että maksimi karenssi on 45 päivää. Ja ensimmäisestä rikkeestä tulee vasta huomautus, toisestakin vain ihan lyhyt karenssi jne.

Vierailija
29/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta kyykyttämistä. Mistäs niitä töitä tai edes hakemuksille sopivaa paikka löydät kun työttömiä on 10 kertaa enemmän kuin avoimia paikkoja. Työnantajille ne sanktiot pitäisi antaa kun eivät työllistä.

Vierailija
30/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä kerrasta varoitus ja toisesta työttömyyskorvausta leikataan tai ei myönnetä ollenkaan. Pari kertaa tuon varoituksen olen saanut, lokakuulta jopa kuulemma automaattisesti ja täysin syyttä.

Miksi olet saanut varoituksen?

Ensimmäisellä kerralla myöhästyin työnhakujen ilmoittamisesta vuorokaudella, mutta sen sain selitettyä. Kirje siis lähti heti ja tuli minulle sen jälkeen kun olin TE-viranomaisen kanssa asian jo selvittänyt. Lokakuussa oli kuulemma lähtenyt automaattisesti, vaikka olin haut ilmoittanut. Oli kai vaan pakko uskoa kunnan työntekijää, joka puheluuni vastasi.

Ehkä sulle kävi niin kuten mulle kerran kävi, että olin merkannut ne haetut työpaikat, mutta unohtanut painaa sitä lähetä painiketta siinä alhaalla. Ei ollut tieto lähtenyt. Mutta senkin oma henkilö työkkärissä sitten oikaisi sinne, ja sain laitettua ne uudestaan. Sitä sattuu. Pitää olla tarkkana niiden kanssa.

Vierailija
31/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran unohdin laittaa työhakemukset, työvoimatoimisto katkaisi etuudet heti ja laittoi kolmen kuukauden työvelvoitteen. Ikävä kyllä olen työkyvytön. Joten viisi vuotta ilman työttömyyspäivärahaa ja sain satunnaisesti sairauspäivärahaa. Espoo.

Vierailija
32/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ne edes avaa sitä lomaketta eli hankalaa laittaa

Vierailija
33/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentiksi voi hakea vain kerran kuudessa vuossa.

Vierailija
34/34 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukin hommia olisi ollut monessa kodissa. Olisit saanut mukavat massit. Hölömö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi