Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotivara kunnossa? Iskut tulee jatkumaan ja jossain vaiheessa se alkaa näkymään.

Vierailija
26.12.2024 |

Kannattaa varautua.

Kommentit (341)

Vierailija
161/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa nyt tämä paska. Jos sähköt menee niin jokainen järjissään oleva tajuaa lähteä paikkakuntansa keskustaa kohti.

Anteeksi kuinka? Mitä tarkoitat paikkakunnan keskustalla ja miksi joku lähtisi kulkemaan sitä kohti? Jos sähköt menevät, sinun oletetaan menevät joko kotiisi ja pärjäile siellä kotivarasi turvin, tai sitten menet työpaikallesi, jos sillä työlläsi on joku hyödyllinen merkitys huoltovarmuuden suhteen. Yhteiskunta on tärkeää pitää pyörimässä poikkeusoloissakin ja käydä töissä.

Juu käykää te vein töissä ilman sähköjä. XD

Kyllä semmonen pelleketju taas että huhhuh.

Vierailija
162/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kotivara on juomavesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa nyt tämä paska. Jos sähköt menee niin jokainen järjissään oleva tajuaa lähteä paikkakuntansa keskustaa kohti.

Anteeksi kuinka? Mitä tarkoitat paikkakunnan keskustalla ja miksi joku lähtisi kulkemaan sitä kohti? Jos sähköt menevät, sinun oletetaan menevät joko kotiisi ja pärjäile siellä kotivarasi turvin, tai sitten menet työpaikallesi, jos sillä työlläsi on joku hyödyllinen merkitys huoltovarmuuden suhteen. Yhteiskunta on tärkeää pitää pyörimässä poikkeusoloissakin ja käydä töissä.

Juu käy sinä vain töissä ilman sähköä. Tottakai kaikki menevät sinne missä on paikkakunnan keskusta. Sinne jengi kokoontuu jos sähköt menee. Kotiinko te jäätyisitte?

Vierailija
164/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä ap tiedät että iskut tulee jatkumaan ja jossain vaiheessa sitä ja tätä?

Ainakin puolustuspolitiikan asiantuntijat ovat niin sanoneet ja pääministeri sanoi tänään samoin, että lisää iskuja on odotettavissa. Ehkä ap seuraa uutisia toisin kuin sinä.

Kyllä mä seuraan uutisia mutta ne päättömästi oleta mitään enjä etenkään stressaa. Minä pärjään vaikka helvetissä toisin kuin sinä.

Helvetistä et tiedä totuutta, jos kuvittelet sietäväsi siellä olemista. Ja kun en helvettiasiastakaan näemmä mitään tiedä, niin älä oleta tästäkään asiasta tietäväsi tarpeeksi.

Stressiäkin on positiivista ja negatiivista, jota et vissiin myöskään tiennyt. Positiivinen stressi on hyödyllistä ja aktivoi.

Vierailija
165/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juomaa kyllä on kaupat täynnä. Sitä voi hätätilanteessa käydä itse hakemassa sieltä kaupasta jos ei sähkötkään toimisi. Samalla parit nakit ja säilykkeet. Mitä te vedätte?

Vierailija
166/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kyllä hyvin yksinkertaisia. Luulevat että sähkö on jokin pakkasia jotta voi valmistaa ruokaa

Vierailija
167/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistava ketju. En ole tajunnut ajatella, että myös sairaalapalvelut ja pankit lakoaisivat. Ja moni muu tuollainen tärkeä tietysti iskujen kohteena. Jo pelkkä sähköttömyys olisi katastrofi.

Sairaille ja heikoille tuo tilanne on ihan katastrofi.  Siinä kohtaa olen ainakin itse valmis terveenä auttamaan muita sen minnä voin. Mun naapureissakin on hyvin hauraita vanhuksia, niin kyllä heille haen vettä ja jeesaan minkä voin.

Vierailija
168/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLETTEKO TE HULLUJA?

Vierailija
169/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KETJU POISTOON! TROLLAAMISTA!!

Ahdistaako sua? Lue nyt hyvä ihminen se uusi valtion varautumisopas.

No ei. Mullon ruokaa viikoiksi pakkasessa. Teen nuotion, jona päällä lämmitän sapuskat.

Pakkanen sulaa ellei ulkona ole pakkasta ja säilytysmahdollisuutta. Ne pilaantuu.

Ulkona on pakkasta ja tulee olemaan. Jos ei ole pakkasta ei ole kuolemanvaaraakaan.

Vierailija
170/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juomaa kyllä on kaupat täynnä. Sitä voi hätätilanteessa käydä itse hakemassa sieltä kaupasta jos ei sähkötkään toimisi. Samalla parit nakit ja säilykkeet. Mitä te vedätte?

Kaupat ei toimi ilman sähköä. Ne sulkee.

Vierailija
171/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti pärjään pienessä omakotitalossani varmasti 3kk ilman mitään nettiä tai apuja tai ulkonaliikkumiskiellon ollessa päällä. Perusterveys mulla on hyvä, ei lääkkeitä ja käyn kerran vuodessa hammaslääkärissä. Ens kerran täytyy tosin mennä vasta parin vuoden päästä tarkastukseen. Kotona on kuntoiluvälineet.

Särkylääkkeitä, laastareita ja desinfiointiaineita ja saippuaa yms. on ainakin vuodeksi.

On trangiat, kynttilävarastot, takka ja puuvarastot, vettä kanistereissa ties kuinka paljon + limpparia, kivennäisvettä, mehua, teetä, pikakahvia, maitojauhetta, mehua tms. Varastossa yllin kyllin.

Pakastin täynnä kasviksia ja marjoja. Kuivakaapit täynnä säilykkeitä ja pastaa ja pussikeittoja. Herkkukaapit täynnä pähkinöitä, sipsejä ja keksejä yms. Varmasti puoleksi vuodeksi aina vähintään. Kerran kuukaudessa käyn suunnilleen kaupassa täyttämässä jääkaappia ja tarvittaessa muita kaappeja.

Käteistä varuilla 2 000€ kotona jos pankkikortti ei toimi. Passi aina voimassa ja vara-akut ladattu.

En ole huolissani mistään. Puhtaita vaatteita kokonainen varastollinen eli likaisissa vaatteissa tai alusvaatteissa ei tarvitse 6kk:n aikana kyllä olla. Toki niitä erilaisia pesuaineita myös aina varastossa ja käsipyykkiä voi tehdä vaikka lumesta sulatetussa vedessä.

Olen käynyt myös partiota aikoinaan vuosia ja olen lukenut ihminen. Osaan tarvittaessa käyttää asetta, ratsastaa, kirjoittaa uutisia, tehdä ruokaa muille tai toimia ensihoitajana. En ole ollenkaan huolissani itsestäni vaikka ongelmia maailmalla syttyisi. En itse tarvitsisi mitään apua moneen kuukauteen ja toivottavasti eivät muutkaan.

Vierailija
172/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistava ketju. En ole tajunnut ajatella, että myös sairaalapalvelut ja pankit lakoaisivat. Ja moni muu tuollainen tärkeä tietysti iskujen kohteena. Jo pelkkä sähköttömyys olisi katastrofi.

Sairaille ja heikoille tuo tilanne on ihan katastrofi.  Siinä kohtaa olen ainakin itse valmis terveenä auttamaan muita sen minnä voin. Mun naapureissakin on hyvin hauraita vanhuksia, niin kyllä heille haen vettä ja jeesaan minkä voin.

Nämähän ne ovat heikoimmilla. Hoitokodit ja kotona yksin elävät heikot sairaat ja vanhukset. Sähköttömissä asunnoissa pimeässä ja kylmässä. Ruuatta ja nesteettä.

Vierailija
173/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomaa siellä on silti.

Vierailija
174/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu käykää te vein töissä ilman sähköjä. XD

Kyllä semmonen pelleketju taas että huhhuh.

Mietipä sitä, että lääkäreitä ja hoitajia tarvitaan, vaikka joutuisivat taskulampun varassa toimimaan. Heidän lapsiaan hoitamaan tarvitaan lastenhoitajia ja koulussa käydään taskulampun varassa, koulunkäynnistä ei hevin tingitä. Ja sähkömiehet yms ammattilaiset korvaavat ilmaantuneita vikoja. Roskiksia täytyy jonkun tyhjentää. Palomiesten täytyy sammuttaa tulipaloja ja poliisien valvoa järjestystä. Logistiikan ja kaupan alan ihmiset yrittävät saada ruokakuljetuksia kauppoihin ja jotkut - en tiedä ketkä - hoitavat vedenjakelun käyntiin säiliöautoilla. Jne jne. Eli töissä käydään poikkeusoloissakin, koska sillä lailla niistä poikkeusoloissa ja kriiseistä päästään ylitse. Eivät ne itsestään korjaannu!

Vierailija
175/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenjakelun saaminen kuntoon kestää yleensä n. 3 pv. Jos iso alue, niin kauemmin.

Vierailija
176/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kyllä hyvin yksinkertaisia. Luulevat että sähkö on jokin pakkasia jotta voi valmistaa ruokaa

No kyllä se sähkö on talvella kaupungeissa aika tärkeää. Ne joilla on takkaa ja uunia ja puita ovat vahvimmillaan. Eli maaseutu pärjää. Kaupungeissa tulee ongelmia. Ei kukaan voi jäädä asuntoonsa -10 asteella jos lämmöt ei pelaa 2 päivään.

Vierailija
177/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataanpa sitten ketjuun kun jotain tapahtuu. ;D

Vierailija
178/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pärjää talvella kotonaan ilman sähköjä kuin muutaman tunnin.

Vierailija
179/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaupunkilainen ja maalainen on aivan eri asemassa. 

Vierailija
180/341 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne päästään sisälle jos nälkäkuolema ja jano uhkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän