Ostatteko kaupasta noin keskimäärin mitä haluatte?
Että otatte vaikka sen leikkelepaketin, mitä mieli tekee, ettekä vaikka vertaa hintoja suhteessa johonkin toiseen leikkelepakettiin. Tai ostatte 180 euron takin, jos se on kiva, ettekä vaikka odota, että vastaavan saisi myöhemmin reilulla alennuksella.
Kommentit (54)
No leikkelepaketin hintaluokassa kyllä mutta muutaman satasen paikkeilla jo alkaa tökkimään sen verran että en ihan tosta vaan napsi mukaan mitä sattuu.
Kyllä,
Viineissä ostan aina alle 10€:n pulloja.
Juustossa katson kilohinnan pyrkien toki ostamaan Oltermannia.
Usein Lildli on kilohinnaltaan euron pari halvempi kuin muut.
Yleensä katson kilo / litra hinnat.
Esim yogurttia ostan euron litrahinnalla.
Samoin monia muita juttuja, perunat , lihat, tms.
Pitkässä juoksussa jonkinmoiset säästöt kertyy, kun niitä hyödykkeitä, mitä ostaa, niin ne hinnat kertautuu.
Ruoassa en aina katso hintoja. Vaatteita ostan todella harvoin, mutta yritän ostaa tuolloin laadukasta.
Vältän turhaa kulutusta eettisistä syistä. En osta mitään mitä en tarvitse. Vertailen hintojakin, mutta jos huomioidaan vain vaatteet, ruoka ja välttämättömät kulutustavarat, pystyn ostamaan suurin piirtein mitä haluan. Ruokaostoksilla ehdoton periaatteeni on ostaa kotimaista ruokaa aina kun se on mahdollista, vaikka se tulee kalliimmaksi. Vältän halpamerkkejä ja ketjujen omia merkkejä.
Vaatteet ostan useimmiten alesta. Ostan netistä niin on helppo vertailla. Merkillä ei ole väliä. Kaikkein halvinta pikamuotia en osta, mutta en kalleintakaan. Vaatteen on kuitenkin oltava kestävä. Tavitakkini maksoi noin 100 euroa alennuksessa, käytän sitä nyt kolmatta talvea ja se on hyvässä kunnossa. Mulla on myös toinen hyväkuntoinen alennuksesta satasella ostamani talvitakki, jota olen käyttänyt monta vuotta. Huolehdin vaatteista, ja käytän ne loppuun asti. Sitten kun en enää kehtaa käyttää ihmisten ilmoilla, käytän ne koti- ja mökkivaatteina.
Elintarvikkeissa en hevillä suosikkiani vaihda halvempaan mutta muissa vertailen ja katselen hintoja tarkempaan.
Tavallaan, mutta koska esim juustot olen jo vertaillut niin ostan samaa. Vältän cooppia ja exstraa ja suosin suomalaista, mutta muutoin halvinta. Takit tvs ostan yleensä alennusmyynneistä ja vertailen hintoja. Olen tosin maksanut talvitakistani yli 180 e.
No en todellakaan. t. työkyvyttömyyseläkeläinen
Käyn halpakaupoissa ja punalaputettujen ruokien ääressä vain siksi että näen ihmisiä jotka ovat köyhiä. Tiedän sitten kadulla jatkossa välttää heitä.
Vierailija kirjoitti:
Katson aina Alkossa litrahintoja 🕵🏻
Minä taas hyötysuhdetta.
Keskikimäärin ajatellen ostan mitä haluan. Normaalihintaisia ja aletuotteita. Elän säästeliäästi, siksi voi ostaa mitä haluan.
En. Jos ostan jotain kallista, teen sen harkitusti ja tietoisesti.
Olen keskituloinen.
Tarkkailen kyllä kilohintoja ruoan suhteen mutta vaatteissa ostan just sen mikä miellyttää. Nettotulot kuitenkin yli 8k niin ei ole älyttömän nuukaa.
En ostele. Yritän miettiä luontoa ja kulutusta ja sitäkin, minkä signaalin annan maksamalla ylihintaa jostain kiinapaskasta, mihin on liimattu kalliin näköinen logo. Odotan alennusmyyntejä ja hyvin usein jää saamatta se, mitä piti saada. Sitten lohduttaudun miettimällä luontoa ja tulee hyvä mieli.
Joo tai ei. Pystyn ostamaan juuri tietyn tuotteen ennemmin tai myöhemmin, jos niin haluan. Mutta yleensä haluan tavoitella järkevää rahankäyttöä ja kulutusta ja taloudellista turvallisuutta. Ne ei onnistu, jos haalii impulssista kärryyn kaikkea. Toistuvista ja välttämättömistä ostoksista teen hintalaatu-vertailun kerran ja pitäydyn siinä. Jos ostan jotain kerran viiteen vuoteen (esim talvitakki) otan laadukkaan ja se saa maksaa sen minkä maksaa.
Ostan täsmälleen sen, mitä haluan, en katsele hintoja.
Mutta jos minulla on joku isompi hankinta, vaikka jääkaappi, niin vertailen etukäteen esim. sitä, missä on kokoaisedullisin hinta, koska haluan koko paketin "vanha pois, uusi tilalle" niin, että itselle on mahdollisimman vähän vaivaa.
Hyödynnän aina tarjoukset ja edullisemmat merkit jos on hyväksi todettuja. Tämä on jäänyt ajalta kun olimme köyhä lapsiperhe
Vuositulot 140ke muttei tarvetta tuhlat
Tuolla systeemillä toimivat ihmettelevät miksi saman palkan saavalla työkaverilla on hirveästi rahaa ja minulla saldo nollassa.
Harva kai nyt voi ostaa mitä haluaa. Ei ole varaa.
Vertailen aina hintoja ja odottelen alennusmyyntejä jos ostoksilla ei ole kiire. Siksi ehkä onkin varaa ostaa mitä haluaa, kun ei tarpeettomasti tule tuhlailtua.