Ostatteko kaupasta noin keskimäärin mitä haluatte?
Että otatte vaikka sen leikkelepaketin, mitä mieli tekee, ettekä vaikka vertaa hintoja suhteessa johonkin toiseen leikkelepakettiin. Tai ostatte 180 euron takin, jos se on kiva, ettekä vaikka odota, että vastaavan saisi myöhemmin reilulla alennuksella.
Kommentit (54)
Kyllä. Toki useimmiten minulle on ihan sama mitä syön, joten ostoskoriin kertyy paljon halpamerkkien tuotteita.
Laitan koriin mitä haluan ja maksan mitä maksaa. Kahden hengen ja muutaman kissan taloudessa ei nyt menoja niin ole, kun ei matkustella ja kun mennään "ulos" syömään niin mennään absille. Vaatteita ostan hyvin harvoin tai mitään muutakaan yleensä. Vähällä pärjää niin voi sitten ruokakoriin laittaa mitä haluaa.
Kyllä. En katso koskaan hintaa. Mutta toisaalta ostan aika tavallisia tuotteita, en siis kalliita kalliita kaloja tai äyriäisiä erikoisliikkeestä tms. Jos mieli tekee tuoretta ananasta, ostan sitä tai kylmäsavulohta jouluna ja ehkä uusien perunoiden kanssa kesällä pari kertaa, ostan sitä. Silloin en välttämättä osta mitään bulkki Pirkka kylmässvulohta vaan jotain laadukkaampaa.
Huorissa katson hintaa. Hoikasta tsekkiläisestä 250€ on ihan ok, mutta 90-kiloinen suomalainen matami ei ole lähellekään sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla systeemillä toimivat ihmettelevät miksi saman palkan saavalla työkaverilla on hirveästi rahaa ja minulla saldo nollassa.
Enpä usko. Nettopalkkani on 2800 e/kk ja siitä säästyy säästämättä noin 1700 e/kk. Ostan sen, mitä haluan ja rahat riittävät silti.
Vertailen hintoja. Nytkin ostin toppatakin, mikä maksoi 40 e.
Vähän harmittaa, mutta en voi muutakaan. En voi tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
No leikkelepaketin hintaluokassa kyllä mutta muutaman satasen paikkeilla jo alkaa tökkimään sen verran että en ihan tosta vaan napsi mukaan mitä sattuu.
Niin kysehän on siitä kuinka usein se hintaluokka on päätettävä,joka päivä vai pari kertaa vuodessa.Päivittäistuotteena maksaa "pikkuostoksetkin".
No aikalailla. Kalaa ja tuoreita marjoja raaskin ostaa aika harvoin, kun ovat niin hirveissä hinnoissa. Olen keskituloinen. Jos olisi paremmat tulot, ostelisin juuri vaikka tuoreita vadelmia ja karhunvatikoita enemmän.
Totta kai. Miksi ostaisin jotakin mitä EN halua?
Tavallaan, oman harkinnan mukaan, mutta jos jonkun haluan myös ostan ja voin ostaa sen.
Ei kun ostan ne tuotteet joita inhoan
Vierailija kirjoitti:
Huorissa katson hintaa. Hoikasta tsekkiläisestä 250€ on ihan ok, mutta 90-kiloinen suomalainen matami ei ole lähellekään sen arvoinen.
On puhe kaupassa käymisestä. Kai sä luit mitä kysyttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla systeemillä toimivat ihmettelevät miksi saman palkan saavalla työkaverilla on hirveästi rahaa ja minulla saldo nollassa.
Enpä usko. Nettopalkkani on 2800 e/kk ja siitä säästyy säästämättä noin 1700 e/kk. Ostan sen, mitä haluan ja rahat riittävät silti.
No jos ainoa ei-asumiskulu on ruoka saattaahan tuo onnistuakin.
Miksi ostaisin jotain mitä en halua?