Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulvila uudelleen tutkintaan

Vierailija
26.12.2024 |

Juuri luin uutisen 

Kommentit (9457)

Vierailija
1201/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häke-nauha: -Anneli: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tap paa mun mieheni, se oli äske viel hengis.

Anneli puhuu ikäänkuin itsestään. <aikoo tappaa>

ja kun kuvaili tappajaa, käytti mm. kuvausta ilmeetön, kuvaili siinäkin itseään.

Kuuluu narsismiin.

Vierailija
1202/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten homma nyt etenee kun KRP siirtyy puikkoihin?

Kaksi krp:n tyyppiä aikoo läpikäydä kaiken vanhan aineiston ja oikeudenkäyntiasiakirjat tuomioineen. Sen pohjalta etenevät lisätutkintaan, jos näkevät sille tarvetta. Tutkinnanjohtaja Töyräs aikoo selvittää jotain jo pikimmiten. 

Ja miksi tähän päädyttiin?

Tätä ei ole kerrottu missään, eli emme tiedä. Väittivät, että ei liity seri-tuomion purkuun, mutta en tiedä uskoako tuota. 

Murhatutkinta 10 vuotta jäissä ja avataan viikon sisällä siitä, kun seri-tuomio puretaan.

Kuulostaa pahalta, mutta jaksan silti olla toiveikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa kaikille pitäisi olla tärkeintä se, että totuus selviää. Ei se, että "juuri minä olen oikeassa". Omasta mielestäni AA ei ole syyllinen, mutta jos toisin uskottavasti todistetaan, niin olen valmis muuttamaan mieltäni. Niin pitäisi olla niidenkin, jotka syyllisyyteen uskovat.

Lisäksi jokaisen pitäisi kannattaa tuomioiden osalta oikeusvaltioperiaatetta, että syytön kunnes toisin todistetaan. Ei toisin päin, vaikka miten itse uskoisi niin. Syytön vankilassa on oikeusvaltiossa paljon pahempi asia kuin syyllinen vapaalla.

Vierailija
1204/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso työ on. 

Vierailija
1205/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi krp:n tyyppiä aikoo läpikäydä kaiken vanhan aineiston ja oikeudenkäyntiasiakirjat tuomioineen. Sen pohjalta etenevät lisätutkintaan, jos näkevät sille tarvetta. Tutkinnanjohtaja Töyräs aikoo selvittää jotain jo pikimmiten. 

Tätä ei ole kerrottu missään, eli emme tiedä. Väittivät, että ei liity seri-tuomion purkuun, mutta en tiedä uskoako tuota. 

Murhatutkinta 10 vuotta jäissä ja avataan viikon sisällä siitä, kun seri-tuomio puretaan.

Niinpä. Mutta kiistivät tosiaan, että liittyisi siihen 🙄. 

Vierailija
1206/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti jo pitkän liudan mitä toivoisi selviävän . Samaa mieltä. Ihmettelen edelleen sitä, miten ulkopuolisen henkilön jalanjälkiä ei löydetty?

Vierailija
1207/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi hätäpuhelu kuullosta näin maallikon korvaan yhtään aidolta... se että käyvät katsomassa tilannetta ja jopa lapsi voi käydä katsomassa, niin vaikuttaa että tekijä on tuttu josta ei ole vaaraa muulle perheelle ja kaikki tietävät sen... eli joko a itse tai joku hänen lapsistaan tai joku koko perheelle tuttu henkilö on tekijä.. kuitenkin a ja lapsetkin tiesivät etteivät he itse ole vaarassa..

Paljonkin kokemusta? Kun lahtaajat tuli moikkaamaan meidän iskää, niin ei meille ollut mitään uhkaa, ei edes pelottanut muun perheen puolesta vaikka oltiin kaikki siinä. Jopa koira vaan potkittiin mahdollisimman lievästi lahkeesta. 

Vierailija
1208/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on koko ajan ollut avoin, kun ei kerran ole ratkaistu. Se että siinä aktivoidutaan nyt, johtuu siitä että se lopultakin siirrettiin krp:lle. Olisi pitänyt siirtää jo heti silloin alussa.

Sitä voidaan tietysti miettiä, miksi se siirrettiin juuri nyt. Porukkaa on välissä vaihtunut, se voi olla yksi syy. Toinen syy ehkä se, että jossain on tähän asti pidetty AA:ia syyllisenä ja nyt tajuttu, että ehkä näin ei olekaan ja asiaa voisikin krp vielä tutkia. En usko, että krp:lle siirto olisi AA:n ajojahdin jatkamista, koska se taisi olla enemmän paikallispoliisin heiniä. 

Vierailija
1209/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minfossa joku veikkasi, että Anneli joutuu linnaan vuonna 2025. Voiko olla nyt todellakin noin raskauttavia uusia todisteita tullut?

Mikäli aikuistuneet lapset peruvat myös murhaan liittyvät kertomuksensa, eikö olisi syytä punnita myös näitä kertomuksia niihin kertomuksiin, joita he lapsina esittivät? Hieman sama juttu kuin serin suhteen. Vaikka jutut aikoinaan erotettiin kahteen eri haaraan, liittyvät ne kuitenkin toisiinsa. Onko poika nyt esimerkiksi valmis pettämään isänsä muiston? Jens ei hänelle niin paljoa merkinnyt, joten koppikorvausten takia seri-muistot voinee unohtaa. Mutta voiko isän murhan antaa anteeksi? 

Ei nämä lapset varmaan isäänsä muista. Mutta tuonikäiset pojat kuten tämä A oli tapahtumaikaan tekevät kyllä yllättävän paljon havaintoja, tosin he peilaavat niitä lapsen kokemuksiin. Mistä poika tajusi ettäi naksahdus ääni kuului nauhurista. Eli nauhurin piti olla hänelle jollain tavalla tuttu peli.

Vierailija
1210/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi hätäpuhelu kuullosta näin maallikon korvaan yhtään aidolta... se että käyvät katsomassa tilannetta ja jopa lapsi voi käydä katsomassa, niin vaikuttaa että tekijä on tuttu josta ei ole vaaraa muulle perheelle ja kaikki tietävät sen... eli joko a itse tai joku hänen lapsistaan tai joku koko perheelle tuttu henkilö on tekijä.. kuitenkin a ja lapsetkin tiesivät etteivät he itse ole vaarassa..

Paljonkin kokemusta? Kun lahtaajat tuli moikkaamaan meidän iskää, niin ei meille ollut mitään uhkaa, ei edes pelottanut muun perheen puolesta vaikka oltiin kaikki siinä. Jopa koira vaan potkittiin mahdollisimman lievästi lahkeesta. 

Kun miehet selvittelevät välejään niin harvoin siinä naiset ja lapset tapetaan ohessa.

Vierailija
1211/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, siinä te vaan seisoitte ettekä pelänneet vaikka oli jo puukonreikiä paidassa kuten Annelilla?

Vierailija
1212/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti jo pitkän liudan mitä toivoisi selviävän . Samaa mieltä. Ihmettelen edelleen sitä, miten ulkopuolisen henkilön jalanjälkiä ei löydetty?

Oliko niin, ettei lunta ollut? 

Tai jos tarkoitat koiran saamia hajujälkiä, niin siihen voi olla monta syytä. En tiedä miten syvällisesti nuo koiranohjaajapoliisit ovat perehtyneet jäljestämiseen vai ohjaavatko vain. Mutta sanotaanko näin, että siinä koira+ohjaaja -parissa ohjaaja on käytännössä aina se heikompi lenkki. 

Vierailija
1213/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako "tyhjäpää"?

Vierailija
1214/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minfossa joku veikkasi, että Anneli joutuu linnaan vuonna 2025. Voiko olla nyt todellakin noin raskauttavia uusia todisteita tullut?

Mikäli aikuistuneet lapset peruvat myös murhaan liittyvät kertomuksensa, eikö olisi syytä punnita myös näitä kertomuksia niihin kertomuksiin, joita he lapsina esittivät? Hieman sama juttu kuin serin suhteen. Vaikka jutut aikoinaan erotettiin kahteen eri haaraan, liittyvät ne kuitenkin toisiinsa. Onko poika nyt esimerkiksi valmis pettämään isänsä muiston? Jens ei hänelle niin paljoa merkinnyt, joten koppikorvausten takia seri-muistot voinee unohtaa. Mutta voiko isän murhan antaa anteeksi? 

Ei nämä lapset varmaan isäänsä muista. Mutta tuonikäiset pojat kuten tämä A oli tapahtumaikaan tekevät kyllä yllättävän paljon havaintoja, tosin he peilaavat niitä lapsen kokemuksiin. Mistä poika tajusi ettäi naksahdus ääni kuului nauhurista. Eli nauhurin piti olla hänelle jollain tavalla tuttu peli.

Eikös kyseinen poika ole nyt kertonut, että nuo jutut oli ihan keksittyjä? 

Vierailija
1215/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas "tietävää" porukkaa täällä, TIETENKIN tutkina on seis kun oikeusprosessi on kesken ja pari kertaahan Auer sai elinkautisen tuosta, niin ei kai ne poliisit nyt enää silloin tutki tapausta, menkää kouluun tai johonkin.

Vierailija
1216/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisikoirat ovat kyllä niin tehokkaita, että kaiken järjen mukaan se vainujälki mahdollisesta verisestä pakenijasta olisi kyllä pitänyt saada.

Takapihalla olisi pitänyt olla tietysti myös jälkiä sinne tulostakin, ei pelkästä poistumisesta. Kumpiakaan ei löytynyt.

Vierailija
1217/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on koko ajan ollut avoin, kun ei kerra

Minfossa tyypit kertoneet, että tutkinta ei ole ollut käynnissä, eikä ole ollut mahdollista antaa vihjeitä. Jopa ministeriin otettu yhteyttä, että tutkintaa jatkettaisiin.

Vierailija
1218/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako "tyhjäpää"?

Pyydä jäämään. Jos näki tytön. Jukka oli jo menettänyt niin paljon verta että ei ollut ihan järjissään.

Vierailija
1219/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko niin, ettei lunta ollut? 

Tai jos tarkoitat koiran saamia hajujälkiä, niin siihen voi olla monta syytä. En tiedä miten syvällisesti nuo koiranohjaajapoliisit ovat perehtyneet jäljestämiseen vai ohjaavatko vain. Mutta sanotaanko näin, että siinä koira+ohjaaja -parissa ohjaaja on käytännössä aina se heikompi lenkki. 

Ei ollut lunta. Koira sai hajujäljen.

Vierailija
1220/9457 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisikoirat ovat kyllä niin tehokkaita, että kaiken järjen mukaan se vainujälki mahdollisesta verisestä pakenijasta olisi kyllä pitänyt saada.

Takapihalla olisi pitänyt olla tietysti myös jälkiä sinne tulostakin, ei pelkästä poistumisesta. Kumpiakaan ei löytynyt.

Tuore verijälki kyllä sen haistaisi meidän sohvaperunakultsukin.