Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9457)
Katsotaan miten käy. Tätäkin palstaa lukemalla huomaa kyllä, että vaikka syyllinen löytyisi ja tunnustaisikin, niin osa ihmisistä ei ikinä tule muuttumaan mieltään. Väärässä olemisen myöntäminen on monelta liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
648. Kuusirantakin näyttää ihmettelevän itseni lailla, miten väitetty ulkopuolinen huppumies olisi onnistunut katoamaan tekopaikalta jälkiä peräänsä jättämättä...
Ei mitenkään. Kuuluisa "mysteerimies" on Anneli Auerin keksimä taruhahmo.
Edes Matti Tolvanen ei pidä Annelia syyttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapauksen alkuperäinen tutkinnanjohtaja pitää Annelia edelleen syyllisenä: "Ulkopuolista tekijää ei ollut - olen pahoillani, että alussa tutkinta lähti väärille urille."
Kuusiranta ei ole jutun alkuperäinen tutkinnanjohtaja.
Mutta niin oikeassa ja tapaus olisi jo selvitetty, jos alkuperäinen tutkinnanjohtaja Joutsenlahti ei olisi töpeksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tutkimusmenetelmät kehittyy ja näyttöä voidaan saada eri tavalla kuin parikymmentä vuotta sitten.
Ehkä rikostutkimuslabrassakin tutkijat käyttävät nykyisin suojakäsineitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun perusteella joitain uusia tietoja asiasta poliisilla tuntuisi nyt olevan. Ne voivat olla ratkaisevia?
Mitään mainintaa mistään uusista tiedoista ei kyllä ole ollut yhdessäkään jutussa aiheesta.
Ei ole ollut mainintaa, mutta tunnen tämä keissin perinpohjin niin tiedän mitä liittyy mihinkin kuulusteluihin.
Nyt ei kyllä oikein vakuuta.
Minä en ollut yllättynyt, että tutkinta jatkuu, mutta sinä taisit olla?
Sä väitit, että jutun perusteella poliisilla on uusia tietoja, mutta sitten kävikin ilmi, ettei jutussa mainita mitään tällaista, ja sulla onkin tästä ihan omaa
Ei tuo eka ole mun kommentti. Täällä on useita keskustelijoita.
Eiköhän tämä tarkoita, että aineisto siirtyy arkistoon. Sano jos on jotain sanottavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkinnanjohtaja Pauli Kuusiranta on puhunut suunsa puhtaaksi. Ei siinä mennytkään kuin 15 vuotta. Toivotaan että eläkkellä on tehnyt muutakin kuin pohtinut Ulvilan murhaa. Ks. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009629060.html
Lukekaa Kuusirannan kirja. Avaa kyllä silmät.
Vaikka Kuusiranta tunnetaan ennen kaikkea Ulvilan murhan toisena tutkinnanjohtajana, hän oli myös ensimmäisiä asian päällä olleita poliiseja.
Minkä asian päällä Kuusiranta oli? Otettinko tämä päällä oleminen huomioon tutkinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tuntuu, että tutkinnassa käydään läpi hyvin tarkkaan epäillyn hakuhistoria tietokoneella/puhelimella. Toimittiinko tuohon aikaan näin? Tutkittiinko tietokone?
Ei, ainoastaan yksi ihminen menee trenssi takissa keskelle huonetta. Silmäilee sitä 2 minuuttia ja lähtee aamupalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi Annelin kannattanut alkaa valittaa tuomiostaan. Nyt koko homma alkaa alusta ja saa taas kärsiä ja odottaa uutta oikeudenkäyntiä. Saa ehkä rahaa ja välttää ehkä murhavankilan, mutta koko elämänsä joutuu miettimään asiaa. Ihan oikein hänelle.
Tämä on poliisin kosto.
Höpö höpö. Eipä sellaista mahdollisuutta taida olla, että Auer päätyisi tässä enää syytetyksi. Pitäisi olla täysin uusia todisteita.
Poliisihan perustelee tutkinnan avaamista sillä, että on saatu uusia todisteita. Kun "ulkopuolinen tekijä" ei jättänyt mitään jälkiä itsestään, sen täytyy olla ET.
Auerin lapset kertoivat Aueria puolustaneelle asianajajalle Markku Fredmanille vuosina 20212023, että sijaisvanhemmat olivat johdatelleet heitä kertomaan Auerin tekemistä seksuaali- ja väkivaltarikoksista, vaikka sellaisia ei ollut todellisuudessa tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan miten käy. Tätäkin palstaa lukemalla huomaa kyllä, että vaikka syyllinen löytyisi ja tunnustaisikin, niin osa ihmisistä ei ikinä tule muuttumaan mieltään. Väärässä olemisen myöntäminen on monelta liikaa vaadittu.
Onhan se löytynyt ja tunnustanut mutta kun se ei riitä. Pitää olla todisteita ja siitä nyt tässä vatvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa joku paikallispoliisi tutkinut tähänasti!? Voi v.
"Rikostutkinta siirtyi asiaa tähän saakka tutkineelta Lounais-Suomen poliisilta keskusrikospoliisille."IS
Paikallispoliisit pitää yllä järjestystä jne. mutta rikosasioita kuten varkauksia ei saada koskaan ratkottua ellei tekijä jää kiinni verekseltään. Sitten kun tulee haastavampi tapaus niin kaikki peusjutut unohtuvat kuten että pitäisi eristää rikosalue ja käyttää vaikka hansikkaita kun tutkitaan rikospaikkaa. Poliisin olisi hyvä katsoa vaikka rikossarjoja edes vähän niin homma voisi sujua. Vähän luulen että poliisia ei edes kiinnosta selvittää asioita joten tekevät työnsä hutiloiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Auer itse on pyytänyt tutkintaa niin hänellä on aavistus kuka on kaiken takana ja haluaa oikeutta. Mikäli olisi itse syyllinen niin tuskin pyytäisi vaan olisi hiljaa ja toivoisi, ettei asiaa enää pöyhitä.
Itse uskon, että tässä on isompi kuvio takana. Puputin kohtalo ei ollut sattuma.
Monestihan m.urhaajat avustavat poliisia tutkinnassa johtaakseen harhaan. A.kka hakee vaan myötätuntoa hölmöiltä. Auer ei tasan tarkkaan halua, että juttua tutkitaan enää.
Jos uhri olisi ollut Anneli Jukka olisi lyöty rautoihin samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilta siis ilmeisesti tuli uusia todisteita samalla kun oikoivat seksuaalisyytteitä ja todisteita.
Hyvin mahdollista. Minulle on opetettu mikä on omatunto ja oikean ja väärän erottaminen, jota omatunto valvoo. Sen olen opettanut lapsilleni ja lastenlapsille myös. Oletan, että lapsilla on omatunto joka neuvoo toimimaan oikein. Ja omatunto on opastanut kertomaan tietonsa myös murhayöstä poliisille. Niin tekisin itsekin. Ilman puhdasta omatuntoa en voisi elää oikeaa elämää. Opettakaa lapsillenne että omatunto valvoo ja pitää oikealla tiellä.
Disneyn Pinokkio elokuvassa on opetus just tuosta Omatunnosta ja oikean ja väärän erottamisesta. Se on ihan perusta ihmisen toiminnalle. Valehtelu on syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Auer itse on pyytänyt tutkintaa niin hänellä on aavistus kuka on kaiken takana ja haluaa oikeutta. Mikäli olisi itse syyllinen niin tuskin pyytäisi vaan olisi hiljaa ja toivoisi, ettei asiaa enää pöyhitä.
Itse uskon, että tässä on isompi kuvio takana. Puputin kohtalo ei ollut sattuma.
Monestihan m.urhaajat avustavat poliisia tutkinnassa johtaakseen harhaan. A.kka hakee vaan myötätuntoa hölmöiltä. Auer ei tasan tarkkaan halua, että juttua tutkitaan enää.
Näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Edes Matti Tolvanen ei pidä Annelia syyttömänä.
Eikä Pauli Kuusiranta eikä Juha Rautaheimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoikin kun he lähtivät sairaalasta Annelin haastattelun jälkeen, että he haastattelivat tekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei koko aikana ole paneuduttu ulkopuolisen henkilön tutkintaan. Vain anneli auerin.
Täysin päinvastoin,liian pitkään etsittiin ulkopuolista ennen kuin vaimosta tuli epäilty.
Sehän saattoi kupata tunteja jälkien peittelyssä murhan jälkeen ennen hätäpuhelua.
Hätäpuheluäänitteessä kuuluu vielä Jukan ääni. Poliisi oli paikalla 9 minuutin kuluttua hätäpuhelun soitosta.
Viikon takainen video Petteri Mikkoselta Youtubessa: ULVILAN MURHAMYSTEERI - Onko Anneli Auer syyllinen vai syytön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tämä juttu on mennyt sull ja muutamalle muulle noin pahasti tunteisiin? Auer on jo kaksi kertaa todettu syyttömäksi, sekä kerran syyttömäksi tässä seksuaalirikoksessa, silti sinä salapoliisina tiedät mitä on muka tapahtunut?
Lehdistö tekee näitä syyllisiä, eikä joudu koskaan vastuuseen
Onko koiria kuulusteltu?