Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9458)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuon Mtv3:n linkin mukaan Anneli ja Jens seukkasivat jo 2006?? Vaikka Jukka tapettiin joulukuun alussa?
Anneli ja Jens eivät tunteneet toisiaan vuonna 2006.
No miks STT ja Mtv3 väittää toista, sanoo että "ainakin" 2006?
Paljon väärää tietoa on liikkeellä Ulvilan tapaukseen liittyen.
Öö, en uskoisi nyt Aueria tässä. Muun kuin oman puolison kanssa seurustelua avioliitossa kun ei yleensäkään katsota hyvällä, saatika kun oma mies ois tapettu...niin eihän Anneli voi muuta kuin kieltää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko talossa sälekaihtimet vai rullaverhot?
Kuvissa näyttää olevan sälekaihtimet auki. Onko tuosta terassin ikkunan läpi menosta ollut tietoa, miksi juuri siitä? Takkahuoneen ikkunat näyttävät olevan isommat ja helpommat isokokoisen tulla sisälle. Samoin näkyvyys sisälle parempi, kun hakata ikkunaa, missä on jokin kangas vielä edessä näköesteenä.
Mietin vaan sitä jos kaikissa muissa ikkunoissa/ovissa kaihtimet mutta rikotussa ei kai ollut. Oliko otettu pois ja milloin? Kaihtimet haittaa kulkua jos lasin rikkoo, ne jää siihen tielle roikkumaan. Eli jos kaikki oli suunniteltu ei "huppis" tule ovesta missä kaihtimet koska joutuisi sähläämään niiden kanssa. Samoin jos lasin rikkoo rekvisiitaksi ei saa kuin sen puolen lasin mistä lyö. Viisaammat tarkentakoot mutta ymmärtänette pointtini.
Siinä ikkunassa oli jokin kankainen peite. Ylä- ja alapuolelta kiinnitetty. Joissakin kuvissa näkyy roikkuvan ikkunan alapuolen kiinnikkeistä. Rekoissa poliiseilta meni aikaa tuon kankaan irroittamiseen ikkunaa rikkoessaan, mutta en tiedä kauanko huppis sen kanssa taisteli, vai lähtikö siinä ikkunaa hakatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuon Mtv3:n linkin mukaan Anneli ja Jens seukkasivat jo 2006?? Vaikka Jukka tapettiin joulukuun alussa?
Artikkelissa lukee toisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anneli kertoi kuulusteluissa että riitelivät Jukan kanssa keittiössä ja Jukka painoi minua keittiön työpöytää vasten ja otin siinä varmaan veitsen ( sen fileerausveitsen) keittiön laatikosta. Jukka oli hyvin hyvin vihainen. Tuokin löytynee edelleen minfon osiosta. "
Ei ole kertonut kuulusteluissa mitään tuollaista. Tuohan on siitä laittomasti saadusta "tunnustuksesta", jossa ei siis kuvata oikeasti tapahtunutta tilannetta, vaan teoreettisesti pohditaan kuinka tilanne olisi voinut mennä.
Siinä tunnustuksessa on useita kohtia, joissa Anneli kuvailee: "pidän mahdollisena, että..", "voi olla, että...", mutta siellä on myös asioita, jotka Anneli sanoo muistavansa: "muistan, että Jukka seisoi veitsi tai sakset kädessään". Eihän kukaan sano muistavansa tilannetta, jos se on täysin mielikuvitusta.
Olen käynyt poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoituksen ja ainakin se oli kirjattu niin, etten tunnistanut siitä kertomaani. Mistä siis tiedät, mitä AA on todellisuudessa sanonut, vai onko tämä videolla? Tietenkin voi olla että hän on vaatinut tarkistaa tämän tunnustuksensa kokonaisuudessaan, mutta ei nyt voi antaa liikaa painoarvoa asialle joka on peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan: "Kukka asui aikoinaan Varsinais-Suomessa muutaman vuoden, mutta palasi Helsinkiin vuonna 2007. Varsinais-Suomessa asuessaan Kukka ei juuri tehnyt töitä." Olisiko törmännyt Jukkaan 30.11.2006 Turussa ja seurannut tätä Ulvilaan? Onkon hänellä alibia tuolle 30.11. - 1.12 väliselle yölle?
En antaisi mitään painoarvoa kuulustelulle, joka on olemassa vain paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan: "Kukka asui aikoinaan Varsinais-Suomessa muutaman vuoden, mutta palasi Helsinkiin vuonna 2007. Varsinais-Suomessa asuessaan Kukka ei juuri tehnyt töitä." Olisiko törmännyt Jukkaan 30.11.2006 Turussa ja seurannut tätä Ulvilaan? Onkon hänellä alibia tuolle 30.11. - 1.12 väliselle yölle?
Jens ei ole tämä henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut noita naismurhaajasarjaa ja siellä nää puolison murhaamiset on ihan peruskauraa. Yksi kävi tuikkaamassa silmään ukkoa ja sitten haki toisen veitsen keittiöstä ku äijä makasi tuskissaan sängyssä. Ja nää äijät ei ole edes olleet huumattuja ku eukko on hyäkänny veitsen kanssa, se jotenkin lamaa ne. EIkä akoissa ole ollut mitään vammoja taistelusta.
Katsoin aikoinaan friiltä tositv murhatapauksia ja jäi erityisesti mieleen naismurhaajat, jotka jäivät lopulta kiinni teoistaan. Tavallisia naisia ja perheeniäitejä suurin osa. Yksi yhdistävä tekijä näkyi kaikkien kohdalla kun oikeudessa murhaa käsiteltiin ja tuomittiin lopulta. Kaikkien naamat oli kuin kivikasvot, ei mitään mielenliikkeitä ja tunteita tullut esiin. Ei katumusta, ei itkua, ei mitään. Jos olisin itse syytettynä niin itkulla ei olisi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut noita naismurhaajasarjaa ja siellä nää puolison murhaamiset on ihan peruskauraa. Yksi kävi tuikkaamassa silmään ukkoa ja sitten haki toisen veitsen keittiöstä ku äijä makasi tuskissaan sängyssä. Ja nää äijät ei ole edes olleet huumattuja ku eukko on hyäkänny veitsen kanssa, se jotenkin lamaa ne. EIkä akoissa ole ollut mitään vammoja taistelusta.
Katsoin aikoinaan friiltä tositv murhatapauksia ja jäi erityisesti mieleen naismurhaajat, jotka jäivät lopulta kiinni teoistaan. Tavallisia naisia ja perheeniäitejä suurin osa. Yksi yhdistävä tekijä näkyi kaikkien kohdalla kun oikeudessa murhaa käsiteltiin ja tuomittiin lopulta. Kaikkien naamat oli kuin kivikasvot, ei mitään mielenliikkeitä ja tunteita tullut esiin. Ei katumusta, ei itkua, ei mitään. Jos olisin itse syytettynä niin itkulla ei olisi loppua.
Millaisissa tilanteissa näiden naisten kivikasvoja näytettiin tuossa ohjelmassa? Kuulusteluista? Oikeudenkäynneistä? Kotivideoilta? Hääkuvissa? Kaikkialla aina vaan kivikasvot. Eiköhän se kivetä itse kunkin kasvot jos vaikka jenkeissä joutuu televisioituun oikeudenkäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo fyssari/hieroja kuuli tuon kyseisen mielenterveyspotilaan ähkäisyn häkenauhalla ? siis tämä mt-potilas oli hierontapöydällä ähkäissyt ja hieroja/fyssari muisti tämän ähkäisyn vuosien takaa ?? hieroja/fyssari oli varsinainen tähtitodistaja..
Eli tuon takia koko juttu on valetta?
Olisi silti voinut tarkistaa:
1) Onko tällainen psyykepotilas ollut fysioterapeutin asiakkaana
2) onko hänellä ollut parta joitakin kuukausia
3) oliko hän todella väkivaltainen
4) oliko totta, että fysioterapeutilla oli ollut täsmälleen samanlainen kärjestään katkennut veitsi ja oliko totta että tätä säilytettiin melko suojaamattomasti
5) oliko naapurustossa kierrellyt oikeasti parrakas mies kyselemässä näitä Outokummun työntekijöitä
6) oliko henkilöllä alibi surmayölle
7) oliko henkilö puhunut muillekin
Kyllä poliisi kävi kuulustelemassa tuotakin henkilöä. Tämäkin käytiin läpi oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Annelin puolustukseksi voisi sanoa, että jos itse heräis parhaimman unen aikaan eli puoli 3 johonkin rytinään, niin mulla kestäis varmaan joku puoli minuuttia tajuta ensin mistä on kyse.
Se tilanne että joku tappaja rytisis sisään yöllä on jotain niin outoa, että ei siinä häkepuheluun mitään täydellisen empaattisen kuuloista suoritusta latelisi. Menisin sinne tänne kuin päätön kana. Hyökkääjällä etulyöntiasema, koska häntä ei ole unilta yllätetty.
Olen soittanut häkeen rattijuoposta ja lapsena soittelin naapurin juopon miehen toilailuista, mutta silloin oli päiväsaika ja olin katsellut ja arvioinut minuuttikaupalla tilannetta rauhassa, enkä tiedä osasinko sittenkään puhua järkevästi.
Missä tämä ulkopuolinen oli silloin, kun lapsi heräsi meteliin ja tuli huoneestaan vanhempien makuuhuoneeseen katsomaan ja kysymäänn mitä tapahtuu? Ikkunan sirpaleet olivat tuolloin jo lattialla ja vanhemmat hereillä, mutta ulkopuolisia ei näkynyt. Eikä enää kuulunut meteliäkään eli ikkunaa ei hakattu. Ja lapsi käskettiin takaisin nukkumaan. ja kukaan ei soittanut häkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo fyssari/hieroja kuuli tuon kyseisen mielenterveyspotilaan ähkäisyn häkenauhalla ? siis tämä mt-potilas oli hierontapöydällä ähkäissyt ja hieroja/fyssari muisti tämän ähkäisyn vuosien takaa ?? hieroja/fyssari oli varsinainen tähtitodistaja..
Eli tuon takia koko juttu on valetta?
Olisi silti voinut tarkistaa:
1) Onko tällainen psyykepotilas ollut fysioterapeutin asiakkaana
2) onko hänellä ollut parta joitakin kuukausia
3) oliko hän todella väkivaltainen
4) oliko totta, että fysioterapeutilla oli ollut täsmälleen samanlainen kärjestään katkennut veitsi ja oliko totta että tätä säilytettiin melko suojaamattomasti
5) oliko naapurustossa kierrellyt oikeasti parrakas mies kyselemässä näitä Outokummun työntekijöitä
6) oliko henkilöllä alibi surmay
Ok. Ehkä hänet on sitten varmuudella suljettu pois eli tutkittu nuo muutkin asiat tai edes se osa niistä, jolla hänet voi varmuudella sulkea pois
Sain lausunnosta sen käsityksen, että näin ei olisi tehty, vaan juttu on vain kuopattu koska ei ole pidetty todennäköisenä joitakin asioita. En nähnyt, etteivätkö nämä asiat olisi voineet olla tottakin. Siksi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot naismurhasarjoja, niin totta kai siellä naisten tekemät murhat ovat peruskauraa. Sama kun sanoisin että kaupassa elintarvikkeet on ihan peruskauraa. Silti ne ovat todellisuudessa harvinaisempia kuin miesten tekemät murhat, ja silti tuo todennäköisyys että murhaaja tuhoaisi uhrin kasvoja on pienempi jos tekijä on joku läheinen. AA;n ikäkään ei sovi tällaiseen puolisomurhaajaan.
En kylläkään nyt tiedä, tuhosiko murhaaja erityisesti Lahden kasvoja, vai katsotaanko nuo päähän osuneet lyönnit ja
Tuollaiset todennäköisyyslaskennat sopivat vain profiloinnin pohjaksi. Ei niillä todisteta mitään yksittäistä tapausta.
Millä tavoin uhria uhkailtiin / haukuttiin? Onko kenelläkään tarkempaa tietoa haukkumanimistä tai kyseisistä uhkaavista tilanteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot naismurhasarjoja, niin totta kai siellä naisten tekemät murhat ovat peruskauraa. Sama kun sanoisin että kaupassa elintarvikkeet on ihan peruskauraa. Silti ne ovat todellisuudessa harvinaisempia kuin miesten tekemät murhat, ja silti tuo todennäköisyys että murhaaja tuhoaisi uhrin kasvoja on pienempi jos tekijä on joku läheinen. AA;n ikäkään ei sovi tällaiseen puolisomurhaajaan.
En kylläkään nyt tiedä, tuhosiko murhaaja erityisesti Lahden kasvoj
Eihän sellaista ole väitettykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kylläkään nyt
Kyllä Anneli oli vielä nelikymppisenä mustasukkainen miehestään ja murhan jälkeen lähti heti uutta ukkoa etsimään herutuskuvan kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annelin puolustukseksi voisi sanoa, että jos itse heräis parhaimman unen aikaan eli puoli 3 johonkin rytinään, niin mulla kestäis varmaan joku puoli minuuttia tajuta ensin mistä on kyse.
Se tilanne että joku tappaja rytisis sisään yöllä on jotain niin outoa, että ei siinä häkepuheluun mitään täydellisen empaattisen kuuloista suoritusta latelisi. Menisin sinne tänne kuin päätön kana. Hyökkääjällä etulyöntiasema, koska häntä ei ole unilta yllätetty.
Olen soittanut häkeen rattijuoposta ja lapsena soittelin naapurin juopon miehen toilailuista, mutta silloin oli päiväsaika ja olin katsellut ja arvioinut minuuttikaupalla tilannetta rauhassa, enkä tiedä osasinko sittenkään puhua järkevästi.
Missä tämä ulkopuolinen oli silloin, kun lapsi heräsi meteliin ja tuli huoneestaan vanhempien makuuhuoneeseen katsomaan ja kysymäänn mitä tapahtuu? Ikkunan
Pidetään mahdollisena että traumaattisessa tilanteessa asiat näkyvät ikään kuin *putken päässä* eli että huomio kiinnitty järkyttäviin asioihin muun jäädessä ulkopuolelle. Verinen isä lattialla, lasinsirpaleet sekä puukko lattialla voivat olla tällaisia, muut asiat mielestä sulkevia järkyttäviä asioita.
A teki sen itse ja lavasti.
Helppo keissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut toimittajat vaan sattuvat joskus tekemään ajatusvirheitä. Toistetaan STT:n uutisia eikä huomata virhettä.
Olen lukenut pääperustelut (?), miksi tuota fyssaria ei pidetty uskottavana. Haluaisin tietää: onko nämä hänen kertomansa asiat silti tarkistettu, kaikki ne?