Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäntäväki otti nokkiinsa kun en halunnut viiniä jouluruualla

Vierailija
25.12.2024 |

Totesin, että ei kiitos, ja minulla on ollut myös sellainen oma periaate, etten juo jouluisin alkoholia. Ihan ystävällisesti mielestäni totesin, niin vastaus oli jotain tyyliin "jaahas, vai niin hienot periaatteet", ja selkeästi tunnelma kiristyi sen jälkeen.

No ihan sama. Mielestäni kukin saa juoda jouluruualla mitä haluaa, on lähinnä lapsellista tehdä siitä numeroa. Ihmettelen vaan, että miksi noin fiksu periaate saa jotkut vetämään pultit? Mitä pahaa periaatteessani on? Ensin koko homma ketutti, mutta nyt tuo episodi jo pikemminkin hieman naurattaa :D Juntteja mitä juntteja.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on velvollisuus ja kohteliaasti tehty vieraana juoda nyt ainakin muutama lasillinen kun varta vasten tarjotaan. Moukkamaista tällainen kiittämättömyys. Jos on raskaana voi käyttää sitä tekosyynä, jos on autolla liikkeellä voi hyvin ottaa pari.

Höpö höpö itseään ole mikään pakko pahoinpidellä tahtomattaan. Erikoista. Olen jo nelikymppinen, en ole ikinä varsinaisesti kännäillyt ja pitkään ollut alkoholiton. Kahviakaan en ole koskaan juonut. Ei ole ikinä kukaan ottanut nokkiinsa minulle tai edes tuputtanut. 

Pahoinpidellä? Hurraa sulle parempi ihminen ja nöyrästi kumarran.

Vierailija
22/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuahan tämä varmasti on ja varmaan luulit saavasi kovastikin "tykkäyksiä" olemalla "viisas" tai jotain, no pieleen meni.

Minkä takia luulet, että sun periaate on jotenkin erityisen fiksu? Lapsista ei ollut puhe ja varmasti olisit asian tuonut esille jos olisi ollut mahdollista pönkittää vähän lisää itseäsi (huonoa itsetuntoasi), etkö hillitse itseäsi ja alkoholin käyttöäsi jos pääset edes vähän makuun? Ehkä olisit voinut vaan sanoa "ei kiitos" sen sijaan, että aloit hehkuttamaan"periaatteitasi" ja selvästi sillä paheksuit muita "heikompia" ihmisiä. Ehkä olet heidän mielestä mukavampi ja helpompi ihminen kun olet ottanut hieman? 

Lainausmerkkien liiallista käyttö oli tarkoituksellista.

"Hyvää" joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtele että olet toipuva alkoholisti niin loppuu se tuputus.;)

Voi myös sanoa, että on lääkitys, joka aiheuttaa vakavia ristikkäisvaikutuksia alkon kanssa. 

Vierailija
24/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on velvollisuus ja kohteliaasti tehty vieraana juoda nyt ainakin muutama lasillinen kun varta vasten tarjotaan. Moukkamaista tällainen kiittämättömyys. Jos on raskaana voi käyttää sitä tekosyynä, jos on autolla liikkeellä voi hyvin ottaa pari.

Mulla on sairaus jonka takia en ota alkoholia. Pitääkö minun tehdä selvitystä sairauskertomuksestani? 

Vierailija
25/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö itseään ole mikään pakko pahoinpidellä tahtomattaan. Erikoista. Olen jo nelikymppinen, en ole ikinä varsinaisesti kännäillyt ja pitkään ollut alkoholiton. Kahviakaan en ole koskaan juonut. Ei ole ikinä kukaan ottanut nokkiinsa minulle tai edes tuputtanut. 

Pahoinpidellä? Hurraa sulle parempi ihminen ja nöyrästi kumarran.

Niin juuri. En minä ainakaan viitsi pahoinpidellä aivojani alkoholilla, vaikka onkin joulu. Kiitos ja ole hyvä. 

Vierailija
26/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole enää niin juntti, että pahoittaa mielensä jos joku ei juo viiniä. Tämä tarina on ihan höpölöpöä.

On näitä nähty, joille "ei kiitos" tarkoittaa jotain ihan muuta. Ja mínullekin maistuu vähän liiankin hyvin. Sen kerran kun kieltäytyy, alkaa armoton vittuilu ja tuputus.

Vierailija
27/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuahan tämä varmasti on ja varmaan luulit saavasi kovastikin "tykkäyksiä" olemalla "viisas" tai jotain, no pieleen meni.

Minkä takia luulet, että sun periaate on jotenkin erityisen fiksu? Lapsista ei ollut puhe ja varmasti olisit asian tuonut esille jos olisi ollut mahdollista pönkittää vähän lisää itseäsi (huonoa itsetuntoasi), etkö hillitse itseäsi ja alkoholin käyttöäsi jos pääset edes vähän makuun? Ehkä olisit voinut vaan sanoa "ei kiitos" sen sijaan, että aloit hehkuttamaan"periaatteitasi" ja selvästi sillä paheksuit muita "heikompia" ihmisiä. Ehkä olet heidän mielestä mukavampi ja helpompi ihminen kun olet ottanut hieman? 

Lainausmerkkien liiallista käyttö oli tarkoituksellista.

"Hyvää" joulua.

Tämä kommentti kyllä kertoo vain sen sanojasta... Sulla taitaa olla alkoholiongelma ja heijastelet sitä?

T. Toinen alkoton, en yksinkertaisesti tykkää yhtään esim viinin mausta joten sen välttely ei todellakaan tarvitse mitään "luonteen lujuutta"  sen enempää kuin jonkun muun pahan makuisen syömättömyys. 

Vierailija
28/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös sanoa, että on lääkitys, joka aiheuttaa vakavia ristikkäisvaikutuksia alkon kanssa. 

Kiitos ei, riittää. Ei tarvita syitä tai tekosyitä. Kiitos, en ota.

Hyvännäköisiä viinejä teillä, mutta tänään en Kiitos ota.

Vierailija
29/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän alkoholia juo, sitä korkeammalle sydämen syke nousee, kertoo tuore tutkimus.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201803202200824624

En nyt muutakaan linkkiä tähän löytänyt, kuin tuon IL, mutta leposykkeen voimakas nousu ikääntymisen myötä on ollut vähentää itsellä viinin juonti aivan minimiin. 

Vierailija
30/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei kiitos " olisi riittänyt.

Vierailija
31/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vastauksen sanamuoto nosti vastarintaa.

"minulla on ollut myös sellainen oma periaate, etten juo jouluisin alkoholia" voi kuulostaa siltä, kuin se olisi mielestäsi periaatteellinen juttu, että jouluna ei saisi juoda.

Olisit sanonut sitä tavaksi, niin olisi ollut helpompi sivuuttaa.

Vierailija
32/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä on se, että ap korosti omia periaatteitaan ja halveksi isäntäväkeä. Olisi riittänyt, että sanoo ei kiitos.

Vierailija
33/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon ruoan kanssa mieluiten vettä. Viiniä voin ottaa lasin tai pari ruokailun jälkeen, mutta harvemmin ruoan kanssa.

Sitähän tässä kysyttiin.

Vierailija
34/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan törkeetä viljellä edes provoillakseen tuota asennetta. 

Tiedoksesi että ihmisillä voi olla vaikka mitä syitä olla juomatta, joista paras on tietysti vaan että En Halua!

Mutta lisäksi voi olla vaikka mitä lääketieteellisiä syitä, joita kenenkään ei pitäisi joutua selittämään muille. 

Esim

Antibioottikuuri, monet muut lääkkeet esim Reuma, syöpä, vaikka mitkä särkylääkkeet. Raskaus, alkoholismi, monet mielen sairaudet, huonot muistot, jotka aktivoituu alkoholista... 

Vierailija
35/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkoholisti. En voi ottaa sitä yhtä lasia, sillä minulla se ei oikeasti pysy siinä yhdessä, vaan lähtee lapasesta täysin. Eikä lähde vain siksi illaksi, vaan jatkuu seuraavana päivänä, jne. 

En tätä kuitenkaan halua alkaa kenellekään selittämään mitenkään, sillä ulkoisesti minusta tätä ei näe ja pyöritän omaa menestyvää yritystäni enkä halua, että sana leviää... 

Parempi vaan kieltäytyä kohteliaasti. 

Vierailija
36/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nousi tunteet pintaan alkoholin lipittäjillä. Oishan se kerrassaan hirveää viettää alkoton joulu. Eihän sitä kinkkua ja lanttulootaa toki millään saa alas ilman prosenttijuomaa.

Tsiisus, miten säälittävää sakkia 🤣

Vierailija
37/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ajatella että sitä on samaa rotuakaan ihmisille jotka jouluna sammuu kylpyhuoneen lattialle kuset ja paskat housuissa. Minä osaan alkoholia käyttää kohtuudella, aikuisen pitää siihen pystyä tai sitten olla kokonaan juomatta. Viinilasillinen ruualla ei vahingoita ketään

Sitä viinilasillistakaan ei ole pakko ottaa, jos ei itse halua. 

Vierailija
38/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi selitellä, miksi ei ota alkoholia. 

Vierailija
39/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntteja mitä juntteja. Olisin varmaan nostanut metelin tuollaisen kommentin jälkeen ja kyseenalaistanut heidän valintojaan kovaan ääneen. Lähtisin myös menemään tuollaisesta kireästä ilmapiiristä. 

Ap:han se juntti oli, kun ensin selitteli "periaatteistaan". Olisi vaan kieltäytynyt kohteliaasti enempiä selittelemättä tai enintään sanomalle, ettei nyt voi juoda.

Vierailija
40/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää selitellä ? Ei kukaan ole pahoittanut koskaan mieltään kun olen vain sanonut ei kiitos.