Oletteko olleet katsomassa lapsenne sotilasvalaa?
Kommentit (69)
En. On saanut hävetä omaa poikaa kun lähti armeijaan ja vielä lähti reserviupseeri kouluun. En puhu sille niin kun ikinä enää. Pettynyt äiti.
Kyllä Niinisalossa ja Kajaanissa.
Valan vannoneet menevät Riikka Purran takia vaikka hautaan. Vala on pidettävä.
Vierailija kirjoitti:
En. On saanut hävetä omaa poikaa kun lähti armeijaan ja vielä lähti reserviupseeri kouluun. En puhu sille niin kun ikinä enää. Pettynyt äiti.
Dobryj vetsher, Îgor.
Kolme poikaa ja kolme sotilasvalatilaisuutta. Olemme käyneet kaikissa.
Olin paikalla, mutta ikävästi en itse valaa nähnyt. Paikalla vieraana oli myös muistisairas reservin upseeri-isäni, joka ei jaksanut odotella tilaisuuden alkua, ja hänet minun piti saatella taksiin ja kotimatkalle juuri kun vala alkoi. Surullista niin pojalleni kuin minulle. Lepää rauhassa rakas isä ja ukki.
Kahden valaa käyty katsomassa paikan päällä, yhden valaa katsottiin etänä koronan takia, neljännen vala tulossa ensi kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Oma poikalapseni on vasta 4v. Saapa nähdä onko hän kutsuntavelvollinen enää 14 vuoden päästä. Onko nykyisenmuotoisia puolustusvoimia silloin enää. Kävisin katsomassa jos olisi vannomassa sotilasvalan.
Tuo naapurin terroristivaltio hyökkäilee naapurimaihin - joten takuulla on Suomessa armeijalle tarvetta myös tulevaisuudessa.
Päivä elämästä hukkaan. Viimassa ja pakkasessa seistä tuntitolkulla munkkikahvien takia. Kotona ei jonnet saa edes lumitöitä tehtyä, niin miten ne maata puolustaa?
Esikoisella katsottiin nettistriimausta (korona-aika) mutta kaksi nuorempaa ollaan oltu paikan päällä. Tietysti.
Tajusin tilaisuudessa (omaan poikaani verratessa), kuinka nuori, lähes lapsi vielä, isäni oli joutuessaan jatkosotaan.
Vierailija kirjoitti:
Poikamme on sivari ja olemme kovin ylpeitä siitä.
Onko hän päihderiippuvainen tai onko joku muu vika? Vai oletteko muuten vaan ylpeitä siitä, että hän sopeutuisi mainiosti ja luovuttaisi ilolla maan vihollisen haltuun?
Vierailija kirjoitti:
En. Oli korona-aikaan, joten sinne ei saanut mennä. Katsoimme kotia käsin nettistriimausta.
Eli voit sanoa osallistuneesi tilaisuuteen <3
Vierailija kirjoitti:
En usko että olet kenenkään vanhempi
Olin katsomassa silloisen poikaystäväni, nykyisen puolisoni valaa. Hänen lapsuudenperheestään ei ollut ketään paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Päivä elämästä hukkaan. Viimassa ja pakkasessa seistä tuntitolkulla munkkikahvien takia. Kotona ei jonnet saa edes lumitöitä tehtyä, niin miten ne maata puolustaa?
Se on yksi merkkipaalu sen jonesi elämässä. Jos hän sinut kutsuu, niin silloin sopii mennä eikä kitistä viimasta ja pakkasesta tarjoiluista nurisematta. Jos ei kiinnosta, niin sitten ei oikein kai voi kitistä siitäkään, etteivät tee lumitöitä. Miksi olisivat koskaan oppineet, jos asenteesi on tuo.
Joistakin tulee "miehiä" armeijassa, kuten aikoinaan sanotiin. Tiedän 3 tämmöistä tapausta, joiden kohdalla inttiin lähti tyyppi, josta kukaan ei odottanut mitään, mutta palasi tyyppi, joka oli todella paljon kehittynyt ihmisenä. Se aika, jolloin on hyvä heittää vanha rooli ja tehdä muutos elämässään, ja parhaassa tapauksessa itsetunto lisääntyy ja se saa aikaan myönteisen muutksen.
Vierailija kirjoitti:
Valan vannoneet menevät Riikka Purran takia vaikka hautaan. Vala on pidettävä.
Minä en edes persuja äänestävänä sotilasvalan vannoneena ole menossa Purran takia hautaan vaan Suomen takia jos tarve vaatii. Silloin toki myös Purran vuoksi mutta myös kaikkien muiden, myös teidän minua natsittelevien sosialistien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma poikalapseni on vasta 4v. Saapa nähdä onko hän kutsuntavelvollinen enää 14 vuoden päästä. Onko nykyisenmuotoisia puolustusvoimia silloin enää. Kävisin katsomassa jos olisi vannomassa sotilasvalan.
Tuo naapurin terroristivaltio hyökkäilee naapurimaihin - joten takuulla on Suomessa armeijalle tarvetta myös tulevaisuudessa.
Siis, mehän olemme liittoutuneet sotilaallisesti imperialistisen terovaltion kanssa - he jopa sanelivat meille Dca-sopimuksen. Aivan varmasti on tarvetta jatkossakin, mutta ei perinteisessä maanpuolustushengessä.
Olen ollut sekä oman pojan että vävypojan valalla.