Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissaihmiset, nyt kysymystä teille!

Vierailija
26.02.2007 |

En tiedä, mutta nyt yksi asia ilmennyt parinkin kissallisen ihmisen luona. Eilen viimeksi olin kaverillani kylässä ja heillä kissa saa kulkea pitkin keittiön pöytiä ja tassutella esm. ruokapöydällä jne.

Joimme kahvia ja kas, kissa hypähti siihen keskelle pöytää. Emäntä vaan vähän tuhahti ja kissalle sanoi, että meneppäs nyt siitä muttei yhtään elettä että olis nostanut sen lattialle. Kissa kyllä (onneksi) lähti pois pöydältä. Mua muutenkin ärsytti kun lautasella oli kissan karva ja muutenkin kissa sai ihan joka paikassa mennä.

Eikö teitä yhtää ällötä kun kissa käy hiekkalaatikollaan paskalla tai kusella ja sitten sipsuttelee pöydillä miten sattuu?

En tiedä onko näin kaikilla kissan omistavilla ihmisillä, mutta sen olen huomannut, että maalla asuvilla sukulaisilla ja kavereilla joilla kissoja on, ei heillä ei anneta sisätiloissa pöydillä kävellä. Kaupunkilaiskaverit (3 kpl) kaikki antavat kissansa mennä miten lystää....

Ihan oikeasti, olenko jotenkin outo mutta mua etoo syödä pöydän äärellä jossa kissa käy kävelemässä......

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa opetaa, mikä on sallittua kiipeilyä ja mikä ei.

T. norskin orja

Vierailija
22/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puolesta ja vastaan on näemmä tuon " kissa pöydällä" - asian suhteen. Mun mielestä se vain on kohteliasta vieraita kohtaan pitää katit poissa pöydältä jos siinä pitää kahvia juoda ja pullaa syödä. Ei huvita kissanhäntä suussa yrittää olla:(

Toki eläintenkarvoja nyt varmasti on enempikin kuin se " yksi karva lautasella" , mä nyt vain kirjoitin kielikuvana sen, että en pidä siitä että mitä syön niin suuhun menee karvoja.

Kissa on hieno eläin ja loistava perheenjäsen. Hauskoja seuralaisia ja fiksuja eipä sillä. Se vain nyt ei tunnu kovin fiksulta hommalta antaa eläimen tepastella siellä missä ihmisten elintarvikkeita on esillä ja " samassa tilassa" . Tiedän, että kuulostan joltain ihme " bakteerikammoiselta" , mutta siitä ei nyt ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kissat ei saa olla pöydällä, kun se on katettu ja/tai siinä syödään. Muuten kyllä en jaksa nostella kissoja koko ajan pois tasoilta. Koti ei ole kovin iso, ja kissat ovat sisäkissoja, niin että kyllä ne kaipaavat hyppimistilaakin. Ja jos katan jotain pöydän ääreen vieraille, niin ei tarvitse pelätä - pöytä kyllä pyyhitään huolella sitä ennen, eikä kissat ole tanssineet lautasilla.

Eri asia tosiaan olisi jossain maalla, jossa kissat olisivat ulkona ja olisivat siis likaisempia (olkoon vaan siistejä eläimiä, kyllä mun vanhempieni maalaiskissat ainakin säännöllisesti tulevat sisälle aikamoisina rapatassuina) ja saisivat myös ulkona hyppiä sydämensä kyllyydestä missä tahansa.

Toisaalta itse asiassa omassa kaveri- ja sukulaispiirissä kaikki ovat aika hupsuina kissoihin, ja kaikilta löytyy kissoja kotoakin.

Vierailija
24/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa istuu ruokapöydällä ja vahtii maailman menoa. Kissa ei tule pöytään kun syödään tai jos tulee vieraita, kissa muutenkin välttelee vieraita ihmisiä.

Kissa nukkuu sängyssämme tai läheisellä rahilla, jonka on vallannut. Kissa on myös vallannut yhden hyllynrivin vaatehuonesta jossa se nukkuu päivisin.

Kissamme kulkee miten tykkää ja kiellettyjä paikkoja ei ole.

Vierailija
25/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat hyppiä pöydälle, jos eivät häiritse. Nostan pois toruen tai estän jos kahvikakuille menevät. Mutta saa olla vapaasti meillä. Ei häiritse.

Jos haisevat, niin käytetään suihkussa, ja pestään tassut ja pyllyt ja hampaat.