Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyö tuhoaa Suomen

Vierailija
25.12.2024 |

Vuokratyö pitäisi kieltää. Jokainen tietää, että vuokrafirmoja käytetään vain siksi, että halutaan siirtää työnantajan vastuu työntekijän palkkaamisesta vuokrafirmalle. Käytännössä kaikki kurat kaadetaan työntekijän niskoille, koska vuokratyöntekijä on käytännössä orja. Siitä syystä työntekijöiden työmoraali rapautuu ja sen takia ei löydy hyviä työntekijöitä juuri lainkaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi määrätä jonkin uuden veron yrityksille, jotka käyttävät vuokratyövoimaa. Sakkomaksu siitä, että yrittävät työehtoja heikentämällä saada lisää voittoa. Se lisävoitto menisi sitten veroihin.

Kaikenlaiset uudet verot ovat ratkaisu kaikkiin ongelmiin.

-sos.demulit

Sama idea kuin sokeriverossa. Ei itse verotulojen vuoksi, vaann ohjausvaikutuksen. Kevyttä keppiä yrityksille, jotka kuvittelevat vuokratyövoiman olevan mikään pysyvä ratkaisu.

Miksi se ei voi olla pysyvä ratkaisu?

Vierailija
22/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa töitä.

-työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt siirrettiin lähes kokonaan vuokrafirmoille sen jälkeen kun tuli pakollinen 4 työpaikan haku.

Vierailija
24/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa töitä.

-työtön

Mäkin olin kunnes työllistyin vuokrafirmaan. 

Vierailija
25/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta että Kokoomus on ikuisesti ollut suomentuho jo kekkonen ennusti tulevan ajan.

He eivät ole kuin ahneita petoja jotka ryöstävät kansan ja tuhoavat sosiaaliset turvaverkot

Vierailija
26/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmoja on nykyään enemmän, kuin työntekijöitä. Tämä on sitä demarien luomaa suojatyöpaikka-kulttuuria. On kaiken maailman ihme virkoja, jotka veronmaksajat kustantavat. Minäkin haluan hr-alalta suojatyöpaikan. 

Miten vuokrafirma ja virka liittyvät toisiinsa?

Vierailija
27/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys laskuun kun ihmiset ovat vuokrafirman listoilla nollatuntisoppareilla. Saastaan tilastot siistiksi.

Vierailija
28/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi määrätä jonkin uuden veron yrityksille, jotka käyttävät vuokratyövoimaa. Sakkomaksu siitä, että yrittävät työehtoja heikentämällä saada lisää voittoa. Se lisävoitto menisi sitten veroihin.

-sos.demulit

Sama idea kuin sokeriverossa. Ei itse verotulojen vuoksi, vaann ohjausvaikutuksen. Kevyttä keppiä yrityksille, jotka kuvittelevat vuokratyövoiman olevan mikään pysyvä ratkaisu.

Silloin se on keino välttää työnantajan vastuu ja velvollisuudet sekä tehdä voittoa heikentämällä työehtoja. Vaihtoehtoisesti julkisella se on kuluautomaatti, ei palkata omaa henkilökuntaa, mutta budjettikikkailulla on varaa velalla turvautua vuokratyöntekijöihin.

Vierailija
29/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sos.demulit

Suomeen ei tarvita enempää veroja ja sääntelyä. Meillä on niitä jo ehkä eniten maailmassa ja voimme varmaan myöntää, että homma ei toimi. 

Vierailija
30/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sos.demulit

Suomeen ei tarvita enempää veroja ja sääntelyä. Meillä on niitä jo ehkä eniten maailmassa ja voimme varmaan myöntää, että homma ei toimi. 

Vuokratyötäkö tarvitaan sitten tähän yhteiskuntaan lisää kun sitä ei saa rajoittaa veroilla tai uusilla laeilla?

Vierailija
31/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sos.demulit

Silloin se on keino välttää työnantajan vastuu ja velvollisuudet sekä tehdä voittoa heikentämällä työehtoja. Vaihtoehtoisesti julkisella se on kuluautomaa

Tää on kiinnostava. Julkisellako on budjetoitu erikseen henkilöstökustannukset, joihin ei saa ottaa velkaa ja vuokratyönä ostettavat kustannukset, joihin saa ottaa velkaa?

Vierailija
32/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sos.demulit

Vuokratyötäkö tarvitaan sitten tähän yhtei

Ei se ole sellainen asia, mihin valtion tai minkään uökopuolisen tahon pitäisi mennä puuttumaan millään tavalla. Jos yritys tarvitsee vuokratyöntekijän, niin se voi sellaisen hankkia. Täysin työnantajayrityksen, vuokrafirman ja työntekijän välinen juttu.

Vierailija
33/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyö on aivan järjetön konsepti, mutta se on olemassa vain sen takia että vasemmisto on onnistunut tekemään työntekijän palkkaamisesta yrittäjän suurimman riskisijoituksen.

Ei ole totta. Vuokratyö syntynyt on siitä syystä, että nykypäivän työnantajat eivät halua tai uskalla kantaa työnantajan vastuuta joka heille kuuluu.

Vierailija
34/37 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyö on aivan järjetön konsepti, mutta se on olemassa vain sen takia että vasemmisto on onnistunut tekemään työntekijän palkkaamisesta yrittäjän suurimman riskisijoituksen.

Vasemmistohallitukset ne oli vallassa silloin aikoinaan kun kaikille kysyville töitä riitti.

Vierailija
35/37 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, saa kiittää ay-liikkeitä tästä.

Vika on heikoissa työnantajissa. Ennen työnantajat uskalsivat palkata suoraan töihin.

Kommentoija on varmaan hyvää työnantaja-ainesta joten siitä vaan työnantajaksi. 

Vierailija
36/37 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ettei vasurit itse perusta niitä hyviä työnantajayrityksiä.

Vierailija
37/37 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vuokratyölistoilla ja monesti miettinyt mitä hyötyä näistä firmoista on?

Saan vähemmän palkkaa mutta itse kaikki vuorot ja lisätkin merkitään ja perehdytykset hoidetaa, näistä firmoista lähinnä muuta kuin soitellaan vaikka olen ilmoittanut että olen estynyt tulemaan töihin. Ja ollut vuosien mittaan näissä firmoissa niin että olen vuoroin opiskellut, vuoroin tehnyt yritystoimintaa joten en ole voinut ottaa vastaan x päivää ja saanut väitellä näistä melkeinpä että miksi en tule. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi