Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö teillä käytetään valokatkaisijoita?

Vierailija
25.12.2024 |

Meillä ei ole tarvinnut enää muutamaan vuoteen ajatella kun syttyvät ja sammuvat tarvittaessa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ilman muuta. Ja sen lisäksi tykkään käyttää hehkulamppuja, joissa on valon spektri kohdallaan toisin kuin ledeissä, jotka tuottaa monokromaattista (kapea aallonpituus) valoa, niin kuin laserkin.

Ja tykkään vanhoista valon mittayksiköistä. Erityisesti "candela" on mieleeni. Nytkin tässä huoneessa alkuperäismerkityksessä valaistus on monta yksikköä niitä:)

Juujuu. Folioita kireämmälle pitkin päänuppia jaan. Tsemppiä. Siinä välissä tietenkin olet se ihan tavallinen pätijähullu.

Vierailija
82/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kännykkäohjattavia valoja, mutta tuli todettua että vanhassa vara parempi ja katkaisijat on vaan kätevämmät kuin joku typerä äppi. Tuulikaapissa on liiketunnistinvalot ja siellä ne on hyvät kun on monesti kädet täynnä kotiin tullessa. Ääniohjaus voisi periaatteessa olla ihan ok, mutta vain perus katkaisijoiden lisänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi olen kokenut katkaisivat toimivaksi ratkaisuksi. Muuten olen kyllä ottanut älyvalaistusta käyttöön. Väriä ja kirkkautta voi säätää ja olen kytkenyt useamman lampun samaan katkaisijaan olohuoneessa. Liiketunnistusta kokeilin eteisessä, mutta lopulta se oli vain ärsyttävä.

Vierailija
84/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään katkaisijasta ja en niistä luopuisi. Ne vanhat katkaisijat vasta söpöjä onkin. Uusissa taloissa voi olla uudet systeemit mutta moni tuskin niitä kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi