Kuinka monta neliötä on omakotiasunnossasi?
Minulla semmoiset 54. Riittää mainiosti minulle ja hännänheiluttajille;)
Kommentit (60)
Onpa laidasta laitaan eläjiä. Onko tuo 16m2 siis 32m2? Pitää olla vetreä jos rappusia joutuu kiipeemään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena yksin pitäisi omakotitaloa. On tässä niin paljon miesten huolto töitä kuitenkin että rakennus ja ympäristö pysyy kunnossa.
Mikä olis esimerkki työstä johon tarttee kikkeliä?
Noin 75-80 neliötä (ei ole tarkkaa mittausta). Riittää hyvin kahdelle aikuiselle ja kahdelle koiralle, eikä ole liikaa siivottavaa. Lisäksi kolme ulkorakennusta ja iso tontti.
90m2+20m2 lasitettu terassi+piha ja en tiedä mitä noilla kahdella ylimääräisellä makuuhuoneella tekisi, kuopuskin muuttamassa millä hetkellä vain kotoa pois.
Kaksio 55 m2, riittää hyvin yhdelle hengelle.
Minulla on 66 plus 8 neliön puutarhavaja. Ja matala vintti, olisikohan joku 16 neliötä mutta siis alle huonekorkeuden. Tosi mukavan kokoinen minulle ja kissalle <3
Juuri muutettiin pienempään, nyt on 150m2 kahdelle henkilölle. Tonttia on nykyisessä enemmän kuin edellisessä eli reilu hehtaari.
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena yksin pitäisi omakotitaloa. On tässä niin paljon miesten huolto töitä kuitenkin että rakennus ja ympäristö pysyy kunnossa.
Kaveri erosi ja ostin talon puolikkaan eksältään. Ihan hyvin on pärjännyt ilman miestä. Hän laittoi siihen maalämmön ja on kaikki pelit ja vehkeet millä pitää pihan siistinä. Hän myös ostaa palveluita tarvittaessa.
Minusta iso talo on helpompi pitää siistinä. Asuimme ennen 75 neliön asunnossa ja koko ajan oli hirveä sekasotku. Nykyään neliöitä yli tuplasti, ja kaikki tavarat mahtuvat väljästi omille paikoilleen. Siivous on siis helppoa kun saa vaan imuroida ja pyyhkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja lapsilla oli omakotitalo kun lapset, 2 kpl, asuivat vielä kotona, talossa tilaa 152 m2, siivosin yhtenä iltana, typerää jakaa siivous monelle päivälle. Matot ulos, imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja moppaus, matot sisälle, vessat ja kylppärit pesu. siinö ei kauaa mene.
170/190 neliötä. Tonttia yli 1,5 hehtaaria. Yksi ihminen ja koiria.
Jos tässä tarkoitetaan asuntoa taloyhtiössä, kysymyksen asettelu on väärin.
Kyseessä on taloyhtiönkotiasunto.
235 m2. Kuusikymppisiä ollaan ja kahdestaan asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa laidasta laitaan eläjiä. Onko tuo 16m2 siis 32m2? Pitää olla vetreä jos rappusia joutuu kiipeemään.
Siinä pysyy vetreänä kun kiipee päivittäin monta kertaa portaita.
Noin 4,8 neliötä... yksin asun, keittiö toisaalla...
Jotain 150 neliöö kahdelle, ei elukoita sisällä mutta luonnosta löytyy monta ystävää.