Kuumetta 38,4... aamulla oli 37,9. Pitäisikö lähteä sairaalaan?
Kommentit (63)
Olisin jo aikoja sitten soittanut ambulanssin. Kuolet minä hetkenä hyvänsä.
Miksi pitäisi? Eihän tuo ole mitään. Jos on yli 40 ja olet syöpäsairas, niin sitten.
Mene petiin. Juot kuumaa ja otat Buranan ensin. Sitten unta palloon.
Ilman muuta kannattaa mennä ihan varalta luomaan ruuhkaa ja resurssia oikeasti sairailta
Ja miksihän uitussa pitäisi mennä kuormittamaan?
Mutta tosi iso nousu aamusta, puoli astetta. Huolettaa. Ap
Särkylääkettä ja petiin. Ei he sairaalassa sen parempaan pysty.
Minulla samaa, että kurkku on kipeä. C-vitamiinia ja kuumaa veetä juon. Aamulla sellaiset limapallot, että tein koronatestin niillä vanhoilla, joita oli silloin akuksi.
No ei tullut viivaa ja nyt tuntuu mukavammalta, ettei mielikuvitus seikkaile.
Kuume ei ole kolmannen päivän jälkeen hyväksi. Silloin on sulla tavallinen arkipäivä ja haet apteekista sopivaa lääkettä.
Toki voit lähteä. Mikä sen mukavempi ku istua joulu päivystyksessä tuntitolkulla kovalla penkillä. 6-8 tunnin odottelun jälkeen sanotaan ota Burana ja juo nestettä ja mene kotiin.
Ei ihme että päivystykset on tukossa, jos niitä tällaisella kuormitetaan. Eri asia toki jos joku perussairaus alla joka tekee jo tuollaisesta potentiaalisesti vaarallista.
ovat nykyään niin kaukana että saisit oikean tapani ajelun kun huomenna tulisit takaisin tie minkä taudin saisit kun siellä on ihan oikeasti sairaita.
Etkö ap tiedä, että ruumiinlämpö nousee iltaa kohden?!! Normaalisti ja myös sairaana.
Et tarvitse lääkäriä etkä sairaalaa. Juo nestettä, muuta kuin kofeiinia, ota ibuprofeenia ja tarvittaessa sitä+parasetamolia yht'aikaa ja käy lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosi iso nousu aamusta, puoli astetta. Huolettaa. Ap
Ei se niin hirveää ole, jos olit jalkeilla niin tottakai kuume nousee. Kuumaa juotavaa, mustaviinimarjaa tai C-vitamiinipitoista.
Sitten hikoilet ja pysyt petissä ja kuume laskee. Siis käärit lakanan ympärillesi, ettei peitto kastu ja annat hien puskea läpiu. Se on paras tapa kuumeeseen ja flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Apua! Mene äkkiä päivystykseen!
Älä kuitenkaan tässä säikyttele. Olin itse säikkynä kun luulin koronan jylläävän.
Mitä ihmettä ajattelit, että ne siellä sairaalassa sulle tekis??
Suattaapi olla korona tai suattaapi olla influenssa. Tosin suattaapi olla myös mykoplasma tai adenovirus. Kaikkia niitä nyt tarjolla paljon ja silmäkipu kuuluu asiaan kuumeisena, silloin kolottaa ja särkee "päästä varpaisiin".
Lääkäriä et tarvitse.
No, just. Tartuttamaan muut siellä jonottavat.
Ei pitäisi. Paitsi jos olet syöpärairas tai tilanne on jatkunut viikkotolkulla.