Miten jotkut pystyy asumaan samassa asunnossa vuosia tai jopa vuosikymmeniä?
Itse ainakin tylsistyn ja haluan vaihtaa maisemaa jo siinä 2 vuoden asumisen kohdalla, en koskaan pystyisi asua samassa omistusasunnossa 10+ vuotta.
Kommentit (30)
Olen löytänyt unelmieni asunnon enkä tästä kyllä hevillä muuta pois.
Vierailija kirjoitti:
Asun halvalla alle 400 euron vuokralla jo 15 vuotta sama asunto. Rahaa on säästynyt paljon.
Säästynyt? Olet menettänyt yli 200.000 euroa taivaan tuuliin eikä mitään jäänyt käteen. Tuolla rahalla ostaisi jo oman asunnon, parikin, sijainnista riippuen.
On etuoikeus, että saa asua samassa asunnossa vuosikausia.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja pakotettu asumaan vuokralla loppuelämäni. Edellisessä vuokra-asunnossa sain asua 10 vuotta kunnes se myytiin, nykyisestä asunnostani en haluaisi koskaan lähteä, mutta joku päivä sekin on edessä.
Riippuu onko vaihtoehtoja. Tai miten muuttaisi ja mihin. Ellei ole alue jolla viihtyy. Entä jos asuntoa pitää rempata eikä ole paikkaa mihin mennä ja joutuu siksi muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun halvalla alle 400 euron vuokralla jo 15 vuotta sama asunto. Rahaa on säästynyt paljon.
Säästynyt? Olet menettänyt yli 200.000 euroa taivaan tuuliin eikä mitään jäänyt käteen. Tuolla rahalla ostaisi jo oman asunnon, parikin, sijainnista riippuen.
Mistä sinä tuon 200 000 euroa repäiset? En minäkään ostaisi asuntoa, jos noin halvalla voi asua vuokralla ja pitää asunnosta. Tuossa saa hyvin kasvatettua sijoitussalkkkua.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan kodiksi. On ihanaa, kun on oma, rakas paikka, jolla on tunnearvoa. Mutta meitä on moneksi, toiset tykkäävät vaihtelusta ja muuttamisesta, eihän se kiellettyä ole. Minä viihdyn kodissani, se on hyvällä paikalla, kaunis ja viihtyisä, ja minun on hyvä ja edullinen tässä elää. En lähde vaihtelunhalun takia muuttamaan, sitä varten on matkustelu keksitty.
En tajua tätä tunnearvo-juttua. Ne seinät on vaan materiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan kodiksi. On ihanaa, kun on oma, rakas paikka, jolla on tunnearvoa. Mutta meitä on moneksi, toiset tykkäävät vaihtelusta ja muuttamisesta, eihän se kiellettyä ole. Minä viihdyn kodissani, se on hyvällä paikalla, kaunis ja viihtyisä, ja minun on hyvä ja edullinen tässä elää. En lähde vaihtelunhalun takia muuttamaan, sitä varten on matkustelu keksitty.
En tajua tätä tunnearvo-juttua. Ne seinät on vaan materiaa.
Olen aikoinaan muuttanut monet kerrat, mutta kun tulin tätä nykyistä asuntoa katsomaan, tuli tunne, että olen tullut kotiin. Tässä on joku kodinhenki ja ympäristö on aivan ihana.
Sen jälkeen kun muutin omilleni, olen muuttanut vain 2 kertaa. Ja kaikkein eniten olisin halunnut päätyä lopulta takaisin asumaan vanhempieni taloon, eli olisin ikäänkuin palannut juurilleni, mutta se vaan ei ollut käytännön syistä mahdollista ja paikka piti myydä pois.
Se harmittaa minua edelleen ja olen kateellinen aina kuullessani jonkun muun toteuttavan tämän unelmani.
Olen todella paikallani pysyvä luonne ja kaikki tarpeeton muutos vain stressaa mua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä,siks niitä asuntoja itääkin olla monta..uusi on aina uusi.
Jos haluaa uudessa pysyä niin kaipa se on muutettava muutaman vuoden välein. Viimeistään kun asunnon ikä alkaa lähestyä 15 vuotta, rupeaa tulemaan vanhuudenvaivoja vähitellen asuntoon kuin asuntoon ja remontintarpeita eli rahanmenoa jos on omistusasunto ja vuokra-asujallekin remonttien takia häiriöitä asumiseen.