Miten jotkut pystyy asumaan samassa asunnossa vuosia tai jopa vuosikymmeniä?
Itse ainakin tylsistyn ja haluan vaihtaa maisemaa jo siinä 2 vuoden asumisen kohdalla, en koskaan pystyisi asua samassa omistusasunnossa 10+ vuotta.
Kommentit (30)
25 vuotta tulin asuneeksi edellisessä asunnossani. Ihan hyvin onnistui. Nykyisessä olen asunut reilut kuusi vuotta.
En tiedä. Ihmettelen, että eikö tee mieli lähteä mihinkään muualle koskaan.
Jos sattuu pääsemään hyvään asuntoon, ei siitä kannata ihan vähässä lähteä kun huonoja asuntoja on niin paljon. Itse asuin edellisessä hyvässä asunnossa yli 19 vuotta ja tämä seuraava osoite osoittautui lähes heti paikaksi josta en pidä, mutta onneksi vuokra-asunnosta pääsee nopeasti lähtemäänkin, tosin muuttaminen on kyllä niin hirveä homma että sekin lisää kynnystä lähteä.
Me ollaan viihdytty yhdessä paikassa 28 vuotta.
Sijainti,rauhallisuus...vaakakupissa voi painaa joku juttu, mikä ratkaisee missä asuu varsinkin, jos on kokenut useita muuttoja ja tietää, mitä haluaa ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
kun muuttaminen on niin hanurista
Mitä hankalaa siinä kun palkkaa vaan firman hoitamaan koko muuton ja pakkauksen?
Asun halvalla alle 400 euron vuokralla jo 15 vuotta sama asunto. Rahaa on säästynyt paljon.
Samaa voisi kysyä kaikesta muustakin:
Miten kukaan jaksaa samaa puolisio katsella yli 10 vuotta?
Tai lapsiaan?
Tai sukulaisiaan?
Tai vanhempiaan?
Edellisessä kämpässä asuin jotain 15 vuotta. Lähtöä tein ainakin viisi viimeistä vuotta. Asunnossa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin, ja pidän siitä edelleen. Asunto ei vain ollut pitkään aikaan vastannut tarpeotani joten ensin haaveilin muutosta ja kun sopiva (myös hinnaltaan sopiva) asunto osui kohdalle päätin muuttaa. Nykyisestä ei sitten olekaan mitään tarvetta lähteä ihan heti.
Vierailija kirjoitti:
Asun halvalla alle 400 euron vuokralla jo 15 vuotta sama asunto. Rahaa on säästynyt paljon.
Paljonko vuokra oli alunalkaen?
No jos on löytänyt hyvän asunnon, niin miksi se pitäisi vaihtaa? Elämään voi keksiä vaihtelua muutenkin. Olen minä miehenikin kanssa ollut yli 20 vuotta enkä viitsi hyvää miestä vaihtaa vain siksi, että kaipaisin vaihtelua. Mutta toki jotkut tekee näinkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ihmettelen, että eikö tee mieli lähteä mihinkään muualle koskaan.
Jokaisessa tähän asti asumassani asunnossa on ollut ovi tai ovia, joista on voinut mennä ulos. - Pidempää asumista on enempi radittanut se, ettei yksinelävänä pätkätyöläisenä on täytynyt muuttaa töiden perässä.
Mutta onhan tämäkin ollut osin oma valinta. Joku toinen ei varmasti olisi muuttanut alle vuoden mittaisen pätkätyösuhteen takia minnekään, jos oma asunto olisi mieluinen ja sen jakaisi vielä yhdessä kumppanin ja kenties lapsien kanssa ja asuntolainaa olisi enemmän ja vähemmän maksettavana, unohtamatta läheisten turvaverkkoa, kohtuullisella etäisyydellä....
Eli monia sellaisia asuoita, joista voin/ olen voinut itse vain haaveilla -
Ja kun hallitukselta tuli vielä Joululahjaksi asumistuen rajaukset, niin haaveeksi saattaa kaikki nuo jäädäkin
no jos löytää kodin eikä vain jonkun kämpän, niin siinä viihtyy. Ainakin sellaiset jotka arvostaa kodin viihtyisyyttä. Toiset tykkää enemmän viipottaa ulkona ja koti on vain paikka missä nukutaan. Itselleni taas koti on turvasatama, latautumispaikka, mihin muu maailma ei pääse. Myös kodin ympäristö vaikuttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vuokra oli alunalkaen?
Se oli 320 ja nyt on 387 euroa kk sisältää veden.
Ap:lla on muutenkin varmaan vaikeuksia ymmärtää että kaikki ei ole kuin hän.
Kuitenkin uskon, että hänkin tarvittaessa voisi asua jossain vaikka 10 vuotta :) ihminen on sopeutuvainen.
Miehen äitipuoli oli kuin ap. Muuttivat 2 vuoden välein. Mieheni kärsi lapsena jatkuvista muutoksista. Viiden asunnon jälkeen miehen isä teki stopin. Ei suostunut enää muuttamaan.
Tuo nainen sitten muutti pois yksin, tuli myöhemmin takaisin, muutti taas pois, tuli takaisin ja sitten muutti taas pois ja alkoi jatkaa yksinään tuota asunnon vaihtumista.
Välit säilyi hyvänä, mutta miehen isä ei vaan jaksanut tuota hulluutta.
TUO EI OLE NORMAALIA.
Ei kyllä,siks niitä asuntoja itääkin olla monta..uusi on aina uusi.
Sijainti ratkaisee.