Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valkojäkälä

Vierailija
08.04.2011 |

Kävin tänään gynellä ja todennäköinen diagnoosi oli valkojäkälä. Kutinaa, polttelua ja haavoja genitaalialueella on ollut jo useita kuukausia. Vaivaa on hoidettu tuloksetta hiiva ja jopa herpeslääkkeillä. Tänään sitten sain tämän diagnoosin, mutta tietoa sairaudesta löytyy melko vähän. Kohtalotoveireita?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
42/50 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu valkojäkälä potilas. Esinahassa haavaumia ja esinahka on todella tiukka, taakse ei saa vedettyä. Kortisoonivoidetta sain ja aamuin sekä illoin pitää käyttää. 

Pirullinen tauti ja jos jäkälä ei poistu niin lääkäri sanoi että ympärileikkaus edessä. Ikää vasta reilu 30 vuotta minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli. Mutta kuoli jo 6 vuotta sitten 90 vuotiaana. Ei ole mahdotonta että hän osti ihan Bepahthenia mutta en tiedä auttoiko mitään.

Vierailija
44/50 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako tuo valkojäkälä miten seksielämään?

Vierailija
45/50 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla.

Vierailija
46/50 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siten kun oireita on niin niin ei sitä seksiä ainakaan miehenä viitsi harrastaa kun esinahka haavaumille eikä voi vetää taakse esinahkaa kun se on tiukka. En tiedä miten naisilla vaikuttaa.

Vierailija
47/50 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla valkojäkälää tulee muutaman vuoden välein esinahkaan. Oireet kestää viikosta kahteen eli kirvelyä,haavaumia ja esinahka muuttuu tiukaksi. Voiteilla voi helpottaa oireita ja olen harkinnut vakavasti ympärileikkausta koska sen myötä tuo ongelma poistuu.

Vierailija
48/50 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja saanut jonkin verran tietoa, mutta olisi kiva löytää myös kohtalotovereita ja kuulla heidän kokemuksiaan. Kyseessä on ilmeisesti aika harvinainen sairaus ja tuntuu, että olen ihan yksin tän asian kanssa, ahdistaa...:(

Vanha ketju, mutta ei todellakaan ole mikään harvinainen sairaus sanoi gynekologi. Itse sairastuin tähän vasta viisikymppisenä ja minulla tämä on ollut täysin oireeton joten oli ehtinyt tehdä jo pikkusen ahtaaksi emättimen suuta, kun en ennen tätä oiretta käynyt gynekologilla. Se näkyi myös valkoisena läikkänä genitaaleissa sitten.

Ainakin Dermovat kortisonilla se lähtee jota minulle määrättiin mutta saattaa uusiutua muutaman kuukauden/ vuoden kuluttua ja sitten taas sama rumba itsehoitona samoilla ohjeilla ja lääkkeellä. Tuttava hoitaa eri merkkisellä kortisonilla. Oli käynyt eri gynellä.

Vierailija
49/50 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli oireettomana ennen kuin todettiin, joten ei vaikuttanut. Kortisonihoidon aikana ei kannatta sextailla koska kumppani voi saada myös kortisonia itseensä.

Vierailija
50/50 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut peräaukon lähellä 7 vuotta. Onneksi ei oo levinnyt.

Käytän bemetsonia 1-2 krt viikossa ja tukihoitona maitohappobakteereita. Mh-bakteerit ehdoton! Jos joskus unohdan ne, niin 7-10 päivän kuluttua kova kutina taas alkaa. Suosittelen kokeilemaan.