Jos miehet synnyttäisi, jokaisessa perheessä olisi ainoastaan yksi lapsi.
Kommentit (9)
Vierailija:
vaan KUNNON kipulääkitykset olisi aikoja sitten keksitty. Äijät puudutettaisiin niin, etteivät mitään tunne. Tosin tätä onnea taitaa olla jo USAssa ym. naisillakin. Myöskin miehet saisivat itse valita synnyttävätkö alakautta vai leikataanko. Ja todennäköisesti 99% leikattaisiin.
No jaa: sektio on iso leikkaus, jossa on omat riskinsä äidille. Lisäksi sen on mm. todettu lisäävän astman riskiä. Joten kyse ei ole ihan pikkuasiasta.
Samoin kipulääkityksilläkin (joita on tarjolla) on omat huonot puolensakin.
Minä uskon, että jos miehet synnyttäisivät, niin eipä se nyt ihan kauheasti asiaan vaikuttaisi
aina hoetaan tuota riskiä. En ole kuullut että koskaan leikkauksessa olisi mitään ongelmia tullut. Useinkin alatiesynnytyksissä on lapset ja äidit vammautuneet / kuolleet. Ja hoetaan jotain, että alatiesynnytyksessä lapsi saa tarvittavia stressihormoneja vai mitä lie. no kas kummaa, kun ne leikatut lapset ovat aivan samanlaisia lapsia eivätkä taatusti kärsi siitä, etteivät ole ahtaan kanavan kautta tulleet.
Nykyaikana ei ole mitään muuta kuin ihmisten kiduttamista kun pakotetaan synnyttämään alakautta ja ilman riittävää kipulääkitystä!
Tämän lisäksi he saisivat itse valita joko sektion taikka alatiesynnytyksen kunnon kipulääkkeillä.
Isyyspäiväraha vastaisi täyttä palkkaa, ja sitä saisi ainakin 5 vuotta lapsen syntymän jälkeen. Tämän lisäksi kotiin tulisi ilmainen lastenhoitaja tarvittaessa yms.
(Hoitaja tulisi heti laitokselta pääsyn jälkeen, sillä isän täytyisi saada olla vuodelevossa ainakin yksi kokonainen kuukausi vailla häiriötekijöitä. Yöunet ovat kaiken aja o.)
Ja isyyslomalta kertyisi kunnon eläkettä, sekä olisi kaiken kattavat sairasvakuutukset, jotta miehet saisivat rampata ykistyisellä urologilla jokaisen pienen kivespistonkin takia.
Kyllähä näillä etuuksilla tekisi vaikka kymmen lasta. XD
XD
Vierailija:
aina hoetaan tuota riskiä. En ole kuullut että koskaan leikkauksessa olisi mitään ongelmia tullut. Useinkin alatiesynnytyksissä on lapset ja äidit vammautuneet / kuolleet. Ja hoetaan jotain, että alatiesynnytyksessä lapsi saa tarvittavia stressihormoneja vai mitä lie. no kas kummaa, kun ne leikatut lapset ovat aivan samanlaisia lapsia eivätkä taatusti kärsi siitä, etteivät ole ahtaan kanavan kautta tulleet.
Nykyaikana ei ole mitään muuta kuin ihmisten kiduttamista kun pakotetaan synnyttämään alakautta ja ilman riittävää kipulääkitystä!
Kuten jo tuossa sanoin, niin esim. allergiaa/astmaa on enemmän sektiolla syntyneillä lapsilla.
Minä olen synnyttänyt kaksi kertaa alateitse (toisen ilman kipulääkitystä) ja sen lisäksi minulle on tehty muutama sektio (lääketieteellisestä syystä). Jos itse saisin valita, valitsisin alatiesynnytyksen -- sektiosta toipuminen on täysin eri lukunsa.
Minulla muuten oli sektiossa ongelmia, kahdessa eri: toisessa katosi puudutus kesken kaiken (oli muuten vähän toista luokkaa kuin alateitse synnyttäessä kipu...), toisen jälkeen sain niin huiman kohtutulehduksen (joka on yksi niistä riskeistä) että sain suonen sisäisessä tiputuksessa antibiootteja viikon verran. Eikä sektiosta toipuminen ole mitenkään suunnattoman ratkiriemukasta. Toki jokainen toipuu yksilöllisesti, mutta se ensimmäisen päivän kipu on jotain, mitä en todellakaan haluaisi kokea. Synnytyskipu kestää synnytyksen verran, oli se sitten 7-32 tuntia, sektion jälkeinen kipu on pahimmillaan ensimmäisen vuorokauden ja jatkuu sen jälkeen useita päiviä. Sektion " kivuttomuus" on kyllä silkka myytti: kipu on, mutta eri kohdassa kuin alatiesynnytyksessä!
sehän sitten parempi onkin, että äidit, jotka pelkäävät hysteerisesti alatiesynnytystä pakotetaan siihen ja näin annetaan äideille elinikäiset traumat ja lapset kiskotaan vaikka väkisin imukupeilla sun muilla ulos ja vammoja syntyy molemmille. Nykyaikana kun on kerran keinoja keksitty, niin miksi pakotetaan siihen järkyttävään kidutukseen? Kyllä itse ainakin mielummin kestän sen yhden vuorokauden ja enemmänkin sektiokipua, kun 24h kestävän järkyttävän alatiesynnytyksen, jossa taju on kivusta lähteä ja saan huutaa ja kiljua ilman, että kukaan välittää. Ja lisäksi kärsin lopun ikääni painajaisista ja traumoista ja toista lasta ei myöskään koskaan tule sen takia. Että siltä pohjalta
Vierailija:
Tämän lisäksi he saisivat itse valita joko sektion taikka alatiesynnytyksen kunnon kipulääkkeillä.Isyyspäiväraha vastaisi täyttä palkkaa, ja sitä saisi ainakin 5 vuotta lapsen syntymän jälkeen. Tämän lisäksi kotiin tulisi ilmainen lastenhoitaja tarvittaessa yms.
(Hoitaja tulisi heti laitokselta pääsyn jälkeen, sillä isän täytyisi saada olla vuodelevossa ainakin yksi kokonainen kuukausi vailla häiriötekijöitä. Yöunet ovat kaiken aja o.)Ja isyyslomalta kertyisi kunnon eläkettä, sekä olisi kaiken kattavat sairasvakuutukset, jotta miehet saisivat rampata ykistyisellä urologilla jokaisen pienen kivespistonkin takia.
Kyllähä näillä etuuksilla tekisi vaikka kymmen lasta. XD
XD
näkisin sen prkleen Eevan niin vääntäisin siltä kaulan katki itse ja katkoisin sormet, ettei vois sitä omenaa sieltä puusta kiskoa IDIOOTTI. Kuinka moni joutuu kärsimään sen yhen typerän kusipään akan takia!!!
Kirjoitus ylempänä miesten eduista oli oikein hyvä ja kattava :D. Noinhan siinä kävisi, ei yksikään mies kestäisi yhtä synnytystä enempää. Ovat niin olevinaan äijiä, mutta tosi paikan tullen eivät ajattele kuin itseään ja omaa kipuaan. Nainen kärsii raskauden ajan tietoisesti kaiken maailman vaivoista ja mies tulee vielä synnytyssaliinkin valittelemaan, että etusormi nyrjähti kun korkkasi olutpullon...>.<
vaan KUNNON kipulääkitykset olisi aikoja sitten keksitty. Äijät puudutettaisiin niin, etteivät mitään tunne. Tosin tätä onnea taitaa olla jo USAssa ym. naisillakin. Myöskin miehet saisivat itse valita synnyttävätkö alakautta vai leikataanko. Ja todennäköisesti 99% leikattaisiin.