Milloin viimeksi soitit 112?
Minä muutama päivä sitten illalla, kun parkkiksella ollut auto loimotti ilmiliekeissä ja räjähteli.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Eräs lokakuinen ilta [tarkkaa vuotta en kerro] tuntiessani hohkavan kuumuuden jalkapohjieni alla. Ounastelin heti, että alakerrassani roihuaa. 🔥
Totta - siellä nimittäin roihusi polttopulloilla aikaansaatu aggressiivinen huoneistopalo.
Koko pienkerrostalomme olisi hetkessä palanut
maan tasalle ilman salamareagointia..
Tässä vielä ollaan; torppa pystyssä elävien kirjoissa.
God is Gracious, Gratitude!
Jeesusko sieltä tuli sirrat soiden tulipaloämpäreineen loimottavia lieskoja taltuttamaan...?
Joitakin vuosia sitten, kun naapurissa huudettiin apua.
Viime kesänä naapuritalon nistipariskunnalla oli riitaa ja nainen tuli soittamaan meidän ovikelloa, kun puoliso kuulemma pahoinpiteli. Soitin 112. Ensin tuli ambulanssi, sitten poliisi. Seuraavalla viikolla pariskunta tuli vastaan sulassa sovussa. Oli vain pieni ryppy rakkaudessa.
Kirvesonnettomuudessa muutama vuosi sitten. Ajoin 140 km/h päivystykseen 50 km päähän ja kysyin että mahtaako siellä olla kukaan töissä kun ei vastata. Käskivät pysähtymään ja odottamaan ambulanssia. Ei ehditty, kkk ja oltiin jo lähellä tuppulan vkl-päivystystä. Homma hoidettiin pintapuolisesti virolaisella ostopalvelulla, mutta terveydellinen ja taloudellinen jälkipuinti jatkui pitkään.
Kun äitini raahasi minut väkivaltaisesti sisälle taloonsa, koska en halunnut lähteä Teneriffalle syttyneen riidan takia ja hän koitti pakottaa minut ollen valmis raahaamaan minut lentokoneeseen asti
En ole koskaan soittanut hätäkeskukseen. Kaatunut mieheni ajettiin poikani avulla ensiapuun ja itse olen ensiapukoulutuksen käynyt VPK.
Joku kaukainen sukulaismies on hätäkeskuksessa poliisina.
Mä en ole ikinä soittanut. Lähipiirillä on aina ollut ajokortti.
Joku saikku on aina tunnettu ja muutkin osaajat. Koskaan ei edes hädässä ole soitettu hätäkeskukseen.
Aina kun tekee mieli pizzaa niin soitan.
Viikko sitten annoin konsertin, jossa oli Tapiola opus 112.
Muistaakseni minut ajpoi poika ensiapuun kaaduttuani pihalla. Jalka murtui. Ihani itse mentiin ensiapuun soittamatta hätäkeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä naapuritalon nistipariskunnalla oli riitaa ja nainen tuli soittamaan meidän ovikelloa, kun puoliso kuulemma pahoinpiteli. Soitin 112. Ensin tuli ambulanssi, sitten poliisi. Seuraavalla viikolla pariskunta tuli vastaan sulassa sovussa. Oli vain pieni ryppy rakkaudessa.
Mulle tuli poliisi ambulanssi ja paloauto. Tunsin jokaisen noista.
Viime kesänä. Naapurin mummo kaatui kotonaan ja häneltä murtui lonkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs lokakuinen ilta [tarkkaa vuotta en kerro] tuntiessani hohkavan kuumuuden jalkapohjieni alla. Ounastelin heti, että alakerrassani roihuaa. 🔥
Totta - siellä nimittäin roihusi polttopulloilla aikaansaatu aggressiivinen huoneistopalo.
Koko pienkerrostalomme olisi hetkessä palanut
maan tasalle ilman salamareagointia..
Tässä vielä ollaan; torppa pystyssä elävien kirjoissa.
God is Gracious, Gratitude!
Todellakin kiitos kaikille jotka osallistuivat pelastustöihin. Hilkulla olisi ollut koko talon palaminen T. entinen asukas tuolloin talossa
Kun mies kaatui korona-aikaan ja asunnosta etsittiin maskeja, että voidaan viedä itse sairaalaan.
Siitä on jo aikaa. Vaimo oli ottanut alkoholia ja jotain lääkkeitä sekaisin.
Soitin kesällä 112 kun ohut puu oli kaatunut pyöräilytielle niin että osuisi kaulaan jos siitä ajaa ja ei huomaa puuta, En jaksanut liituttaa puuta mihinkään ja soitin 112 ja jäin kyttäämään että paloauto tuli paikalle alkoivat moottorisahalla katkaista puuta.
Itse olen käynyt autokolarin takia ensiavussa.
Vähän kyllä ihmettelin sitä. Lääkäri sanoi, ettei huvikseen käristä aivojani röntgenissä.
Viimeksi soiteltiin kuun vaihteessa, tosin puolisoni soitti kun oli sahaavaa korkeaa (yli 39) kuumetta ja yleiskuntoni heikkeni pahasti. Olen muutenkin monisairas ja kärsin pysyvistä vakavista sairauksista.
Sairaalaanhan siinä mentiin, siellä olin sekä sen illan että seuraavaan varhaisaamuun tutkittavana.
Vuosi sitten, kun moottoritiellä käveli autoja vastaan nuori nainen. Vain vähän ennen sitä, oli sattunut nuoren miehen itsemurhayritys. Mies oli kävellyt motarilla ja hypännyt rekan eteen.