Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oltiin tänään kylässä kodissa jossa ei muuta valaistusta kuin kattovalot

Vierailija
24.12.2024 |

Niissä kattovaloissakin sellainen kylmä, kirkas ja kova valo. Ei ollut kovin jouluinen tunnelma. Jännä että jotkut ei kiinnitä yhtään tuollaisiin asioihin huomiota, itselleni kodikas tunnelma on ihan ehdoton ja siinä valaistus on isossa asemassa. 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistithan ap kritisoida valaistusta kyläpaikassa isäntäväelle.

En kritisoinut. Nyt ei kyseessä olleet sellaiset ihmiset. Minusta tuollaista ei sanota ellei kyseessä ole hyvin läheinen ystävä tai sukulainen tms, sen kyllä tietää kenelle tuollaisen asian voi sanoa ja kenelle ei. Esim siskolleni voin ihan hyvin sanoa ja hän minulle jos ollaan tehty joku sisustusmoka tmv. Täällä anonyymisti voi kyllä hyvinkin keskustella asiasta ja saada näkökulmia asiaan. Ap

No mitä näkökulmia moiseen asiaan tarvitaan? Kerrassaan erikoista että jonkun asunnon valaistuksesta täytyisi pitää jotakin galluppia, kuka on mitäkin mieltä. 

Vierailija
22/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Erittäin mielenkiintoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä kämpät täynnä tavaraa ja siihen päälle vielä lamput pöydillä ja joka nurkassa. On tunnelmaa kun se kaikki törky ja pöly jää hämärän suojiin. Ehkä hyvä niin. Oranssi valo valaiskoon teidän rustiikkiset asunnot. 

Turhaan kärjistät, ei meillä ole "kämppä täynnä tavaraa, pöly ja törky hämärän suojissa". Ap

No aivan varmasti on

Vierailija
24/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kritisoinut. Nyt ei kyseessä olleet sellaiset ihmiset. Minusta tuollaista ei sanota ellei kyseessä ole hyvin läheinen ystävä tai sukulainen tms, sen kyllä tietää kenelle tuollaisen asian voi sanoa ja kenelle ei. Esim siskolleni voin ihan hyvin sanoa ja hän minulle jos ollaan tehty joku sisustusmoka tmv. Täällä anonyymisti voi kyllä hyvinkin keskustella asiasta ja saada näkökulmia asiaan. Ap

No mitä näkökulmia moiseen asiaan tarvitaan? Kerrassaan erikoista että jonkun asunnon valaistuksesta täytyisi pitää jotakin galluppia, kuka on mitäkin mieltä. 

No täällähän sinäkin olet asiasta keskustelemassa! Ap

Vierailija
25/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä kämpät täynnä tavaraa ja siihen päälle vielä lamput pöydillä ja joka nurkassa. On tunnelmaa kun se kaikki törky ja pöly jää hämärän suojiin. Ehkä hyvä niin. Oranssi valo valaiskoon teidän rustiikkiset asunnot. 

Turhaan kärjistät, ei meillä ole "kämppä täynnä tavaraa, pöly ja törky hämärän suojissa". Ap

No aivan varmasti on

Juupas-eipäs vaarinhousut

ap

Vierailija
26/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällähän sinäkin olet asiasta keskustelemassa! Ap

En ole tuonut omaa näkökulmaani esiin, vaan ihmettelen vain tätä aihetta. Ei ihan avaudu että mitä tällä haetaan. 

Vierailija
27/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokee ylemmyydentunnetta oman asuntonsa valaistuksen suhteen ja haluaa muiden ihmisten hyväksyntää. Sitä tällä haetaan.

Vierailija
28/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kokee ylemmyydentunnetta oman asuntonsa valaistuksen suhteen ja haluaa muiden ihmisten hyväksyntää. Sitä tällä haetaan.

Näin se kai on

Vierailija
29/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää

Vierailija
30/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällähän sinäkin olet asiasta keskustelemassa!

En ole tuonut omaa näkökulmaani esiin, vaan ihmettelen vain tätä aihetta. Ei ihan avaudu että mitä tällä haetaan. 

Sitä mitä kerroin aloituksessa, että minusta on mielenkiintoista että toiset ei kiinnitä tuollaiseen valaistusasiaan huomiota, tai että näkökulma asiaan on niin erilainen kuin itsellä. 

Vierailija
31/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa kyseiseen kotiin, kannattaa muistaa, että valaistus riippuu käyttötarkoituksesta. Kyseessä ei välttämättä ole mikään "sisustusmoka", vaan asukkaan mieltymyksen mukainen asia.

Teen paljon käsitöitä, neulon ja kirjailen ristipistoja, askartelen, luen kirjoja ym. ja minulle on ehdottoman tärkeää, että kotona on kirkas ja kunnolla valaiseva valaistus. Ompeluhuoneeseen olen laittanut  Sen lisäksi, että kattovalot ovat kirkkaat ja niin valaisevat kuin lampunvarjostimen malli sallii, minulla on useita kohdevalaisimia pöydillä. Inhoan liian hämärää valaistusta, etenkin nyt kun on jo sen ikäinen, että ikänäkökin vaivaa hämäränäköä. Minun tekisi aina mieli kylässäkin lisätä valoja, jos ei ole kaikki valot päällä. On helpompi olla, kun näkee kunnolla, mutta en puutu muiden sisustusratkaisuihin, pidin niistä tai en.

Jos tahdon pelkästään tunnelmoida tai katson vaikka elokuvaa, luonnollisesti sammutan valot ja pistän kynttilöitä tai lyhtyjä palamaan, mutta jos kotona on tarkoitus tehdä jotakin, tahdon että on riittävän valoisaa.

Vierailija
32/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No

Koska valaistus ei ole ihmisillä ensimmäisenä mielessä toisin kuin sinulla

Vierailija
33/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko sinä ylemmyydentunnetta tai paremmuutta kun kommentoit noin? Ap

Vierailija
34/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, yksi lause hävisi jonnekin osin. Siis ompeluhuoneeseen olen laittanut jopa loisteputkilampun, koska siitä tulee vielä parempi valo kuin sisustuslampuista, eikä se ole "edustushuone". Olohuoneeseen en laittaisi, koska se ei olisi siellä tunnelmallinen.

Vierailija
35/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok Karen.

Vierailija
36/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa ihmistä, joka tulee tänne kertomaan millaista jonkun toisen kotona on? Minulle ei tulisi mieleenkään. 

Vierailija
37/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa kyseiseen kotiin, kannattaa muistaa, että valaistus riippuu käyttötarkoituksesta. Kyseessä ei välttämättä ole mikään "sisustusmoka", vaan asukkaan mieltymyksen mukainen asia.

Teen paljon käsitöitä, neulon ja kirjailen ristipistoja, askartelen, luen kirjoja ym. ja minulle on ehdottoman tärkeää, että kotona on kirkas ja kunnolla valaiseva valaistus. Ompeluhuoneeseen olen laittanut  Sen lisäksi, että kattovalot ovat kirkkaat ja niin valaisevat kuin lampunvarjostimen malli sallii, minulla on useita kohdevalaisimia pöydillä. Inhoan liian hämärää valaistusta, etenkin nyt kun on jo sen ikäinen, että ikänäkökin vaivaa hämäränäköä. Minun tekisi aina mieli kylässäkin lisätä valoja, jos ei ole kaikki valot päällä. On helpompi olla, kun näkee kunnolla, mutta en puutu muiden sisustusratkaisuihin, pidin niistä tai en.

Jos tahdon pelkästään tunnelmoida tai katson vaikka elokuvaa, luonnollisesti sammutan valot

No tuossa kyläillessä ei neulottu tai tehty tarkkuutta vaativia töitä. En minäkään mitenkään puuttunut heidän valaistusratkaisuihin siellä ollessani vaikka minusta olisi olo ollut mukavampi hieman hillitymmässä valaistuksessa. Ap

Vierailija
38/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla köyhällä on vaan kattovalot ja niistäkin osa palanut. Onneksi et ollut meillä kylässä...

Vierailija
39/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri omin sanoin: JÄNNÄ. Akka näki kattovalon ja alkoi jännittämään.

Vierailija
40/81 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset kattovalot pitää olla. Inhoan hämärää valaistusta ja kaikenlaisia valohärpäkkeitä, jotka ovat tiellä esim. siivotessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan