Muita joita ärsyttää tämä joka jouluinen hössötys alkoholittomasta joulusta
Näillä hössöttäjillä taitaa olla alkoholiongelma kun eivät ymmärrä että lasi viiniä jouluaterian kanssa ei pilaa kenenkään muun joulua. Nämä hössöttäjät eivät osaa juoda vain lasillista vaan aina menee pullotolkulla.
Kommentit (168)
Tänään kaupassa mietin, ostanko alkoholillista vai alkoholitonta olutta. Otin sitten yhden alkoholittoman saunajuomaksi.
Onko nyt minullakin kauhea lasinen lapsuus? Vai oletteko te, joiden on pakko saada juoda jouluna, vähän hupsuja?
Ylipäätään ihmettelen, miten ihmisillä menee näin pahasti tunteisiin se, että jostain asiasta puhutaan mediassa paljon. Ihan samaa sarjaa kuin "miksi homoutta tuputetaan" tai "miksi tuo tunkee naamansa joka paikkaan". Jos jutut tuntuvat toistuvan, kulutat liikaa mediasisältöjä. Tee jotain muuta niin ei tarvitse ärsyyntyä joka asiasta.
Minua ihmetyttää että koko asiasta tarvitsee edes puhua. Ihmisellä joka tarvitsee alkoholia missään yhteydessä, saati sitten juhlapäivänä perheen parissa, on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa yleisestikin alkoholin nostaminen esille joka asiassa.
Milloin saa juoda, milloin pitää juoda ja milloin on pakko juoda.
Ikäänkuin alkoholi ohjaisi ihmisten elämää tai sillä olisi jokin merkittävä rooli siinä.
Mihin perustuu esimerkiksi tipaton tammikuu?
Ei tavallinen,normaali ihminen juo alkoholia päivittäin,viikoittain, kuukausittain tai edes vuosittain muutenkaan.
Ainoastaan alkoholistit tarvitsevat viikoittain alkoholia.
Miksi jokin alkoholiton kuukausi on koettu niin tärkeäksi , että sille on pitänyt keksiä alkoholisteille kuukausi jolloin he eivät juo ja sitä lisäksi pidetään jonakin saavutuksena ja suurena haasteena?
Miksi jouluna, lasten juhlana ,kinaatte juotteko viinaa vaiko ette?
<
Ei kukaan muu oleta, kuin sinä joka oletat että puhutaan jostain maailman lapsista. Tottakai kun sanotaan että anna lapselle alkoholiton joulu, puhutaan sun omista lapsista eikä muiden. Ihme tampio.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Aika monessa perheessä alkoholi pilaa joulun (kuten meilläkin aikoinaan isä oli sammunut jo ennen iltaa tai oli tuhannen tuubassa). On kuitenkin perheitä, jossa sitä osataan käyttää fiksusti ja näiltä on ihan turha vaatia raittiutta sen vuoksi, että osa örveltää.
Ei kukaan vaadikaan. Nimenomaan niihin örveltäjiin yritetään kauniisti vedota, ei kehdata sanoa, että nyt jumalauta kännikalat korkki kiinni, koska kukaan kännikala ei myönnä olevansa ongelmakäyttäjä tai alkoholisti. Omasta mielestään ottivat vain lasin hienoa punaviiniä kinkun kanssa, ja oikeasti ovat vetäneet yksin pullon kirkasta siihen päälle kun pitäähän kalan kanssa ottaa snapsia ja sitten jälkiruuaksi ja vähän vielä saunaolutta ja alkoholipitoista glögiä....
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomalla joululla tarkoitetaan joulua ilman humalaa ja öykkäröintiä, lasi viiniä jouluaterian kanssa tuskin haittaa juuri ketään.
Eikö silloin pitäisi puhua humalattomasta joulusta eikä alkoholittomasta?
Niin ennen sanottiinkin, nykyään yritetään olla korrektimpia. Että jotkut lapset pelkäävät vähänkin huppelissa olevaa aikuista.
Just on viikonloppu vedetty viinaa, nyt on tiistai voi ihan hyvin odottaa vaikka uuteen vuoteen ennen kuin taas ottaa. Ongelma on jo jos ei voi edes yhtä päivää olla selittelemättä että voi sitä vähän viiniä ruoan kanssa ottaa.
Tämä on varmaan vetoomus niille joille juominen muinakin päivinä on ongelma, ja ennen kaikkea heidän lähimmäisilleen.
Luulen että on aika hyvä merkki jos kohtuullinen alkoholinkäyttö ei ärsytä eikä siitä pidättäytyminenkään ärsytä?
Pillua voisin vedellä jouluna.. anna sitä märkää anna sitä märkää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Suurelle osalle lapsista siitä tulee alkoholin vuoksi painajainen.
Täytyy olla jo syvällä alkoholismissa jos ei yhtä päivää voi olla ilman.
Eli sä olet näitä entisiä alkoholisteja. Et ole voinut yhtä päivää ilman viinaa. Minä voin olla 200 päivää ilman viinaa ja nyt jouluna otan vähän viiniä. Niinkuin joka joulu. Lapset ovat ilmoittaneet etteivät ikinä koskaan ole kokeneet painajaismaista joulua viinini takia, ovat aikuisia nyt. Harmi että sun lapset ovat kokeneet. Meillä joulu on kaikkien juhla, kummallista että teillä sitä saa juhlistaa vain lapset.
Miksi sitä täytyy julistaa lapsille, jos aikoo juoda lasin tai ei? Mitään uutisarvoa tuollaisella. Korkeintaan lapset oppivat, että lasillinen on joku teema.
Jokainen saa itse päättää juoko alkoholia vai ei. Itse en koskaan ole juonut enkä koskaan aio kehottaa ketään juomaan alkoholitonta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan vetoomus niille joille juominen muinakin päivinä on ongelma, ja ennen kaikkea heidän lähimmäisilleen.
Luulen että on aika hyvä merkki jos kohtuullinen alkoholinkäyttö ei ärsytä eikä siitä pidättäytyminenkään ärsytä?
Tämä. Jos ajatuskin alkoholin jättämisestä väliin saa niskavillat pystyyn ja selitykset tulille, on ongelma jo olemassa. Ne, joilla ongelmaa ei ole, kohauttavat olkiaan ja toteavat, että hyvä kun tästä puhutaan, vaikka itse lasillisen tällä kertaa otankin.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten juhla. Suurelle osalle lapsista siitä tulee alkoholin vuoksi painajainen.
No, pointtihan on, että suurin osa osaa jouluna nauttia alkoholia ihan normaalisti. Näitä anna raitis joulu lapsille jouluja pitää ne alkoholistit. Joulun kärvistelet kuivin suin ja Uutena Vuotena viimeistään on sellaiset ärdäykset, että lapset saa kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, pointtihan on, että suurin osa osaa jouluna nauttia alkoholia ihan normaalisti. Näitä anna raitis joulu lapsille jouluja pitää ne alkoholistit. Joulun kärvistelet kuivin suin ja Uutena Vuotena viimeistään on sellaiset ärdäykset, että lapset saa kyytiä.
Mun vanhemmat ei koskaan juoneet jouluna edes sitä viinilasillista. Enkä itsekään juo. Käytän alkoholia erittäin vähän, se on minulle normaalia. Niin että ihmetyttää, mitä se normaali juominen on, kun sitä pitää niin raivokkaasti puolustaa sillä verukkeella, ettei uutena vuotena lähtisi mopo käsistä.
-eri.
Miehen siskoille ei pitäisi tosiaan antaa tipan tippaa viiniä, se nostaa heillä kiukun pintaan ja joulu on pilalla muillakin kuin lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ei koskaan juoneet jouluna edes sitä viinilasillista. Enkä itsekään juo. Käytän alkoholia erittäin vähän, se on minulle normaalia. Niin että ihmetyttää, mitä se normaali juominen on, kun sitä pitää niin raivokkaasti puolustaa sillä verukkeella, ettei uutena vuotena lähtisi mopo käsistä.
-eri.
Sen, ettei juo myrkkyjä, soisi tosiaan olevan normaalimpaa kuin sen juominen. Vaikka silloin töllöin juon itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän siinä usein on, että se pari lasillista viiniä ei jää siihen pariin lasiin. Sitä kun puolesta päivästä asti tissutellaan lasi kerrallaan, niin illalla sitä sitten jo kaadetaan kuusta ja hakataan muija ja mukulat.
Hienoa, jos teillä tosiaan jää se viinin nauttiminen vain siihen pariin lasilliseen ruuan kanssa.
Onko joittenkin tuttavapiiri täynnä kännissä örveltäviä juoppoja vai mistä tämmöiset ajatukset kumpuaa? Koska kyllähän se useimmiten jää siihen yhteen -kahteen. Ei alkoholisteja ole mitenkään valtaosa.
Viisaasti sanottu.