Mitä tarkoittaa jos joku sanoo että rakastaa kumppaniaan mutta pakko erota vaikka rakastaa häntä?
Eräs tuttuni sanoi noin ovat olleet yhdessä 10 vuotta niin ihmettelin mitä tarkoitti
Kommentit (29)
Henkilökortti on kätevämpi, sillä voi matkustella Euroopassa. Ja asoida pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aiemmista parisuhteistani päättyi siksi, kun parisuhde oli muuttunut ystävyyssuhteeksi. Suhteen päättymiseen ei liittynyt mitään draamaa, vaan päätimme jatkaa ystävinä. Rakkaus ei ollut loppunut, vaan se oli muuttanut muotoaan.
Niinhän se kaikilla julkkiksillakin käy... Ja aina löytyy se uusi hyvä mies/nainen kunnes rakkaus taas kerran "muuttaa muotoaan "ystävyydeksi.
Jos ihminen eläisi tuhat vuotiaaksi, hän ehtisi käydä läpi noin sata 'rakkaus" suhdetta 🙄🙄🙄
tyypillinen nainen. ei osaa päättää, mitä haluaa.
Ei siinä välttämättä tarvitse olla mitään dramaattista syytä taustalla, jos arki ei vaan toimi tai suhteen dynamiikka on vähintään toiselle osapuolelle jatkuvasti liian kuormittava ja turhauttava. Tunnen parikin naista jotka ovat kertoneet että rakastavat kumppaneitaan, mutta miehensä ovat keskenkasvuisia ja naiset ovat aikuistuessaan kasvaneet heistä ns. ohi. Eli on vaikka menty suht nuorina yhteen, jolloin tietty itsensä ja paikkansa etsiminen on kuulunut molemmilla vielä ikään. Toinen on aikuistunut, ehkä tehnyt uraa, tajunnut että haluaisi sitoutumista ja/tai perhettä, kehittänyt itseään, tehnyt kotia yms. kun taas mies vierellä on henkisesti jämähtänyt saamattoman max parikymppisen tasolle. Kliseinen lopputulos tämä päivänä on näiden kanssa se että kotityöt eivät jakaudu tasaisesti vaan kodin pyöritys on naisen vastuulla, nainen saattaa jopa joutua lisäksi myös elättämään miestä, ajankäytöstä tulee riitaa koska tällainen mies haluaisi lähinnä pelata, bailata tai harrastaa omiaan sen sijaan että tehtäisiin yhdessä asioita. Miehet ajelehtivat, eivätkä esim. kosi vuosikausien yhdessäolon jälkeen vaikka puhuisivat että aikovat muka niin joskus tehdä. Miehiltä ei tule aloitteita sellaisiin asioihin kuten lomat, yhteiset reissut, treffit jne. Näissä kuvioissa naiset ovat niitä huolehtijoita jotka anelevat miestä huomioimaan heitä takaisin, mutta miehet kohtelevat heitä kuin äiteinä. Suhteessa saattaa olla rakkautta ja ystävyyttä, mutta rakkaus ei ole sellaista kahden tasavertaisen aikuisen tervettä romanttista rakkautta, jossa molemmat panostavat toisiinsa, itseensä ja suhteeseen yhtä paljon. Tällaiset miehet eivät yleensä myöskään lähde suhteesta, vaikka olisivat onnettomia ja oireilisivat sen oman saamattomuuden seurauksista. Molemmat osapuolet ovat tavallaan ripustautuneita toisiinsa, kunnes yleensä nainen voimaantuu ja lähtee lopulta. Eli on pakko lähteä vaikka rakastaa, jos valitsee lopulta rakastaa itseään enemmän ja haluaa elämältä muutakin kuin kasvattaa ikuista aikuisen kehossa elävää lasta.
Akankieli on kannasta irti sanoo vanhakansa
Toinen ei halua tai voi saada lapsia ja toinen haluaa. On rakkautta päästää se lapsen haluava löytämään sopivampi kumppani
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä välttämättä tarvitse olla mitään dramaattista syytä taustalla, jos arki ei vaan toimi tai suhteen dynamiikka on vähintään toiselle osapuolelle jatkuvast
Erinomainen näkökulma. Valitettavasti se on vasta kattava AKKAIN näkökulma.
Minä päästin elämäni suurimman rakkauden vapaaksi Tapasimme noin neljä vuotta sitten kun mies eli vielä intensiivistä työelämää yrittäjänä, pyöritti useampaa yritystä. Rakastuimme aivan päätäpahkaa ja mieskin sanoi, ettei tiennyt että rakkaus voi olla tällaista. Hän oli minua 11 vuotta vanhempi ja hänellä oli suunnitelmissa lopettaa työnteko ja heittäytyä seikkailuun kun hänen kaksi lastaan olivat jo tukevasti aikuisia. Mutta minulla oli vielä hyvin nuori lapsi kotona. Mies päätti unohtaa haaveensa ja muuttaa meidän kanssa yhteen. Mutta minä huomasin, miten vaikeaa tämä päätös sitten kuitenkin loppujen lopuksi oli hänelle Hän halusi tosissaan jakaa elämänsä kanssani, mutta myös olla vapaa velvoitteista. Jos minulla ei olisi ollut sitovia velvoitteita olisi hän ottanut minut kainaloonsa ja maailmalle. Lopulta minä päätin lopettaa suhteen ja päästää hänet toteuttamaan haaveensa. Nyt minulla on kirjaimellisesti särkynyt sydän.
Itse en voinut tarjota toiselle haluamaansa seksiä ja näin miten hän suorastaan kitui turhautuneena. Eipä siinä sitten oikein muuta ollut tehtävissä.