OoOoHAAVEILIJAT VIIKKOON 9OoOo
Uusi pinkka on täällä, pus kii!!! ;D
Hauskaa viikkoo kaikille! Niille joilla on lomat hyviä lomakelejä! :)
Kommentit (66)
Olen huono ihminen (tai ainakin työntekijä) ja palstailen työajalla...
Olen ihan höpsähtänyt tähän haaveiluun, joten vauvakuume vaan yrittää nousta. Yritän hillitä sitä vielä muutaman kuukauden. Kävin hakemassa uuden satsin ehkäisyä ja pähkin kyllä piiitkään otanko 1kk vai 3kk. Otin 3.
Mulla on ihan selviä raskausoireitakin. Maha pömpöttää niin, että voisin olla jo pidemmälläkin raskaana, on huono olo ja nälkä koko ajan. (Sen takia se mahakin varmaan pömpöttää, kun syön jatkuvasti :))
Meillä ei mitään uutta ole tapahtunut. Esikoinen on ollut kipeänä, mutta nyt jo terve. Kyllä sitä miettii pienen sairastaessa, että mitä sitten, kun niitä on kaksi. Yhtä hoitaessa voi sentään levätä silloin, kun lapsikin lepää/nukkuu. Mutta uskon, että kyllä sitä pärjää. Onhan muutkin pärjänneet. =)
Mietin kampaajalle menoa ja pohdin leikkauttaisiko etutukan. Se on kyllä sitten vaavin kanssa epäkäytännöllinen, roikkuu tiellä koko ajan. Mutta sitten muistutin itselleni, että mulla on se vaavi ehkä aikaisintaan vuoden päästä. Etutukka ehtii kyllä kasvaa taas pidemmäksi siihen mennessä! =)
Täytyy tässä varmaan soittaa pari puhelua. Jatkan myöhemmin...
Heittäisin ilmoille pienen gallupin! Oottekin jo varmaan käyneet tämän asian läpi mutta minun silmiini ei ole osunut kuin muutaman kohdalla tämä asia! Elikkäs mitä ehkäisyä käytätte ja kun saatte luvan siitä luopua niin loppuuko esim. pillerit kuin seinään vai kuinka olette suunniteleet? Itselläni on vähän harvinaisempi ehkäisykapseli eli nyt on ollut puolitoista vuotta. Kierrot olleet ihan epäsäännölliset ja nyt viimeisin oli 44 päivää, koko ajan on lyhentyneet. Ensimmäinen vuosi meni 4:llä menkoilla. Olen suunnitellut itse sillä lailla että minullahan on lupa alkaa yritykseen häämatkalla (joulukuussa) niin poistaisin kapselin 1-2 kk ennen sitä että kerkeisi hormooni toiminta tasoittua edes vähän. Huomaatteko että elättelen pientä toivoa raskautumisesta häämatkalla :D joo,joo tiedän olevani lapsellinen ja ylioptimisti mutta minkäs teet!!! niin muuta kuin petyt :)
Mutta ei muuta kuin hyvää alkanutta viikkoa kaikille haaveilioille!!!
muhku85:
Heittäisin ilmoille pienen gallupin! Oottekin jo varmaan käyneet tämän asian läpi mutta minun silmiini ei ole osunut kuin muutaman kohdalla tämä asia! Elikkäs mitä ehkäisyä käytätte ja kun saatte luvan siitä luopua niin loppuuko esim. pillerit kuin seinään vai kuinka olette suunniteleet?Meillä on käytetty ehkäisynä nyt kondomeja. Mulla ei ole kierto kyllä edes lähtenyt vielä käyntiin synnytyksesta (kuopus 1v3kk), mutta en usko, että enää koskaan alkaisin käyttämään pillereitä -eikä kyllä kierukatkaan kuulosta mun jutulta...
Mä voisin sitten taas jatkaa toisella kyselyllä: kuinka monella on tällä hetkellä kuitenkin jokin aika tiedossa, jolloin haaveilu saa muuttua yritykseksi? Itse elättelen vain pientä toivonkipinää, että mies JOSKUS alkaisi puhelemaan vielä yhdestä vauvasta...
eli ehkäisynä meillä on viimeiset kaksi vuotta ollut kondomit. Söin kerran vajaa 4kkpillereitä ja ne eivät sopineet mulle ollenkaan. Laukaisivat rajut migreenit, joita ei ollut ikinä aikaisemmin ollut. Oksentelua, näköhäiriöt, puheen puuroutuminen. Lisäksi koko tuon 4kk ajan oksetti, pyörrytti ja henkeä ahdisti. Lääkäri sit kielsi kokonaan hormonaalisen ehkäisyn, joten loppuikä saadaan mennä kortsujen varassa, kierukat ja muut systeemit mitkä sisältää hormonia ei ole vaihtoehto.
meillä on tämän yritys luvan kanssa vähän niin ja näin. Mies on sanonut, että sitten kun valmistunb koulusta, eli n.1,5v, mutta esim. tässä kuussa ei ole käytetty kertaakaan kondomia, ja ovulaatioliman aikoihinkin pupuiltiin, että plussa saattaisi tulla vaikka viikon päästä;) Pitää toivoa että tärppää, ettei mies kerkiä palata takasin kortsulinjalle.
Täällä ei vielä siinä pisteessä.. Joten unohdan omalta kohdaltani tuon kysymyksen..
KP
En oo taas kerennyt kirjotella. On selvitetty miehen isän ongelmia ja oon ollut muumana kertana yövuorossa töissä joten rytmit ihan sekasin ja ens yöksi oon taas menossa töihin.
Tervetuloa uusille! Kivaa, kun keskustelu on nyt kevään myötä todellakin aktivoitunut, vaikka itse en nyt niin hirveän aktiivinen ole ollut, mutta lukemassa oon kuitenkin joka päivä kerennyt käydä.
Gallupeihin:
Meillä siis " ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä... eli ei siis oikea ehkäisy, mutta hyvinpä tuo on meillä näyttänyt toimivan, kaksi ja puol vuotta on jo näin menty. Mitään tiettyä aikaa ei oo sovittu milloin alotettas yrittämään. En oo edes mieheltä kysellyt tarkempaa ajankohtaa, mies on sanonut että sitten muutaman vuoden päästä, mikä nyt on aika epämääräinen ajankohta :( Elättelen toiveita, että mies innostuiskin aiemmin.
Sitten oli viime viikollakin joku galluppi, en muista tarkkaan miten se meni, mutta jostain yhdessä olon pituudesta ja naimisissa olosta siinä tais olla kyse? Me ollaan oltu mun miehen kaa kuusi ja puol vuotta yhdessä, mutta ei olla vielä ees kihloissa saati sitten naimisissa... Ollaan kyllä puhuttu jo monta vuotta kihloihin menosta, mutta ollaan molemmat melko saamattomia tämmöisten asioitten suhteen, joten sormuksen on jääny ostamatta.
Tytikkä:
Minä seurailen aika paljon urheilua, mutta nyt en oo kyllä hirmu aikasin jaksanut nousta, ja kun tein noita yövuoroja ja menin aamulla vasta nukkumaan niin oon sitten lähinnä niitä koosteita katsonut. Sitten musta tuntuu et aina kun katon jotain niin suomi pärjää huonosti ja sitten jos en kerkee/jaksa katsoa niin suomi pärjää hyvin ja sit harmittaa kun ei nähnyt suorana...
Meillä on ehkäisynä nyt ehkäisyrengas. Oon käyttänyt sitäkin vasta vain kolmisen kuukautta, esikoisen jälkeen mentiin pitkään kondomeilla. Sain ehkäisyrenkaasta aika kovia " alkuoireita" ja meinasin heittää leikin sen kanssa sikseen ekan kuukauden aikana lähes joka päivä. No, oireet on tasoittuneet, mutta ehkä mieliala on vähän normaalia alempana, kuten mulla aina hormonien kanssa... Seuraavan lapsen jälkeen otan kyllä varmasti kierukan, ilman hormoneja. Vai onko jollain siitä kovasti negatiivista sanottavaa?
Tosiaan hain renkaita nyt kolmeksi kuukaudeksi. Viimeistään kunhan ne on käytetty, alkaa meillä yritys. Tosin vähän ajattelin, että käyttäisin vain kaksi rengasta ja sit aloteltais... Tosiaan meillä toivottu lasten ikäero vähän päälle kaksi vuotta. Mutta saa nähdä, tärppääkö toiveen mukaan. =) Ainakaan ei nyt tämän vuoden puolelle vielä toivota pientä syntyväksi...
Onko teillä kaikilla niin, että sinä olet se joka sitä vauvaa kuumeilee ja miestä käännyttää? Vai onko jollain mies se kuumeisempi?
Meillä itseasiassa mies otti asian ensin puheeksi. Toki jo aiemmin on ollut puhetta, että kakkonen jossain vaiheessa tehdään ja ikäerostakin on puhuttu. Mutta mies heitti asian ilmoille nyt ihan " vakavissaan" .
Olen aiemmin ollut tosi kova penkkiurheilija, varsinkin naiseksi, mutta nykyään se on jäänyt vähemmälle. Viime viikolla olin lapsen kanssa kotonakin, mutta unohdin kisat! Siis ei olis ennen ollut mahdollista! =) No, ehkä taas jossain elämänvaiheessa...
Kyllä meillä kuumeilee molemmat, tosin minä enempi, mutta ollaan oltu yhdessä aika vähän aikaa, siksikin odotamme kesään. . Ja me myös emme vielä tämän vuoden puolelle vauvaa suunnittele syntyväksi. . :)
Pillereitä söin muutaman vuoden putkeen aina elokuuhun 05 saakka, sitten tauko toukokuuhun 06 ja kesän söin pilsuja kunnes heitin kokonaan pois elokuussa 06. Minähän en niihin enää koske. Pää menee aivan sekaisin, vaikka kuinka matalahormoonisia koittas syödä. E-laastaritkin tuli kokeiltua. Kumia ollaan nyt sitten käytetty. Vaihtelevalla menestyksellä. :)
Meillä ei oo mitään aikaa tiedossa yritykselle. Viime keväänä se oli, et ehkä ens keväänä eli nyt. Nyt en oo asiasta puhunut miehen kans, koska se on siellä reissussa, mut ennen lähtöö tuumas, et ehkä ens vuonna kun oon kerenny tehä töitäkin vähän aikaa valmistumisen jälkeen. Otappa siitä selvää. En minä jaksa sille enää edes puhua koko asiasta. On se alkanut ottaan ite aihetta esille, koska sen kavereilla alkaa oleen muksuja. :) Tästä voidaan myös päätellä, et minä se meistä kuumeilen enemmän. :)
Niin ja tervetuloa taas uusille!! :) Toivottavasti meidänki pinkasta pääsis muutkin aloittaan yritystä. Isot tsempit Milennalle, Snowflakelle ja Lappaselle!! :D
Mulle laitettiin kuparikierukka jälkitarkastuksessa ja eipä ole siitä vielä mitään huonoa sanottavaa. Tosin kuukautiset ei ole alkanut, koska imetän vielä. Olen myös syönyt vuosia pillereitä ja laastareitakin on tullut kokeiltua. Se on vaan niin, että sellasia hormooneja en enää itseeni tunge ja eivät ne minulle sovikkaan, Tulee masennusta ja kiukkukohtauksia, yleisesti ei ole hyvä olla. Tuota kuparikierukan eettistä puolta olen myös miettinyt, mutta minua se ei häiritse.
Puhuin sitten miehelle eilen, että onko hän miettinyt jos kuitenkin vielä se kolmas tehtäisiin, vaikka toisin sovittiin. Sanoi vaan, että ei se mahdoton ajatus ole, ota puheeksi muutaman vuoden kuluttua uusiksi:)
Lueskelin näitä viestejä taas ja tuli niin hirveä vauvakuume että ajattelin uskaltaa kirjottaa. Eikös tää ollu niille,jotka ei vielä varsinaisesti yritä vaan vasta haaveilee ja odottaa miehen suostumusta =) Meillä on esikoinen 0506 eli vauva vielä, mutta tää mamma jo haaveilee toisesta. Isi ei vaan viel oo innostunut. Taaskin haaveilen, että josko ois tärpänny, kun ovis päivänä pupuiltiin vaikka kumi olikin käytössä. Kun eihän se ole 100% varmuus eihän =) no tuskinpa niin onnellisesti on käynyt kuitenkaan. Mutta ihana lukea teidän muiden kirjoituksia, ei tunne itseään niin höppänäksi =)
murunmamma
Meillä sanoi mies ihan suoraan että ei halua enää yhtään lasta lisää.Oli jo mielestäni paljon suostuvaisemmalla mielellä ennen, mutta nyt ehdoton.Pakko vaan alkaa totutteleen ajatukseen, ettei kai niitä lapsia sitten enää tuu.Pari kertaa ollaan kyllä oltu tän kierron aikana ilman ehkäsyä(Kondomi),keskeytetty yhdyntä ollut molemmilla kerroilla,eikä ees keskivälissä kiertoo joten hyvin pienet mahikset raskautta ajatellen...No mutta toivo elää,voihan mieskin vielä mielensä muuttaa...
Kiva lueskella teidän positiivisia juttuja ,kun itellä on fiilikset vähän alamaissa...thanks!
Oot ihan oikeessa paikassa. :) Täällä on sekä esikoisen haaveilijoita että kakkosen, kolmosen ja oliko peräti nelosenkin haaveilijoita. :)
Herkkä, voi harmi, et mies päätti niin. :( Miksi miehet aina päättää, mä mietin tossa kun luin sun tekstiä, et entäs jos nainen kerrankin päättäis, et nyt tehdään lapsi. Mitäköhän siitä seurais?
Miehet on jänniä eläimiä. :)
Sitä oon itekkin miettinyt että miehenkö oikeus se siitä lapsiluvusta on päättää.:( Kuitenkin ajattelen, että ois kauheeta olla silleen raskaana, että mies ois aivan vastaan vauvantuloa eikä iloitsisi mun kanssani.Tää on meillä vaikee tilanne,oikeestaan eka " kriisin paikka" meidän kymmenen vuoden yhteiselon aikana.Jomman kumman tahtoon on taivuttava, ja kai se sitten meillä on miehen,koska ei minusta ole toista pakottamaankaan.
Meillä siis tilanne on se, että mies on luvannut mulle kakkosen ja oikeestaan jo kolmosenkin, kyse on enää siitä, koska aletaan yrittää. Mies on sitä mieltä, ett esikoinen on vielä liian pieni, mutta ite haluisin lapsille pienet ikäerot. Sen verran on nyt sovittu, että kakkonen syntyisi ennen kuin esikoinen täyttää kolme, mutta eipä tää mamma jaksa ehkä niin kauan odottaa. En tiiä miten miehelle asiaa esittäisin, etten painostaisi kuitenkaan. Nyt vaan salaa haaveilen pikkuvahingosta...
Kurjaa kyllä, jos mies on päättänyt ettei enempää lapsia. Mut eihän sitä ikinä tiiä,jos muuttaa mielensä. Tai jos vahinko käy...
päivitätkö esittelypinkkaa taas? Kiits. :)
Takas tohon mies päättää juttuun. Parisuhdehan on nimen omaan PARIsuhde ja tuntuu niin pöllöltä, et tavallaan vieläki oltais ihan kivikaudella siinä, et mies päättää millon muksuja tulee ja millon niitä ei tule. Meillä mun ukko ei todellakaan tajua, miten paljon mua huolettaa uran puolesta sekä se, että tässä vuodet vierii koko ajan. Onhan se miehillä helpompaa kun ei niiden tarvi huolehtia, et työt loppuis sen takia, et sä oot ollut äitiysvapaalla. Ne pystyy kans saamaan muksuja myöhemminkin elämässään, hyvänä esimerkkinä ukon pappa, joka pyöräytti tossa kuuskymppisenä vielä 3 lasta lisää.
Kohta pitää avautua taas tästä ukolle. :)
Meidän lapsilla on puoltoista vuotta ikäeroa(-01 ja -02 syntyneet)Ja se on kyllä ihana ikäero, kun he on niin hyvät kaverukset.Ei paljon ole tarvinnut äidin ja isän osallistua leikkeihin.Keskenään touhuavat paljon.
Olen 25v. kahden lapsen äiti poika 2v.4kk ja tyttö 5kk. Tyttären syntymän jälkeen päätin että meille ei sitten enempää ja mieskin siitä oli mielissään, että ei tarvi kestää tuota kavalaa vauvakuume tautia enää koskaan! Mutta kuinkas ollaakkaan kuume se nostaa jo päätään... Meillä on tulevaisuudessa vaan sellasia suunitelmia, jotka olisi viisas toteuttaa ennen mahdollista kolmatta lasta. Miehelle en ole edes puhunut asiasta ja itsekkin yritän miettiä järkisyitä miksi ei enää kolmatta. Vauva-aika ei ole ollut kummankaan kanssa helppoa, joten taidan olla krooninen kuumeilija:)
Täällä näyttää olevan kuumeilijoita jotka tietävät koska yritys alkaa, mutta varmasti mukaan mahtuu kuumeilijoita joilla yritys ei ehkä ala koskaan:(