Kinkunpaisto ja joulusauna pörssisähköllä, miten tässä näin kävi?
Sain pitkin syksyä lukea pörssisähköketjuissa kymmeniä naljailuja, että mitenkäs kinkun paisto, kun pörssisähkö on järkyttävän kallista sitten jouluna. Pitää kuulema paistaa jo viikkoa ennen tai ostaa valmiksi paistettua, koska sähkönhinta 60c/kWh tai euron.
No, nyt tiedetäån aaton hinnat. Aamuyöstä on kyllä aika kallista kinkun paisto 4-5 c/kWh. Joulusauna lämpiää alle 2 c/kWh.
Mitenkä tässä nyt näin kävi?
Tämähän on reilusti halvempaa kuin määräaikaisilla?
Kommentit (38)
Meillä käytetään sähköä vapaasti ihan milloin tarvitaan.
Maksetaan sitten lasku kun tulee. Helppoa.
En todellakaan ala kyttäämään jotain pikkupennosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisella perussopimuksella Kuukauden sähkölasku liittymä/kuukausimaksuineen, sähkön siirtoineen ja veroineen 25€
Arvaas paljonko mua nappaa tai kiinnostaa pörssisähköllä kytätä milloin sähkö on 4c sen 1,40€ sijaan?
No sitähän se äidin kellarissa asuminen on.
Mähtää pörssisähkö pässiä vähän veetuttaa?
Kinkku pitää paistaa kesällä auringonlämmössä,näin persaukiset pörssivangit säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on uskonnoista suurin ja kaunein. Ei riitä että se on itsellä vaan pitää tuputtaa sitä jatkuvasti kaikille muillekin. Ei kiitos!
Uskontohan on enemmän sitä, että joutuu uskomaan johonkin josta ei todisteita ja joka ei pidä paikkansa. Pörssisähkö huonosti pätee tuohon, kun sehän on halvempi on kuin määräaikainen. Enemmän se itselleen uskottelu, että määräaikainen sähkösopimus halvin on uskonto.
Useimmille määrikselle pörssisähkön ja määräaikaisen sopimuksen ero vuositasolla on niin pieni, ettei ole mitään järkeä kytätä pörssisähkön hintaa päivittäin. Omalla kohdalla olen laskenut Fingridin datasta että ero noin parin kympin luokkaa. Saunon ja pesen pyykkiä kun huvittaa. Yöllä nukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alle pörssihintojen ostettua koivuklapia, jolla lämmitetään sekä kinkku-uuni että joulusauna.
Jos 90€ kuutio, niin kwh on n.10snt. Uunin 75% hyötysuhteella
Meillä siirto+verot 5.7c ja siihen pörssi päälle niin todella usein halvempaa kuin sun klapeilla ja ei tartte polttaa ja nuohoilla.
Irtokuutio ehkä irtoaa 90€, mutta ei kuutio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on uskonnoista suurin ja kaunein. Ei riitä että se on itsellä vaan pitää tuputtaa sitä jatkuvasti kaikille muillekin. Ei kiitos!
Uskontohan on enemmän sitä, että joutuu uskomaan johonkin josta ei todisteita ja joka ei pidä paikkansa. Pörssisähkö huonosti pätee tuohon, kun sehän on halvempi on kuin määräaikainen. Enemmän se itselleen uskottelu, että määräaikainen sähkösopimus halvin on uskonto.
Useimmille määrikselle pörssisähkön ja määräaikaisen sopimuksen ero vuositasolla on niin pieni, ettei ole mitään järkeä kytätä pörssisähkön hintaa päivittäin. Omalla kohdalla olen laskenut Fingridin datasta että ero noin parin kympin luokkaa. Saunon ja pesen pyykkiä kun huvittaa. Yöllä nukun.
Ei meilläkään kytätä, automatiikka hoitaa lämmityksen kyttäyksen. Säästö vuodessa noin 700€.
Nyt kun on halpaa paistan monta kinkkua vaikka en jaksa niitä syödä. Siinä säästää kun ajattelee mitä paistaminen olisi maksanut 60c/kWh hinnalla.
Tänään oli sauna,kun työ joulu, 18c kWh.Ja kinkku 4-5h.Joku 4kg klöntti.Itse en syö kinkkua,enkä kalkkunaakaan.Ei oo pörsisähköstä tietoakaan..Sähkönkulutus niukkenee vika viikolla onneksi.Tasotusta.Talvella kulutus kun lattialämpö yms koneet syö.Kesäaikaan minimi.
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään kytätä, automatiikka hoitaa lämmityksen kyttäyksen. Säästö vuodessa noin 700€.
Mulla ei edes koko vuoden sähkölasku ole noin paljoa, alle 400€:lla pärjään kaikkine siirtomaksuineen ja veroineen,yms maksuineen,
Kysyn uudestaan; arvaas kuinka paljon kiinnostaa kytätä pörssisähkön hintaa, että milloin se on 4c 1,4€ sijaan?
Mähtää teitä pörssisähköapinoita vähän veetuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei edes koko vuoden sähkölasku ole noin paljoa, alle 400€:lla pärjään kaikkine siirtomaksuineen ja veroineen,yms maksuineen,
Kysyn uudestaan; arvaas kuinka paljon kiinnostaa kytätä pörssisähkön hintaa, että milloin se on 4c 1,4€ sijaan?
Asutko jossain mummolan kellarissa?
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte tätä samaa jankuti jankutia. Ai niin kun on pörssisähkö niin pitää kytätä hintaa ja kun elämässä ei ole sisältöä niin pitää iloita kun halvalla saa (ja ilmainen ämpäri vielä jostain niin jouluilo on taattu).
Miten sinä jaksat tulla lukemaan tätä, kun sinua ei kerran kiinnosta vähääkään pörssisähkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ihan oikeasti, että sitä lämminvesivaraajaa täytyy pitää ihan fyysisesti päällä? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisella perussopimuksella Kuukauden sähkölasku liittymä/kuukausimaksuineen, sähkön siirtoineen ja veroineen 25€
Arvaas paljonko mua nappaa tai kiinnostaa pörssisähköllä kytätä milloin sähkö on 4c sen 1,40€ sijaan?
Asut pienessä kerrostaloluukussa. Niin, miksi kiinnostaisikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule kerrostalokolmiossa asun. Ja mummot ja isovanhemmat on kaikki kuolleet, kiitos vain kysymästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule kerrostalokolmiossa asun. Ja mummot ja isovanhemmat on kaikki kuolleet, kiitos vain kysymästä
Kerrostalossa🤣😂 kolmio🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvalle ihan just hyvä. Eikä tosiaan kiinnostakaan pörssisähköt. Sitähän tässä olen koettanut jo monta kertaa sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvalle ihan just hyvä. Eikä tosiaan kiinnostakaan pörssisähköt. Sitähän tässä olen koettanut jo monta kertaa sanoa
No mitävittua sää jankkaat täällä jos ei kiinnosta?
Sulla aina tämä sama virsi. Ens vuonna varmaan kallista... No ainakin parin vuoden päästä tammikuussa päivän kallis...
🤣😂